Vilket OS för WEB/FTP/SMTP -Server?

Permalänk
Medlem

enda kommandot jag hitta på internet va >cd /usr/ports/x11/XFree86-4/
å de funka inte så, då tog de stop:p

edit: va en gude för v4.2, mkt skildnad?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
hehe gjorde de faktiskt, men jag ska testa igen som sagt... ska följa den där guiden som fanns på nån sida där, kanske skulle följt den från början så hadde ja inte gört fel.

Följa guiden som fanns på nån sida där... vartdå?
www.freebsd.org har den dokumentionen man behöver... tycker jag då

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
enda kommandot jag hitta på internet va >cd /usr/ports/x11/XFree86-4/
å de funka inte så, då tog de stop:p

edit: va en gude för v4.2, mkt skildnad?

har du fortfarande inte testat mitt (och kom ihåg att inte använda versaler där de inte ska vara)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
har du fortfarande inte testat mitt (och kom ihåg att inte använda versaler där de inte ska vara)

nej, hinner inte riktigt, mkt cisco pluggande...skriver här hur de går när ja testat..

edit: tänkte på guiden på www.freebsd.se , mestadels.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

det är ju trots allt bara en enda rad att skriva...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
det är ju trots allt bara en enda rad att skriva...

men ja formartera partitionen för ja trodde ja hadde gjort fel i installationen så jag måste installera om allt, tar ett tag..

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Kör Apache.. PHP äger ASP

Visa signatur

[kolla min fina låda på www.webzonen.com]__ AMD XP 2100+ @ enmiljardsjuhundratusensvängningarpersekund..

Permalänk
Medlem

Asp med apache äger asp med iss

Edit:
BSD med Samba 3 äger win2k3

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

Varför just freebsd ? Kan han inte bara köra mandrake ? Installationen är ju jätte enkel och jätte grafisk

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem

freebsd är känt som den säkraste operativsystemet, ingen har sagt att det är lättast å instalera/använda =D

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPENEN
freebsd är känt som den säkraste operativsystemet, ingen har sagt att det är lättast å instalera/använda =D

Knappast, OpenBSD eventuellt... dock hänger mycket "säkerhet" på hur snabbt ett system patchas, alla OS KAN vara secure by default, bara att dra ut sladden.

Permalänk
Medlem

hehe, jag menade openbsd (inte lärt mig skillnaden än ).
Och ja, strömavbrott e ganska osäkert heh

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Hedersmedlem

Menar nog kanske drar ur nätverkssladden?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Menar nog kanske drar ur nätverkssladden?

Ptja, det också, poängen var att ett OS (även om OpenBSD har bäst grund för ett säkert OS, imho) är bara så säkert som användaren gör det.