Permalänk

En negativ sak med dessa drivrutiner är att cpu användningen har stigit till 2-4% i idle, innan 0% hela tiden. Orsaken är NIC drivrutinen(v3.6.3), så om man vill undvika hög cpu användningen så installera den gamla NIC drivrutinen istället(kör v3.3.9 - fungerar kanon).

Visa signatur

Athlon64 4400+ @2.25GHz | MSI K8N Neo4 Platinum | 2*1Gb G-Skill pc4000 | Connect3d X1900XT | 250+200+74 all WD | Samsung 970p

Permalänk
Medlem

Trodde jag fått bättre prestanda med de nya drivrutinerna. Fick ca 32000p i sisoft sandra med hårddisken med nya drivrutinerna, men när jag provade de vanliga så fick jag 33000.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Trodde jag fått bättre prestanda med de nya drivrutinerna. Fick ca 32000p i sisoft sandra med hårddisken med nya drivrutinerna, men när jag provade de vanliga så fick jag 33000.

Det kan bero på det jag skrev innan, testa att ändra till en annan NIC drivrutin.

Visa signatur

Athlon64 4400+ @2.25GHz | MSI K8N Neo4 Platinum | 2*1Gb G-Skill pc4000 | Connect3d X1900XT | 250+200+74 all WD | Samsung 970p

Permalänk
Medlem

Är det bara min som inte vill installera?

Alltså den börjar extrahera filerna men sen när det ska starta installationsprogrammet så händer det inget. Som att den startar och stänger av installationsprogrammet på än o samma gång? konstigt!

Provar att ladda ner på nytt o ser om det hjälper..

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk

Min kommer inte in i windows.. och den installerar inte drivarna till allt..

Utropstecken i enhetshanteraren... skit mysko .. fan fick lova tt formatera pga allt detta.. vill ju ha ett clean system.. =P

Ska testa att tanka ner igen och se om det var nått fel på hela paketet..

kör 2.03 nu =P

Permalänk

Kunde inte starta datorn, fick bluescreen
Så drivisarna tål väl inte mig å min dator :/

Permalänk

Tror jag löste problemet..

Tog ner samma pack igen och körde om allt.. nu funkar det .. dock vet jag inte om ljudet är bättre... ska installera om allt rent igen.

Men allt verkar funka bra..

Permalänk

Då är det bara att börja tanka....

Visa signatur

Hetrometrus

Permalänk

Hmm , har winXP och det vill inte starta när jag installerar den nya , försökte 2 gånger.. Va tvungen o gå in i felsäkert o ta bort den igen . men instllerar jag den utan den nya IDE-drivrutinen SW eller vad den heter så startar den , hur kan dte komma sig ? vill ju ha de nya IDE drivrutierna...

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morris_-_2002
Hmm , har winXP och det vill inte starta när jag installerar den nya , försökte 2 gånger.. Va tvungen o gå in i felsäkert o ta bort den igen . men instllerar jag den utan den nya IDE-drivrutinen SW eller vad den heter så startar den , hur kan dte komma sig ? vill ju ha de nya IDE drivrutierna...

Samma fel som mig :), *grattis*

Permalänk
Medlem

Nähä, IDE-drivern ställer till det för mig också.
Stannar vid "scrollbaren" när jag bootar WinXP. Har kört både Nforce reset och drivercleaner innan installation. Får prova en ominstallation av XP när jag orkar.

Visa signatur

Jag drar.

Permalänk
Medlem

skit bara.. fellogg skapas och kan INTE ens öppna Kontrollpanelen!!

vilket skit..

bara orginal rutinerna med Mobo som funkar, vad är det för något som händer?
Asus a7n8x-Deluxe Rev2.0 har jag bios 1006(tror jag) Har jag!!

OS= Win2K Pro ,svensk

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Hade också en massa problem med att kontrolpanelen vägrade starta. Efter en massa omstartar och rensning av drivrutiner och en format så hittade jag felet. Skärmdrivrutinen paja kontrolpanelen...snacka ledsen man blev men kanske fungerar för någon annan iaf. Ta bara bort mappen display (där filerna packas upp till innan ni trycker bästa).

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ske
Nähä, IDE-drivern ställer till det för mig också.
Stannar vid "scrollbaren" när jag bootar WinXP. Har kört både Nforce reset och drivercleaner innan installation. Får prova en ominstallation av XP när jag orkar.

Exakt samma sak här, och då på en helt clean disk, formaterad och rykande färsk installation av XP. Har provat tidigare och gjort en del ändringar, men aldrig fått det att funka!!!

Permalänk
Medlem

QUOTE: Hade också en massa problem med att kontrolpanelen vägrade starta. Efter en massa omstartar och rensning av drivrutiner och en format så hittade jag felet. Skärmdrivrutinen paja kontrolpanelen...snacka ledsen man blev men kanske fungerar för någon annan iaf. Ta bara bort mappen display (där filerna packas upp till innan ni trycker bästa).

------------------------------------------------------------------------------------
gjorde som du sade med att ta bort Mappen Display! men samma sak hände i alla fall. fick med detonator rutinerna med... (trodde DE skulle vara i display mappen)

ingen skillnad dvs UTAN den mappen i installationen (förutom att den gick mkt snabbare) dvs Kontrollpanelen kan EJ startas nu heller!
ps: jag anv. Nforce reset & driver cleaner2 innan
*suck*

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Jagkom inte heller in windows efter installationen av dessa drivers, inte ens i felsäkert läge..:( efter en ominstallation så funkade dom iaf.
Men nu har mina cpu poäng i aquamark halverats istället..:( ska kolla om det har med dom här drivrutinerna eller nått annat..

