Permalänk
Medlem

Mitt nya trächassi:D

ännu en skryttråd med egenhändigt byggt trächassi;)

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=930

ett ganska enkelt bygge, men vilken känsla att ha byggt nått själv:D

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk

Nice, Men hur mycket låter den ?

Permalänk
Medlem

Är det inte lite onödigt stort?

Permalänk
Medlem

låter ganska mkt just nu... har bara gammla halvkassa 80mm fläktar som jag kör på 12v för tillfället...
Men jag ska ju in med 2*120mm papst i fronten och de kommer jag troligen att köra på 7v, sen kommer det ett nytt nätagg i veckan. hoppas att det är tyst;)
Antec Powersupply 350W SmartBlue blir det... nån som vet om det väsnas onödigt mkt?

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Är det inte lite onödigt stort?

Nja... beror på hur man ser det;) Jag ville ha ett stort och stadigt chassi... ska ju också in med vattenkylning senare... kanske inte tar så stor plats.. men lite iaf.

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

Vad är det för trä du har använt? Jag håller själv på med ett trächassi, jag får också allt material gratis:)...

Permalänk
Medlem

DAMN, vad FULT ! ! ! ! !

Permalänk
Medlem

Det var okej tycker jag, men på tok för stort om du inte ska ha den som skrivbord oclså...

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Avstängd

Najs... Klart det ska vara stort.. Det är mitt med Destuom är det gött med utrymme inne i chassit så det blir bra chassitemp

Visa signatur

Tacka vet jag pingstkyrkan

Permalänk
Hedersmedlem

skönt med mycket utrymme när man meckar med burken också... gillar inte server lådan jag har... en minitower at låda... trångt som fasen... snygg bygge för övrigt... gillar din bakplatta! du har snott en hel del delar ifrån orginal chassit

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte_89
Vad är det för trä du har använt? Jag håller själv på med ett trächassi, jag får också allt material gratis:)...

jag har använt vanlig svensk tall... men har betsat den mörk...

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

Okej, jag använder också tall(furu). Men mitt chassi kommer att bli snyggare än dit;)!

Permalänk
Medlem

hehe, det tror jag säkert... detta bygge var mest för att jag skulle ha nått att ha datorn i överhuvudtaget... och jag ville ha en stoooor burk;)

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

nice! väger det mycket? du kunde ju haft handtag på

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk
Medlem

Fixa 4st hjul =P
n1!

Permalänk
Medlem

jag vet faktiskt inte hur mkt det väger...
och hjul är ju en ide, men chassit ska bara stå på ett ställe... så det är inte nödvändigt:D

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

well, hjul då som du kan fälla in?
kan juh behövs nååååångång !

Permalänk
Medlem

Ja precis, på LAN såklart!

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk
Medlem

lanar typ aldrig, så det är inte en prioritet

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Avstängd

jag kollade på bilderna men hur ska du rymma två 120mm fläktar i fronten det ser ju tajt ut

Permalänk
Medlem

vart tar luften vägen fläktarna trycker in??

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

ut genom nätagget... ska bli mer utblås senare... men bara nätagget just nu

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

INge vidare snyggt. Utrymme kan du få i ett chieftec. Funkar nog bra som soffbord