Permalänk
Medlem

Jobbiga problem!

Jag har ett jobbiogt problem med min nyligen inköpta dator! Precis när den vill (jag vet ingen orsak iaf) utan förvarning (nästan iaf, den piper ca 4 sek före) stänger den av sej helt, de händer inte när jag inte gör nått alls med den typ som spela musik med WinAmp men när jag spelar, och håller på med Cubasis/FruitLoops 3. Jag vet inte alls vad de kan vara för nått fel, jag hjar XP Pro. Datorn är ihopbyggd av mej, köpte delarna och lkådan försej och byggde ihop den så den är väl ett "hemmabygge" på sätt och vis. Behöver hjälp snarast, tack på förhand/Kim

Visa signatur

Kim McWest

Permalänk
Medlem

Hur ser cpu temperaturen ut ?
Är det en amd eller intel ?

Om det är en amd så kan det vara moderkortet som stänger av sig för att cpu temperaturen är för hög.

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

Som ThAz säger så verkat det vara överhettning,kolla din kylning.Se till att du monterat flänsen ordentligt,att fläkten fungerar.Vad ligger temperaturen på?

Permalänk
Medlem

Temp = OK

Nej, de tror jag inte att de beror på...processorn arbetar i 32-35 grader vad jag har sett, vad kan de vara då? Ska jag lyfta bort fläkten och torka av de gamla kylpastan och ta Intels som jag fick med???

Visa signatur

Kim McWest

Permalänk

det behöver du ju inte göra om du har 35 grader

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men vad är de då?

Jag har inte en aning om vad felet kan vara, den ger ifrån sej ett blippljud 4sec före den stänger av sej och de har en av mina kompisar sagt att jag ska hitta på i moderkorts manualen eller i hjälpen i XP om vad de kan betyda men jag har inte hitta nått, vad är de för fel??? SOm sagt så kah jag inet göra mycke krävande saker tydligen som att spela, göra musik men jag kan lyssna på Winamp och göra småsaker...hjälp mej! Tack på förhand/Kim

Visa signatur

Kim McWest

Permalänk
Medlem

Det kan vara nätagget som spökar.

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Nätagg?

Vad kan jag göra åt de då? Jag har inte precis lust att köpa nytt sånt, de borde räcka med dehär på 360W har dom flesta sagt!

Visa signatur

Kim McWest

Permalänk
Medlem

Re: Nätagg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av McWest
Vad kan jag göra åt de då? Jag har inte precis lust att köpa nytt sånt, de borde räcka med dehär på 360W har dom flesta sagt!

Det räcker säkert till mer än väl,när det fungerar...;)
Testa att låna ett agg och se om problemen kvarstår,annars kan du IAF stryka det från listan över misstänkta.:)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]