Permalänk
Avstängd

hur man överclockar med 2500+???

Hej !
********************

mina saker !!
*********************'

moderkort= asus a7n8x-delux2.0 (amd)

processor = 2500+ barton 333 mhz buss 512 kb/cach 1.8 ghz

ram = 2*256 mb twinmos PC 3400
***********************

bussarna i bios står nu på "166"! "original" man kan ställa dem till " 200" mhz ..

Saken är den att jag vill få datorn till att bil 2.0 ghz ! . men jag vet inte .. vilka saker man ska ställa in föratt det ska FUNGERA **perfekt**
snälla kan någon osm har samma saker och har överklockat berätta EXAKT för mig jur man gör ..plz plz

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

Börja med att läsa Överklocknings FAQ.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

passa på att läsa alla FAQ. Reglerna är inte fel att ha lite pejl på också

Välkommen till swec.

Permalänk
Avstängd

men jag vill ha tips från en expert som har samma grejer som jag !

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

Vi är experter [:cool:], Ställ fsb på 200 och multiply på 10 så får du 2ghz. Du behöver itne ändra någe annat.

Håll koll på tempen

edit: haha hans dator dog nog

Permalänk
Avstängd

hahahah

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Inte konstigt med tanke på vad han skrev i ett annat forum om hans cpu fläns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slemh
Inte konstigt med tanke på vad han skrev i ett annat forum om hans cpu fläns

citat från scampi: ja grekomenderar denna fälkt !! om du sak överklocka !! skit i den volvano 11 dden e skit http://195.67.69.169/kocny/infovisa.asp?38097 denna kyler 3.0 GHZ och e tyst och bättre en volcano 11 .. tro mig då jag vet vad jag pratar om .. har själv sådan .. OBS!! se till att du monterar kylfäkten rätt !! för att klippfästet ska sitta närmst nätaggregater... där du spänner fast fläkten med hjälp av en skruv mejsel ! annar fblir det fel rog mig JAG VET !!! nände mig .. "varm""

E det detta du menar?

Permalänk
Medlem

hahha!, hans pc3400 minnen e ju stenhårda

Permalänk
Avstängd

hahahahaha, men alla har varit nybörjare nån gång...

Permalänk
Medlem

lol @ grabben

Visa signatur

;)

Permalänk
Avstängd

sluta mobba mig :(.. ni gör mig lessen !! ..... bara säg vad ja ska göra för att få den till 2.0 ghz stabilt !!!

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Vi är experter [:cool:], Ställ fsb på 200 och multiply på 10 så får du 2ghz. Du behöver itne ändra någe annat.

Håll koll på tempen

det ska du göra

Permalänk
Avstängd

seriöst ... säker .. något säger mig att jag inte tror dig .. verkar för enkelt ...ps vad är de för cs bild som du har ? "maryn"??eller ....

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Avstängd

det ÄR så enkelt.

Permalänk

Ni behöver ju inte reta killen, eller hur.
Verkar lite typ datanördigt...;)

Tuffejalle

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

JAG retar inte honom, men han kan börja med att läsa FAQ. Gör såhär tex, ställ multiplier på 11 och sedan fsb på 200 vips så har du en 3200+ :). Som jag har uppfattat det så ska det gå på alla 2500+ med någorlunda bra stepping. Om inte så höj vcore litegrann. Och som alltid så håll koll på temperaturen.

Happy Klockning Måste vara hövlig också: Välkommen till Sweclockers.com

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

men förfan grabbar , Scampi det jag skrev är helt korrekt. se FAQ

Permalänk
Medlem

ta och ställ fsb (front side bus) som är på 166 orginal till 200 och multiplier som är på 11 orginal ställ den på 10.

då har du en 2 ghz:are..

men du kan också skita i att ändra multiplier och bara ställa fsb till 200... vips har du en 3200+

välkommen!!!

Permalänk
Avstängd

thx m8 men e det säkert att det kommer att funka ?? har aldrig överclockat innan !! tänk om det bara säger puss och så dör datorn när man klockar den och savar -bis och sartar om ^^ det är något som jag inte vill ska hända mig !

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scampi
thx m8 men e det säkert att det kommer att funka ?? har aldrig överclockat innan !! tänk om det bara säger puss och så dör datorn när man klockar den och savar -bis och sartar om ^^ det är något som jag inte vill ska hända mig !

Ta det lungt och öka med några Mhz i taget och håll koll på tempen så ska det nog gå bra.

Permalänk
Medlem

gör som dom säger nu ställ skiten på 200fsb och 11 multipern, det funkar på nästan alla 2500+, men om du är osäker efter du har ställt in så som jag skrev kan du köra tex 3Dmark01 elr 03 och du kan även testa i prime95 för att se om den är stabil.

Visa signatur

2500+@3500+(2420Mhz) | 512DDRam | Geforce4 ti4200 125Mb | 120GB disk | 19"skärm | 10994 i 3D Mark 01

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scampi
seriöst ... säker .. något säger mig att jag inte tror dig .. verkar för enkelt ...ps vad är de för cs bild som du har ? "maryn"??eller ....

cs bild??? ja det är marilyn manson som jag har som avatar...
och JO så enkelt är det.....
welcome t0 Swec, the addictive place

Permalänk
Medlem

scampi. går du på speed eller? Jag vet att jag inte är en stjärna på det svenska skriftliga språket men jag förstår inte ett smack av vad du skriver?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scampi
thx m8 men e det säkert att det kommer att funka ?? har aldrig överclockat innan !! tänk om det bara säger puss och så dör datorn när man klockar den och savar -bis och sartar om ^^ det är något som jag inte vill ska hända mig !

när du överklockar kan du räkna med omstarter, minnes problem... man får hålla på tills man hittar stället där datorn går stabil.... så du inte får omstarter, minnesfel osv...

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Avstängd

ja ha jag tror at jag sikter i att överklocka mig dator .. jag e lite rädd .. at den ska gå sönder...

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

Gör som de andra säger. Jag har likadant moderkort och processor som du, men bara pc2700 minnen. Ställ in FSB på 200, multippeln på 10ggr eller 11ggr (2.0ghz eller 2.2ghz). Sen startar du om. Inga problem!

Visa signatur

Valter

Permalänk
Medlem

Skiter i att överklocka? Sluta nu. Klart du ska testa! Testa 200*11 utan att höja vcore så kan ingenting gå sönder då du inte har ökat spänningen. Valter beskrev det ju enkelt. gl.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Valter
Gör som de andra säger. Jag har likadant moderkort och processor som du, men bara pc2700 minnen. Ställ in FSB på 200, multippeln på 10ggr eller 11ggr (2.0ghz eller 2.2ghz). Sen startar du om. Inga problem!

Visa signatur

Dags för nyköp och återuppta överklockningen.

Permalänk
Medlem

för o haka på ämnet...blanda litte tjack med kylpastan..det får fart på alla 2500+...

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W