Bästa/roligaste bilspelet idag?

Permalänk
Medlem

Bästa/roligaste bilspelet idag?

Leter efter ett kul bilspel med hyffsad grafik (gör såklart ingen som grafiken är bra heller) och som är fullt med kännsla

Har aldrig lirat bilspel specielt mycket så jag vet inte vad som är bra och dåligt, men ge mig förslag på roliga, lite nyare, bilspel som jag kan ge mig på och ha lite kul med

Permalänk
Medlem

Tyvärr finns det inga speciellt bra bilspel till PC idag. Finns några äldre men de har inte speciellt bra grafik. På PS2 finns ju GT3 men...
Street Legal Racing: Redline är skoj men mer meka än åka (patcharna är ett måste för att spela det). Själv väntar jag på NFS: Underground.
Om du har ratt är Nascar Season 2003 skoj pga. sin verklighetstrogna känsla, rätt svårt och mest ovala banor dock.

Permalänk

Live for speed är riktigt roligt, billigt också.

Permalänk
Medlem

Håller med Live for speed är riktigt bra!
Dock så är det fler "homegrown" spel på G...

Visa signatur

Cheer up m8 :) Honda power!
"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."

Permalänk
Medlem

F1 Challenge 99-02

Permalänk
Medlem

Börja med att testa NetKar en gratis racing simulator med otroligt bra körkänsla. (det kräver dock ratt eller annan analog kontroller)
http://www.nkzone.com/Default.asp

Gillar du det så kan jag rekommendera några andra bilspel med skön körkänsla.
NASCAR Racing 2003 Season
Grand Prix Legends
Live for Speed
F1 Challenge 99-02
Rally Trophy

Permalänk
Medlem

Tycker Colin McRae Rally 02 till PC är kul, extra roligt med ratt också.

Om du har PS2 tycker jag du ska köpa Gran Turismo 3, ett av dem bästa bilspelen jag spelat, bra grafik också

Permalänk
Avstängd

Re: Bästa/roligaste bilspelet idag?

Rally Trophy

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Generally och Street Legal Racing Redline.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

GTA 3/Vicecity tycker jag kan räknas som ett bilspel Full frihet där man både får snuten, FBI och militären efter sig.
Annars verkar NFS: Underground bli en höjdare om dom fixar sin sunkiga styrkännsla. Där har du snygg grafik iaf. Plus att man ska kunna styla och fixa motorn själv. Hoppas inte dom sabbar det spelet med något.
Rally GT har jag för mig att det fanns ett spel som hette också. Det är snyggt som fan faktiskt och bra optimerat. Härlig körkännsla säger jag bara. En jävla fart i kurvorna

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

gtr 2002 så klart....

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Glömsk

GTA3 VC är underbart. Inte lika enformigt som "rallyspel".

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Avstängd

Sports car gt är kanon..har iofs nåt år på nacken

Permalänk
Medlem

håller med Rambo, Rally Trophy är förfan guld

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
GTA3 VC är underbart. Inte lika enformigt som "rallyspel".

vc är snarare tråkigt och enformigt jämfört med ett rallyspel som har den mysigaste stämning jag kännt i ett bilspel volvo 242 sladdande på snöiga vägar i sverige, finns det nå bättre?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller med om att Rally Trophy är ett av de fetaste rallyspelen genom tiderna! Rambo om jag förstod dig rätt så rattar du Volvo 242 - i vilket spel då?? (eller menar du "in real life" )

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Härliga tider!!! 242 åt folket!!!

Permalänk
Medlem

NFS: HP2 fick alldeles för mycket skit! Jäkligt kul i Multiplayer.

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Medlem

Rally trophy är kul, speciellt med egna texturer och ljudeffekter

Rostig Amazon med knackande motor "byggde" jag och körde runt med, väldigt kul i brist på bättre sysselsättning. (tips: "click" ljudet i windows går att göra om till ramlagerknack i Cooledit )

Annars är Vice City nog det roligaste just nu.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Live for speed och GTIn med 28.000HK, det roligaste jag har kört.

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heracles
Håller med om att Rally Trophy är ett av de fetaste rallyspelen genom tiderna! Rambo om jag förstod dig rätt så rattar du Volvo 242 - i vilket spel då?? (eller menar du "in real life" )

den bilen fogel70 länka till syfta jag på

Visa signatur
Permalänk

jag hatar bilspel så jag kan tyvär inte säga nått bra.
det enda bra bilspelet som jag kan sträcka mej till är bilkörningen i gta VC,det är grymt roligt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kebabflott
Sports car gt är kanon..har iofs nåt år på nacken

Word... Men med runt 200 extra banor och över 2000 bilar att ladda hem så är der klart värt att köpa. Och Grafoken är faktiskt fantastisk i jämnförelse med många andra spel från den tiden. Iaf om man ställer in alla frafiks på fullt

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

27e November.. NFS: Underground!

Permalänk

Microsoft Rallisport Challange om det ska vara ett lite nyare spel,
men än så länge är det Collin McRae Rally som enligt mig är det bästa till PC ever, 3'an känns bara jobbig, men det skyller jag lite på den dumma konsollen PS2 som jag spelade det på.

Visa signatur

i5 3570k _ 16GB _ Fractal Design Define R4 _ GTX 680 och två skärmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dri0t
27e November.. NFS: Underground!

Jag har hört att PC demot kommer komma om c:a 9dagar... hoppas det stämmer

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Vart på nkzone kan man ladda hem spelet?
Tittat runt och jag kan inte se vart man kan ladda hem det:(

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Om det ska vara verklighetstroget så är det GTR 2002 eller Grand Prix legends... gillar GTR bäst iom att där är nyare bilar

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.