Permalänk
Medlem

Thermaltake Xaser III LanFire

Vet någon om denna finns att köpa i Sverige?

Permalänk
Medlem

Vet inte vart den går att köpa men varför kan du inte bara köpa en låda i 3serien eller 2serien?

Edit: Dessutom är det en riktig dinkytoys låda.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Xaserlådorna är nog bland det fulaste som producerats i chassiväg enligt min mening..

Hur kul är det att köpa "färdigmoddat"??

Permalänk
Medlem

jag har kollat runt och har inte hittat den i sverige..
a3t: frågade han efter en åsikt?

Visa signatur

Apple frälst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzZid3xR

a3t: frågade han efter en åsikt?

Nej, men jag gav en, alldeles gratis.

Permalänk
Medlem

a3t då kan du muttra den för dig själv.
plus att jag inte vill eller orkar modda själv och med eran fantastiska slutledningsförmåga kan ni ju lista ut det själv eftersom jag ville ha en Xaser låda och inte ett hemmabygge.

jävla neggon.

Permalänk

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=THX3VM2000A

Om detta är vad du söker så finns det på Datorbutiken, 1479.00 Kr skall dom ha för det... Men en varning, jag har väntat i 1 månad på mitt xaser III Alu. chassi, så du kanske måste vänta ett bra tag om du beställer det från DB, men annars så sa dom att nästa leverans med TT chassin (I alla fall Xaser III Alu.) skulle komma den 5, nu nästa månad alltså typ 6 dagar, men dom skulle kommit den 26 denna månad också så, får se om dom dyker upp på detta utlovande datum.

Visa signatur

Någon har tagit min signatur! någon som vet var den är?

Permalänk
Medlem

Tack för svaret DaDevil666 men tyvär är det ett sånt hära jag sökte efter: http://www.thermaltake.com/products/lanfire/vm2000.htm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fladder
Tack för svaret DaDevil666 men tyvär är det ett sånt hära jag sökte efter: http://www.thermaltake.com/products/lanfire/vm2000.htm

Det är ju samma chassi, iaf på bilden.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Vila i frid

Det är samma. (lika dana)
Heter ju samma sak oxå.

Permalänk

Ja, tycker nog också att det värkar vara samma chassi, men inte vet jag heller att TT har släppt någon annan modell av deras "Lanfire series" heller...

Visa signatur

Någon har tagit min signatur! någon som vet var den är?

Permalänk
Proffsmoddare

kolla produktnamnet VM200A båda har samma namn. Slutsatsen som kan dras ifrån denna info.. Hear Ye hear Ye its the saaaame case!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Ja det är samma chassi, kompisen mailde till thermaltake och dom hänvisade till db.com

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk
Medlem

www.shg.biz har xaser III V2000A för 1841:- Helt klart biliggaste stället plus att dom har den på lager.

Permalänk
Medlem

Det har ni så rätt i, tackar

Permalänk
Medlem

LANFIRE heter för den här.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fladder
a3t då kan du muttra den för dig själv.
plus att jag inte vill eller orkar modda själv och med eran fantastiska slutledningsförmåga kan ni ju lista ut det själv eftersom jag ville ha en Xaser låda och inte ett hemmabygge.

jävla neggon.

Han får väl tycka som jag vill.
Och jag håller med a3t.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Delarium:

Men han frågade inte om anledningar till att inte köpa ett Xaser, och därav kan man ju se a3ts inlägg som helt irrelevant då det inte besvarade hans fråga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
LANFIRE heter för den här.
http://www.thermaltake.com/images/products/lanfire/1st/featur...

Jösses. Är det där snyggt?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mophex
Delarium:

Men han frågade inte om anledningar till att inte köpa ett Xaser, och därav kan man ju se a3ts inlägg som helt irrelevant då det inte besvarade hans fråga.

Nej, men besvarade ditt inlägg hans fråga då?

Alla har rätt till en åsikt, och i mitt fall vill jag avräda stackars n00b.s från att köpa detta fruktansvärda missfoster till sk. ATX-låda.

But hey. jag tvingar ingen, det var som sagt en åsikt, inget annat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Nej, men besvarade ditt inlägg hans fråga då?

Alla har rätt till en åsikt, och i mitt fall vill jag avräda stackars n00b.s från att köpa detta fruktansvärda missfoster till sk. ATX-låda.

But hey. jag tvingar ingen, det var som sagt en åsikt, inget annat.

Men hur orkar du?

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

a3t:

Mitt inlägg besvarade inte hans fråga mer än vad din gjorde.
Alla har rätt till en åsikt ja, men om han inte ber dig yttra dig om den utan bara vill veta var man kan köpa detta chassi, ska han då behöva höra att chassit är skitfult och värdelöst?

För övrigt är ju hans fråga redan besvarad, så det vore ju överhuvudtaget onödigt att besvara den än en gång.

Permalänk
Medlem

Ingen aning om det finns .. Här är lite fakta om Xaser: .. köp aluminium.. den som inte är det väger mer än min Chieftec Fulltower.. ;P .. Fläktplatserna är en smartlösning.. då inte fläktarna följer med när man t.ex öppnar sidodörren.. det enda jag inte gillar är Thermaltake texten i fronten.. annars är det fint..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Den är ju snygg, låt grabben vara

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tycker också att chassit är väldigt fult men huvudsaken är att han gillar det.. Detta var vad jag kunde hitta: http://www.inetdata.se/produKt.asp?p=6900530

vet inte riktigt om det är det men ~1750 är väl ganska billigt? Ajja lycka till!

Permalänk
Medlem

Vissa har tydligen aldrig hört/förstått uttrycket "Smaken är som baken"

Visa signatur

AMD XP2500+ @2.54ghz (11.5x220), Abit NF7-S Rev 2.0, Geil Dragon Series 2x256mb Dual PC3500 (synkat 2-3-3-8), Hercules Radeon 9800pro 405/361mhz, Seagate Baracuda 120gb, Antec TruePower 430w, Alpha PAL8045T med Delta 80mm 10.8w, Antec PlusView 1000AMG.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curumo
Vissa har tydligen aldrig hört/förstått uttrycket "Smaken är som baken"

Vad menar man ordagrant med just dom orden, att alla har vi våra favoritrövar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baracuttra
Vad menar man ordagrant med just dom orden, att alla har vi våra favoritrövar?

Att smaken är delad.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk

aaa! jaså, två skinkor! nu fattar jag.. I got it, i got it! Fan vad smart! Tack nidhogg mitt liv blev just mycket lättare

Visa signatur