Varför är det Svartvit bild på TV-UT???

Permalänk
Medlem

Varför är det Svartvit bild på TV-UT???

Hejsan. Har ett litet probelm.

Min tv-ut är svartvit. Har provat byta scartadaptern och jag har mätat kabeln. Kan det vara ngt problem med grafikkortet???

Har nån ngn aning va som kan vara problemet?

Har ett Geforce 3 ti200 POV.

Visa signatur

oo=II=oo

"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna"

Permalänk

Jag hade sånt problem för länge sen, tror att det var med kabeln att göra.. minns inte rikigt

Permalänk

Har du ställt in PAL format?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Du använder antagligen S-video och då bör du köra den direkt till S-video på TV'n och inte genom en scart samt ställa in TV'n på att det ar en S-video signal det handlar om.

Permalänk
Medlem

Liten. Jag har ingen svideo ingång på mina tvapparater så då måste jag ha en scartadapter. Jag har provat ändra palformat. Vet inte vad det kan vara. Kan vara så att kabeln är paj trots att jag har ringt den. Kan vara ngt problem ändå som inte går att se med mätare. Ska prova byta sladd.

Mer förslag???

Visa signatur

oo=II=oo

"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna"

Permalänk
Medlem

tjenare guztav... har du testat att köra pal G och pal B?? det brukar vara det.. jag hade samma sak där i ett tag tills jag hittade rätt format.. men annars kan det vara kabeln... men det är bara att komma och låna min kabel..

Permalänk
Medlem

Som sagt å hade jag provat ändra Pal Elias!!! Men jag ahr provat en annan kabel nu och det bleb färg så problemet är löst. Måste skaffa ny kabel!!!

Visa signatur

oo=II=oo

"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna"

Permalänk
Medlem

har du provat att ställa in komposit ut?

Permalänk

precis som krykk säger. komposit video ut, sen pal-b eller pal-g ,, bara prova dig fram

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
Om jag inte tar fel så har typ mongon en kromoson mer än oss "vanliga" och en apa har två mer än oss vanliga, om man nu skulle peta in en till kromoson i ett mongo skulle mongot då bli en apa?

Permalänk

När jag använde TNT2 och GF2 hade jag samma problem. Det märkliga var att det hjälpte att starta om TV:n efter att TV-ut hade aktiverats!