Visa signatur

Opteron 146/CABYE 0540FPBW @ 2950Mhz, 1.525v | 2*512Mb Twinmos SP 3500 |Leadtek 6800LE 12/6 422/936 | ASRock 939Dual-SATA2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Trodde jag fått bättre prestanda med de nya drivrutinerna. Fick ca 32000p i sisoft sandra med hårddisken med nya drivrutinerna, men när jag provade de vanliga så fick jag 33000.

SiSoft sandra är inte alls bra att testa hårddiskprestanda med. HD-tach är mkt mkt bättre.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

bara för att kolla körde jag SiSoft Sandra en snabbis och fick 34000p

Seagate 7200.7 120GB 8MB

kör så klart med ForceWare 3.13

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scorpio
QUOTE: Hade också en massa problem med att kontrolpanelen vägrade starta. Efter en massa omstartar och rensning av drivrutiner och en format så hittade jag felet. Skärmdrivrutinen paja kontrolpanelen...snacka ledsen man blev men kanske fungerar för någon annan iaf. Ta bara bort mappen display (där filerna packas upp till innan ni trycker bästa).

------------------------------------------------------------------------------------
gjorde som du sade med att ta bort Mappen Display! men samma sak hände i alla fall. fick med detonator rutinerna med... (trodde DE skulle vara i display mappen)

ingen skillnad dvs UTAN den mappen i installationen (förutom att den gick mkt snabbare) dvs Kontrollpanelen kan EJ startas nu heller!
ps: jag anv. Nforce reset & driver cleaner2 innan
*suck*

Väldigt tråkigt men testa att kopiera filerna efter uppackningen till en annan map på hddn och installera en drivrutin i taget så får du ju veta vilken dit system, inte gillar. Var så jag upptäckte att detonatorn 52.16 var mit problem (kör omega funkar skit fint nu iaf.) Vad händer om du testar tex installera en gammal detonator drivrutin manuelt efter nforce drivrutinerna blivit installerad.

(Såg även att fler haft problem med kraschande kontrolpanel efter installation av senaste detonatorn. I Microsoft os forumdelen.)

Om man kollar i mapparna så ser man tydligt att i display mappen ligger detonatorn 52.16 och inte någon annastans. Måsta ha sparat dem i windows mappen för dig.

Sen är det bara köra nforce cleaner och skippa den drivrutinen vid installationen (funkar säkert ta bort den mappen, så skippar setup den) så ska kontrolpanelen funka igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Höll på att bli tokig när jag installerat klart dessa drivrutinerna!!! Datorn vägrar gå in i windows och felsäkert läge funkar inte. Har massa filer på hårddisken som jag inte har råd att förlora på hårddisken. Var tvungen att sätta i en gammal hårddisk och installera windows på den för att kunna ta bort windows på den andra och installera om det igen. Man kan ju bli tokig för mindre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandergs
En negativ sak med dessa drivrutiner är att cpu användningen har stigit till 2-4% i idle, innan 0% hela tiden. Orsaken är NIC drivrutinen(v3.6.3), så om man vill undvika hög cpu användningen så installera den gamla NIC drivrutinen istället(kör v3.3.9 - fungerar kanon).

Tackar, det hade jag inte upptäckt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Hej......
Kan man bara uppdatera till dom nya IDE drivarna eftersom dom är det ända som jag är ute efter. Detta eftersom jag kör med Omega drivare till graffen och Leadtek egna till ljudet (Soltek SL-75FRN2-RL) samt att den nya NIC drivaren inte verkar vara nått att skryta med.

Permalänk

För mig funkade åt inte alls! Har likadant moderkort som du, men är dock inte säker på om det va ide drivrutinen eller nåt annat. Orkar inte testa igen eftersom jag inte vill installera om allt igen....

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem

Ah, funkade inte med deras IDE-driver för mig.. så var tvungen att starta om med "senast fungerande konfiguration" eller något sånt.. Och installera om fast den här gången utan Nvidias IDE-driver. Verkar funka bra nu iaf.

Permalänk
Medlem

Funkade utan problem att installera och köra lite för mej, dock så får jag nu en BSOD nån gång ibland där det bara står "Hardware malfunction - Call your hardware vendor support. - System has halted."

Det verkar hända ganska ofta nu, tror jag ska ta och installera om dom gamla istället...

Permalänk

Verkar inte som det är speciellt hög kvalitet på dessa drivare...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem

Hjälp .

näää..

spelar ingen roll hur man installerar dessa skit drivisar. får explorer fel på kontrollpanelen hur jag än gör...

Jag vill bara ha LJUD drivisarna så jag får bättre EAX kontroll i spel.
(resten av nforce rutinerna fattar jag ändå inte vad de gör)

----HUR installerar/uppgraderar jag BARA in LJUDrutinerna??
Tack . väntar på svar. . .

Edit : Hmmm kom på att jag har en S-ATA hd oxå.. kan Den göra så att det blir strul ?(har 2st IDE hdn med)

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Alltså IDE saveior var ingen höjdare.
Dock ljudet har förbättrats något enormt hom mig. Allt låter så mycket ljusare och finare...

Lysnar på Crash Test Dummies mmm, kan bara säga att det låter faaantastiskt.

Benchat har jag ej gjort än...

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk

Skit!

Vad är detta för skit som kommer, det var bara att köra fromat C på disken.....

Jag provade att ladda hem denna driven men det slutade med, att det gick bara att surfa med 4 bitar färg och att spela i 4 bitar färg är inte roligt kan jag lova....

När jag skulle prova att istallera om grafik kortet, så finns det kvar!!!

Visa signatur

Hetrometrus

Permalänk
Medlem

Mina problem (enl. ovan) har inte upprepats sen jag installerade Catalyst 3.9, det är dock lite tidigt att säga att det är över, men det händer inte alls lika ofta åtminstone...