Permalänk

Bre ut artic silver 3 med vad?

När man ska bre på arctic silver tre ska man bre ut ett tunt lager på den lilla "kärnan" i mitten på processorn.

Vad brukar ni bre ut med så att ni får det jämnt och fint?

Permalänk
Medlem

Gammalt kreditkort/icakort/bankkort.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Hedersmedlem

Smörkniv

Tycker fingret är mkt smidigare än ett kreditkort (hockeykort som jag testade :-), fungerade mkt bra till min Zalman GPU kylare. Observera att ha plast emellan så du inte fettar/smutsar ner kylpastan.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Vanlig ica-kasse funkar bra också. Huvudsaken som jonasy säger är att man inte ska peta direkt med fingrarna i AS III för fett leder värme betydligt sämre än pastan.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Fingret som gäller för mig. :). Dock med plastpåse eller plastfolie.

Visa signatur

jaa soet litten jente dean daer!

Permalänk
Medlem

Re: Bre ut artic silver 3 med vad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av goldfish1977
När man ska bre på arctic silver tre ska man bre ut ett tunt lager på den lilla "kärnan" i mitten på processorn.

Vad brukar ni bre ut med så att ni får det jämnt och fint?

Rakblad funkar helt klart bäst, men plastkort funkar bra oxå

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

Tandpettare.

Visa signatur

Phanteks Evolv X, Asus x470 Crosshair 7 Hero, Rysen 2700x, 2x8gb Trident Z 3600mhz, 2x Samsung 970 evo 512gb m2 @ raid 0, samsung 860 evo 1tb, Zotac RTX 2070, EK-FB ASUS C6H RGB Monoblock, HW Labs Black Ice Nemesis Gtx 420, 140 & Gts 280, Primochill ctr res & d5 combo, Bitspower fittings, 6x noctua 140mm

Permalänk
Hedersmedlem

Gammalt kårlägg.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

en utsmetare kanske?

Visa signatur

Torsdag hela veckan =D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En plasthandske, verkar som om du ska göra nått annat när du tar på dig den, men det är en annan 5:a.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

liten såndär plastficka för skruvar. som man stoppar på fingret. Rolig lek för er som tvivlar på attman har fett på fingret. Ta en Core som är högblank. dra fingret över halva o se skillnaden, Usch säger jag bara

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

rakblad!.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

bibliotekskortet. Funkar fint

Permalänk

Hur mycket pasta skall man lägga på på cpun?? Nån som vet?

Permalänk
Medlem

inte för mkt iallafall.. se till att det inte kommer rinna ut på sidorna ifall du kletar på för mkt.
för jag tror att ac3 leder ström oxo.. kan ha fel men men..
du ska ha så lite som möljigt.. så det täcker processorn med ett jätte jätte tunt lager.. capish? =D lycka till!

Permalänk

Ok jag får väl göra ett test i kväll och se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SNiPER604
Ok jag får väl göra ett test i kväll och se vad som händer.

gör de =D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SNiPER604
Hur mycket pasta skall man lägga på på cpun?? Nån som vet?

Ett klick som är lite mindre än ett riskorn ifall du har en AMD, lite mer ifall du har en Intel.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

en tops sa en snubbe på en datorbutik till mig. han verkade veta vad han snackade om, ska vara så lite så man nästan kan se egenom pastan...

Permalänk
Medlem

En tops skulle jag inte pilla med då den kan lämna kvar fibrer..bättre med ett kort eller med fingret (plasthandske).

Visa signatur

System : Abit NF7-S 2.0 |Barton 2500+@3200+ | 2x 512mb TwinMos PC3200 | Radeon 9800 Pro | = Såld! orkar inte skriva nya spec.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av montrego
en tops sa en snubbe på en datorbutik till mig. han verkade veta vad han snackade om, ska vara så lite så man nästan kan se egenom pastan...

Det funkar bra att rengöra med tops indränkt i kemisk ren aceton eller nåt, är du säker på att du inte missförstod honom?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag brukar vika en bit papper så man får en skarp kant eller köra med en kartongbit...
Har byggt hundra tals amd...rätt många med den boxade fläkten och den hemska smeten... enkelt men förkastligt enligt min mening........ billigt enligt fd arbetsgivare.

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Medlem

Jag kör hårt med fingrem funkar fin fint för mig

Visa signatur

INTEL 4 EVER

Permalänk
Medlem

jag kör med Windows xp skivan.. funkar alltid bra!

Permalänk

andra sidan på tuben..

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Tops, det använde jag. Och min 2,4 snurrar på i 3,2 utan problem... Ta vad du hittar..

Visa signatur

Intel Core2Duo 2,4 @ 2,8 2GB Corsair PC5300 Ram, Asus PB5W Deluxe, 700GB HD, Sapphire X1900XT, 19" Samsung Syncmaster, Plextor PX-708. NEC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PungRaeV
Fingret som gäller för mig. :). Dock med plastpåse eller plastfolie.

Me 2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikeyboom
Tops, det använde jag. Och min 2,4 snurrar på i 3,2 utan problem... Ta vad du hittar..

Varför tops? Det luddar ju och har sig, "suger åt sig" pastan och lämnar rester efter sig. Vad som helst är ju enklare och bättre än tops känns det som. Hur fixar man till ett tunnt jämnt lager pasta med en liten bommulsplupp?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |