Permalänk
Medlem

Byta fläkt på nätagg.

Hur svårt är det att byta fläkten i ett nätagg? Är det någon som har gjort det, funderar på att sätta in en färg fläkt. Det är väll 80x80 fläktar i dom flesta nätagg.

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120

Permalänk
Medlem

nä, men du kna nog inte räkna med att kontakten på fläkten passar på nätagget utan du får bara skarva kablarna till den

Permalänk

Man måste väl löda fast fläktkabeln

Permalänk
Medlem

ok så det blir lite job

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120

Permalänk
Medlem

ab029
inte så svårt, bara lite jobbigt med att man måste förebereda nätagget lite så att man inte går sönder när man pillar där i :).

Jag tänkte göra detta snart också, jag ska göra det så att jag klipper av kablarna mitt på, och skarvar med hjälp av krympslangar.

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

Om du aldrig har användt en lödkolv tidigare så skulle jag avråda dig, men det är inte så svårt...
Det är stora lödningar, stora kablar, skapligt mer plast för att löda och det är ju bara två kablar.
Det första jag skulle göra är att kassera en radio eller nåt likanande och prova att löda dit fläkten på den, sedan när du känner dig säkrare skulle jag öppna nätagget och försöka där. Tänk bara på att ta det lungt så är det inte så mkt som kan gå fel.

Man ska alltid dubbelkolla!

Visa signatur

P4 2,4b @ 2,4GHz | 1x 512 DDR PC3200 | Gainward Gf4 MX440 64MB @ 385/630

Permalänk
Medlem

jag har bytt fläkt i mitt nätagg, och i ens kompis nätagg. han har numera en blå fläkt i sitt nätagg, vilket blev väldigt snyggt

Visa signatur

MacBook 1,83 GHz 512mbRam 80gig

Permalänk
Medlem

det är ju iof inte säkert att du måste löda. i mitt gamla var det en 2 pin kontakt, och det gick att trycka dit en 3 pin fläkt utan problem.

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Om man nu skaffar ett starkt nätagg på låt oss säga 400w, det låter ganska rejält också. Beror det mesta av ljudet på fläkten då eller?

För om det gör det så kan man ju köpa ett kraftig men väsnande nätagg och senare byta ut fläkten till en bättre och tystare?

Permalänk

http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_010629_tyst_natag...

Här har du en väldigt passande guide som du bör kolla in.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xorlon
Om man nu skaffar ett starkt nätagg på låt oss säga 400w, det låter ganska rejält också. Beror det mesta av ljudet på fläkten då eller?

För om det gör det så kan man ju köpa ett kraftig men väsnande nätagg och senare byta ut fläkten till en bättre och tystare?

väsnandet beror nog på att agget behöver en kraftig fläkt....om man sätter dit klenare fläktar så pallar det ju inte lika mycket

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

nja, det behöver ju inte bero på det, den kanske är billig för att dom stoppat in en värdelös fläkt. De går alltid att fixa en bra fläkt med lågt ljud...

Permalänk
Medlem

vadå löda och greja? man kan la bara dra fläkten till en 4-pin kontakt? gjorde min polare, funkar bra.