Permalänk
Medlem

Ny lackat packet [bilder]

Ja, nu ska ni äntligen få ta del av bilder på mitt datorpaket.
Tyvärr har jag inga bilder från produktionen men resultatet får ni!
99% klart, små detaljer kvar..

http://mjao.no-ip.org/mindatta/

p.s klagade inte på dessa små fläckar där lacken saknas..
de har råkat ut för små stötar och skrapats bort d.s

Permalänk

Snyggt. men jag tyckte att fläktfärgen och gallert för fläkten var itne det snyggaste, men den blir nog coool när den är 100 % klar

Permalänk
Medlem

Ser bra ut med allt i samma färg...

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Jag tyckte själv den blå färgen på lådan passade bra ihop med orange färgen. Skärmen fick sig också en ett, två lager klarlack.
Musen dock var bara en "försöksmus" vilket fick de tätta knapparna kladdade ihop..
Ljuddämpningen gjorde datorn bra tyst.. vilket jag verkligen är nöjd över.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt tycker jag att det blev! Färgen på fläkten var väl lite sådärva men annars riktigt snyggt!

-hum- lite offtopic men hur gjorde du så att du fick inloggningsrutan så där i xp?

Permalänk

du e typ rädd för att det ska börja brinna va?
:DDDD
Fin fint annars

Visa signatur

Vila i frid Oscar Sòlen jag kmr aldrig att glömma dig. :(
Jag lirar CS och skiter i vad ni säjer!

Permalänk
Medlem

"Ny lackat packet" "Min datta"

Oh jesus..

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

13-oBBe-37 inte jag men de övriga på lanet där bilderna togs.

mUpp ; ett ord: Lunaj ; skräpspråk

Så färgen på gallret passar sig inte. vad skulle passa sig bättre då? förslag tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oakim
13-oBBe-37 inte jag men de övriga på lanet där bilderna togs.

mUpp ; ett ord: Lunaj ; skräpspråk

Så färgen på gallret passar sig inte. vad skulle passa sig bättre då? förslag tack.

Får verkligen hoppas de.. Annars, man you´re in serious problems!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

vad heter den båa färgen du lackade med?

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem

Blev nice, problemet är att man så lätt skrapar upp färgen...

Lackade själv mitt Aopen HX08 i en blåfärg som ser exakt likadan ut. Den var fin i nån månad, men efter ett par lan osv så hade jag skrapmärken, färg borta på vissa ställen osv. Då blir resultatet en katastrof.

Du kan själv kolla på ställen som...ovansidan på chassisidorna man kan ta loss, där t.ex. kommer färgen att försvinna.

Det blev bra, men var beredd som sagt på att behöva göra om det på ett.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn
Blev nice, problemet är att man så lätt skrapar upp färgen...

Lackade själv mitt Aopen HX08 i en blåfärg som ser exakt likadan ut. Den var fin i nån månad, men efter ett par lan osv så hade jag skrapmärken, färg borta på vissa ställen osv. Då blir resultatet en katastrof.

Du kan själv kolla på ställen som...ovansidan på chassisidorna man kan ta loss, där t.ex. kommer färgen att försvinna.

Det blev bra, men var beredd som sagt på att behöva göra om det på ett.

Man får blästra allt innan man målar Sen skare väl på 6-7 tunna lager

Permalänk
Medlem

mUpp; så dåliga svenska har jag inte.. lr?

smile; lackfärgen är köpt på Biltema; Multona art: 0761-11 + Hagmans Klarlack

OC&Burn; jo, det har blivit många toma fläckar där det ofta skrapats emot, ex där sidordörranas sätt fast.
Sen har det blivit så att jag flyttat ett par gånger på hårddiskarna.. Skruvarna har du dragit bort lacken.

HMB; det skulle fungera mycket bättre om man gjorde som du beskrev MEN, det kostar du väldigt mycket mer. Så mycket kan och vill jag inte lägga ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oakim
mUpp; så dåliga svenska har jag inte.. lr?

Uppenbarligen, lr finns inte i svenska språket.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

vet det Delarium.. det var meningen att skriva "lr?".... gå inte OT nu..

Mer kommentaren om mitt lackningsarbete tack

Permalänk
Medlem

är det likadan färg som chiftech färgen?

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja säga att det är det men nej, det skiljer en liten nyans skala.. men den skilnaden ser man bara på nära håll och när jag har lådan och skärmen brevid varandra.

Det som skiljer är också att skärmen har en lite bättre klarlack, dvs. den blänker mer. Har du lådan stående på golvet och skärmen på skrivbord(som jag har) så ser man inte. Det ser great ut.

Permalänk

Jag målade min orange/blå sommaren 2000... *host* *host*

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

skulle du kunna klistra en länk till färgen?
jag hittar faktiskt ingen när jag söker på det där art:nummret!
glömde att säga att det var jävligt snyggt!

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Avstängd

Bräd-band :D:D

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

Förlåt smile, det var på Mekonomen jag köpte spraylacken. Mekonomen har tyvärr inge bra webbutik, så jag tyvärr inte ge länk men det är där den finns.

Dreadlock, trevligt för dig. Då är din låda "nästan" lika snygg som min.

Jadu GrUnDiG, den var kul va?

Permalänk
Medlem

ok då förstår jag varför jag inte hittade den...
hur mycket kostade färgen och hur mycket gick det åt?

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem

Blåspraylack kostade ca 80kr + klarlacken 100kr
Räkna med dubbla inköp

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn
Blev nice, problemet är att man så lätt skrapar upp färgen...

Lackade själv mitt Aopen HX08 i en blåfärg som ser exakt likadan ut. Den var fin i nån månad, men efter ett par lan osv så hade jag skrapmärken, färg borta på vissa ställen osv. Då blir resultatet en katastrof.

Du kan själv kolla på ställen som...ovansidan på chassisidorna man kan ta loss, där t.ex. kommer färgen att försvinna.

Det blev bra, men var beredd som sagt på att behöva göra om det på ett.

Grabbar grabbar!! PULVERLACKERA det som går då pajjar lacken inte lika lätt!!

går skit fort att göra det oxå! men doc kan det kanske kosta en del om man ej har kontackter!

Men Det e doc inte lika roligt att lämna in den som att måla den själv

BTW. Fint allt blev med den blåa färgen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oakim
Blåspraylack kostade ca 80kr + klarlacken 100kr
Räkna med dubbla inköp

jag tänkte nog bara lacka skärmen i såfall...
hur mycket lack går det åt det?

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smile
jag tänkte nog bara lacka skärmen i såfall...
hur mycket lack går det åt det?

Jo, som sagt 2st 400ml multona spraylack bör du köpa.
Klarlacken kanske kan räcka med bara 1 flaska, eftersom klararen behöver inte ha lika tjockt lager.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightFly
Snyggt mjau!.. å det vet du ju att jag tyckeR!

tack John.. vet att du vill ha den..

Permalänk
Medlem

aha ok missförstånd i från min sida!

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem

gör inget smile.. hjälper gärna till..

Permalänk
Medlem

monterade du i sär skärmen när du sprayade, eller maskerade du över de delarna du inte ville ha lackade?

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,