60gig data försvunnen!

Permalänk

60gig data försvunnen!

Fins det något program som man kan få tillbaks försvunnen data med?
Jag startade om datorn två ggr efter att jag installerat ett program, så gick jag in på min G: disk då såg jag att allt utom två mappar var försvunna från den mappen som jag var i.

Jag vet inte vad jag ska göra..... ska jag bli arg och spöa på datorn?

[edit] Jag kör ntfs filsystem...

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk

Skriv inget till den partionen, sedan använder du något program för att återfå borttagna filer och försöker få tillbaka så mycket som möjligt.

Jag är dock inte så haj på vad programmen heter, kolla i FAQ alt. vänta på
fler svar.

Visa signatur

Nej det var inte jag som valde detta användarnamn, jag är inget sk. cky-/jackassfan.

Permalänk
Avstängd

hmmmkör system återställning då??

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Kör senast använd konfiguration eller på engelska om du har det... last known konfiguration ... det gör så att det kommer till hur det var innan du installera...ska funka...

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smorris
Kör senast använd konfiguration eller på engelska om du har det... last known konfiguration ... det gör så att det kommer till hur det var innan du installera...ska funka...

Hur laddar jag den då? Jag hittar inte systemåterställning någonstans..
Kontrollpanelen?

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara så att alla filer är dolda, typ blivit systemmappar eller nåt? Hände med mina mp3or, och windows döljer ju alla systemmappar per default.. tror inte ens det står "10 dolda objekt", eller liknande, om så är fallet heller.. mappalternativ -> visning(heter det väl?) -> dölj systemmappar och systemfiler, eller nåt sånt. Eller har du kollat så att allt verkligen är borta, att disken har typ 55/60GB ledigt, typ. Vet ju inte hur mycket de två mapparna som är kvar tar, men ungefär

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

filigran: Kollade nu om den hade gjort mapparna dolda, nej så var inte fallet, och JA det är som att den tror att det är ledigt utrymme, som om någon har tagit bort alla grejjer.... :(, inte så kul.. Om det händer en gång, tror du att det kan hända en gång till? Man kanske borde köpa ny disk?

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smorris
Kör senast använd konfiguration eller på engelska om du har det... last known konfiguration ... det gör så att det kommer till hur det var innan du installera...ska funka...

Och hur tror du det skulle hjälpa i det här fallet. För övrigt heter det "senaste fungerande konfiguration" eller "Last known good configuration".
Det återställer drivrutinsändringar och registerändringar under HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG