Problem med XP professional, windows i papperskorg m.m.

Permalänk
Medlem

Problem med XP professional, windows i papperskorg m.m.

Har fått problem med windows. Min papperskorg visar att den innehåller något, även om den är tom, men när man öppnar den är det inget där. Om man försöker tömma den frågar den om man vill ta bort Windows. Oavsett om man svarar ja eller nej försvinner dock ej problemet. Går ej heller att återställa objektet.

Varje gång jag startar upp datorn vill den vidare genomföra en inkonsekvenskontroll av D: partitionen (har uppdelat HD i en C: för windows, och en D: för allt annat) anger att det avser filtyp FAT32. Kontrollen avbryts dock av datorn när den anger att disken ej verkar vara en windows disk.

Har vidare problem att installera nya program vilket jag tror hänger ihop med problemen ovan.

Är det någon som vet vad det kan vara för problem?

Permalänk
Hedersmedlem

Antar att du använder NTFS som filsystem? Visa systemfiler via "mappalternativ"-menyn och gå in i "RECYCLER"-mappen i rooten på hårddisken och titta vettja.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+