Permalänk

men ladda ner senaste; 1,8, om du gillar att samla armor, de står namn på dockorna (ex Glass armor osv). typ 20st dockor tror jag.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ
men ladda ner senaste; 1,8, om du gillar att samla armor, de står namn på dockorna (ex Glass armor osv). typ 20st dockor tror jag.

Skall se om jag hittar den, det var inte ens helt enkelt att hitta version 1. Många av de sidor jag brukade ladda ner mods från låg nere.

Edit: Hittade den, www.morrowindfiles.com är underbart!

Edit 2: Nu har jag testat, det var nästan exakt en sådan mod som jag önskat mig sedan Morrowind var nytt! För det första en docka till varje rustning. För det andra speciella skålar till varje ingridiens som finns, med namn och bild på! Det är ju verkligen underbart, den modden är ju mera värdefull än hela tribunal var...

Permalänk

En fråga om tribunal, jag håller fortfarande på med de vanliga morrowind questerna. Men har tribunal installerat, och vad jag har förstått så tillkommer det en ny stad med tribunal.
Hur är den staden?
Finns det fräcka grejor att köpa?
lr mer quests till de olika guilde:sen? (och inte bara en fortsättning på mainquesten)
Går det att komma dit utan att dras in i mainquesten?

Baalzamon: jo den e verkligen bra, saknar dock ett "magic scroll"-rum om man e petig.. Ett tips är gamersroam.com om du inte hittar modsen, man måste dock regga =/

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ
En fråga om tribunal, jag håller fortfarande på med de vanliga morrowind questerna. Men har tribunal installerat, och vad jag har förstått så tillkommer det en ny stad med tribunal.
Hur är den staden?
Finns det fräcka grejor att köpa?
lr mer quests till de olika guilde:sen? (och inte bara en fortsättning på mainquesten)
Går det att komma dit utan att dras in i mainquesten?

Tribunal var faktiskt inget vidare. Jag hastade igenom hela tillägget bara för att få det gjort, då det var riktigt tråkigt. Det finns inte heller några speciella saker att köpa eller få, inte vad jag hittade i alla fall. Du kan kanske göra det till ditt mål att använda hammaren i museét som huvudvapen, om du inte hittar något roligare. Du kommer förstå vad jag pratar om när du ser den.

Permalänk

Hur blir man av med "mark of zenithar" har plötsligt fått det och nu vill ingen längre göra affärer med mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Hur blir man av med "mark of zenithar" har plötsligt fått det och nu vill ingen längre göra affärer med mig.

Lite mer info kanske? Vilket uppdrag och var? Vad har du gjort innan för att få det? Kolla igenom journalen och se om du hittar något om det.

Eller är det en curse, disease eller blight disease? Kasta dispell, cure disease och cure blight disease i så fall.

Permalänk

Jag gjorde questen där man skall ta hand om några arga mudcrabs åt en farmare. Sedan blev det så, skall testa att gå till templet. Fast jag har upptäckt att det bara är folket i Aldhrun som reagerar så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Jag gjorde questen där man skall ta hand om några arga mudcrabs åt en farmare. Sedan blev det så, skall testa att gå till templet. Fast jag har upptäckt att det bara är folket i Aldhrun som reagerar så.

Förmodligen fick du bara en curse av någon av mud crabsen. Gå till ett tempel, kasta rätt spell eller drick rätt potion så ska det nog inte vara några mer problem.

Permalänk

Nån som vet hur man tar bort grafik i consolen, för jag har nån sköld som ger spellen shield och då flyger det runt "stjärnor" runt min gubbe.
Och det är väldigt jobbigt när man för det mesta spelar i firstperson view.
Nån som kan kommandot?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Hur blir man av med "mark of zenithar" har plötsligt fått det och nu vill ingen längre göra affärer med mig.

En gång när du var ute och gick i trakterna väster om Ald Ruhn träffade du på en handelsman, som gav dig lite kläder att leverera till en handlare inne i Ald Ruhn. Du svor vid Zenithar att fulfölja leveransen, men tydligen har du brutit ditt löfte...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ
Tribunal var faktiskt inget vidare. Jag hastade igenom hela tillägget bara för att få det gjort, då det var riktigt tråkigt. Det finns inte heller några speciella saker att köpa eller få, inte vad jag hittade i alla fall. Du kan kanske göra det till ditt mål att använda hammaren i museét som huvudvapen, om du inte hittar något roligare. Du kommer förstå vad jag pratar om när du ser den.

