Windows Server 2003 fråga

Permalänk
Medlem

Windows Server 2003 fråga

Hur mycket säkerhetsprogram måste man ha när man kör Windows Server 2003?
Antivirus gissar jag är ett måste.
Måste man ha brandvägg?
Något annat?

Visa signatur

Workstation: XP2800+ 1GB RAM 120GB HD
Server: XP2000+ 512MB RAM 80GB HD
Bärbat: HP nc6220

Permalänk
Hedersmedlem

Den inbyggda brandväggen (har så vitt jag vet) ändrats så det går det går att portforwarda osv.
Minns inte, fanns det sådant i XP? Så man kunde ställa in vilka portar som skulle tillåtas?
Vill man ha någon mer avancerad brandvägg så får man ju installera det.
Jag vet inte men jag har inte några andra "säkerhetsprogram". Kanske ad-aware får räknas dit med.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Den inbyggda brandväggen (har så vitt jag vet) ändrats så det går det går att portforwarda osv.
Minns inte, fanns det sådant i XP? Så man kunde ställa in vilka portar som skulle tillåtas?
Vill man ha någon mer avancerad brandvägg så får man ju installera det.
Jag vet inte men jag har inte några andra "säkerhetsprogram". Kanske ad-aware får räknas dit med.

Jo det går att portforwarda i XP också...

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, jag använde inte den funktionen när jag använde XP.
Jäklar vad många blaster-attacker som kommer, jag har ju patchen så RPC-tjänsten krashar ju inte men man ser i loggfilen att det är massa på de portarna.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

måste och måste du behöver inte ha nått alls, det är du som väljer MEN du bör använda någon form av brandvägg och AV

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.