Håller med, Tribunal var inget vidare. Dessutom stör jag mig på lönnmördarna, de är otroligt jobbiga om man börjar på en ny gubbe. Jag har åtminstone problem med dem när jag är level 1.
Och den hammaren hade jag nästan problem att få med mig till mudcrab, men jag lyckades till slut. Jag klarade dock inte att svinga den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
En gång när du var ute och gick i trakterna väster om Ald Ruhn träffade du på en handelsman, som gav dig lite kläder att leverera till en handlare inne i Ald Ruhn. Du svor vid Zenithar att fulfölja leveransen, men tydligen har du brutit ditt löfte...

Oj, har jag glömt leverera kläderna? Trodde jag gjort det :), har säkert sålt dom nu dock

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Oj, har jag glömt leverera kläderna? Trodde jag gjort det :), har säkert sålt dom nu dock

Synd. Då får du flytta över din handel till någon annan stad. Ald Ruhn är ändå inte mycket att ha...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Synd. Då får du flytta över din handel till någon annan stad. Ald Ruhn är ändå inte mycket att ha...

Nae förvisso, men House Redoran och Fightersguild ligger bla där, springer massa ärenden åt dom nu. Jobbigt att behöva springa till balmora varje gång jag skall iväg med siltstrider. Men men, sånt är livet. Jag får ju bättre kondis i varje fall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Nae förvisso, men House Redoran och Fightersguild ligger bla där, springer massa ärenden åt dom nu. Jobbigt att behöva springa till balmora varje gång jag skall iväg med siltstrider. Men men, sånt är livet. Jag får ju bättre kondis i varje fall.

Gör som jag, köp en spell med 100 poäng jump i en sekund. Sen hoppar du till Balmora på ett par hopp. Spellen kostar ungefär 30 mana. Den är riktigt användbar när man måste ta sig till fots över längre sträckor, som till exempel ett uppdrag för Tribunal Temple; där du måste ta dig från Vivic till en ö i Sheogorad-regionen utan att prata med någon.

Permalänk

"Mark" och "Recall" är två mycket användbara formler när man skall resa långt, och även "Almsivi intervention" och "Divine intervention". Men det känner du säkert till redan... Och det hjälper inte mycket om du skall till en plats norr om Ald Ruhn som inte går att ta sig till utan att passera denna stad.

Annars kan du ju kolla i anteckningsboken exakt vad det var för skjortor som skulle levereras, och sedan fixa fram lite nya sådana. Det kan fungera om du har tur. Annars kanske du har någon favorithandlare som du säljer allt skräp du kommer över till? Om du nu inte bara har slängt dem i någon grotta någonstans, för att orka bära med dig dyrbarare grejer. Är du riktigt samvetslös går det ju alltid att fixa via konsollen annars.

Permalänk

Riktigt så samvetslös är jag väl inte ;). Har kommit upp i så pass hög speed/acrobatics så nu det tar inte lång stund att ta sig till/från skitstan :D.

Permalänk
Medlem

Tänkte börja lira Morrowind igen. Nån som kan tipsa om några trevliga mods? Eller sidor där jag kan hitta mods?

www.wizards-islands.com verkar ju bli riktigt bra, släpps dock inte förrens 1:a Januari.

Edit:
Jag tycker faktiskt att dom borde göra en expansion till... tycker faktiskt att både Tribunal och Bloodmoon var riktigt lyckade!

Ah, Morrowind skulle kunna varit så mycket bättre och mysigare med ett bra dialogsystem...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Tänkte börja lira Morrowind igen. Nån som kan tipsa om några trevliga mods? Eller sidor där jag kan hitta mods?

www.wizards-islands.com verkar ju bli riktigt bra, släpps dock inte förrens 1:a Januari.

Edit:
Jag tycker faktiskt att dom borde göra en expansion till... tycker faktiskt att både Tribunal och Bloodmoon var riktigt lyckade!

Ah, Morrowind skulle kunna varit så mycket bättre och mysigare med ett bra dialogsystem...

Vilken typ av mod är du ute efter, nya uppdrag, nya factions, nya vapen/rustningar? Jag kör själv bara med två mods just nu, men de kan jag i och för sig inte vara utan heller. Först och främst är mudcrab uppdaterad, och har mera pengar. Sedan har jag skaffat en liten bostad där jag lagrar allt skräp jag hittar.

För övrigt tycker jag inte de skall göra fler expansioner, det är bättre att de satsar på nästa spel i serien. Det lär ta många år innan de kommer, men desto snabare de blir klara, desto bättre.

Permalänk
Medlem

Atmospheric Sound Effects (senaste) är givet.

Jag tycker också dom ska börja jobba på TES IV, som förhoppningsvis kommer ha multiplayer och tyvärr antagligen blir det sista i serien.
Bara dom inte bestämmer sig för att använda NetImmerse igen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Atmospheric Sound Effects (senaste) är givet.

Jag tycker också dom ska börja jobba på TES IV, som förhoppningsvis kommer ha multiplayer och tyvärr antagligen blir det sista i serien.
Bara dom inte bestämmer sig för att använda NetImmerse igen

Varför tror du att det blir det sista spelet i serien? förresten har det inte så stor betydelse, de börjar väl på en ny, snarlik spelserie sedan, så länge det finns liv i genren.

Permalänk
Medlem

Atmospheric Sound Effects var jobbig att installera har jag för mig? Var kan jag hitta den?

Letar efter alla sorters mod's... bara dom är välgjorda.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Atmospheric Sound Effects var jobbig att installera har jag för mig? Var kan jag hitta den?

Letar efter alla sorters mod's... bara dom är välgjorda.

Jag letar i och för sig också alltid efter välgjorda mods.

"A good place to stay" är i alla fall det mest välgjorda "huset" jag sett hittills. Till exempel finns särskilda krukor för vare ingridiens man kan hitta, och det finns provdockor för de flesta rustningarna. Sedan finns förstås mängder av utrymme för allt annat skräp man hittar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Varför tror du att det blir det sista spelet i serien? förresten har det inte så stor betydelse, de börjar väl på en ny, snarlik spelserie sedan, så länge det finns liv i genren.

Har läst det nånstans. Har även läst ett rykte om att det kommer heta Oblivion.
Stor betydelse.. njae, det kanske man inte kan tycka.. men jag har vant mig vid världen Tamriel och dess innehåll

Spelade Daggerfall mycket 1996

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Jag letar i och för sig också alltid efter välgjorda mods.

"A good place to stay" är i alla fall det mest välgjorda "huset" jag sett hittills. Till exempel finns särskilda krukor för vare ingridiens man kan hitta, och det finns provdockor för de flesta rustningarna. Sedan finns förstås mängder av utrymme för allt annat skräp man hittar.

Okej. Du kan inte rekommendera nån sida där jag kan hitta mods som denna?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

http://www.morrowindfiles.com/ (som för övrigt är hackade i skrivande stund )

eller www.google.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
http://www.morrowindfiles.com/ (som för övrigt är hackade i skrivande stund )

eller www.google.com

Jag kan tänka mig att de känner sig aningen frusterade på morrowindfiles just nu...

Permalänk

Jäklar vad långt ner den här tråden hade hamnat, sidan 11... men nu skall den upp igen.

Någon som har någon bra idé på mod där man skall göra uppdrag? Alltså nya factions eller något? Jag är ledare i varenda gille som finns i spelet även med min nuvarande karaktär nu, jag har kört igenom mainstoryn och Tribunal. Bloodmoon har jag inte skaffat ännu. Alltså känns det snart som om jag har gjort allt. Vill ha något nytt att sysselsätta mig med!

Permalänk
Medlem

Har du joinat Temple? Om inte så gör det för där har du lite att göra.. Pilgrimsvandringen verkar ganska jobbig, har själv inte gjort den men..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Har du joinat Temple? Om inte så gör det för där har du lite att göra.. Pilgrimsvandringen verkar ganska jobbig, har själv inte gjort den men..

Templet är avklarat. Pilgrimsvandringen är rätt så enkelt, utom då man skall besöka kanalerna under Vivecs palats... Men det märker du själv när du kommer dit. Lite knepigt innan man kommer på hur man skall göra där.

Permalänk
Medlem

Skaffa Bloodmoon, det ska vara bra har jag hört

Alltid trevligt att spela officiella expansioner dessutom