Permalänk
Medlem

sitter i uppsala, o i stort sett hela uppsala är snalutet till 2 st huvudstationer.

alltså, till mig sa BBB att skanova säger att det tar 10 dagar att installera ADSL och 15 dagar för VDSL.

äre vdsl du ska få bör du bli inkopplad nästa vecka. 22 är lördag o då jobbar de inte.

att sidan är nere betyder inte att det är nära. men ring o fråga kundsupport. det kan de svara bättre på. jag tröttnade och ringde huvudkontoret

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
beställde i Juni, mitt telia adsl kopplades ur på BBB´s begäran 30/10, idag den 20/11 kopplades BBB Vdsl in. alltså tog det 21 dagar för skanova att koppla om

bort enligt telia på 1280 meter från stationen, enligt BBB 1120 meter

TPTest:

TCP:
sändning: 1,76 Mbit
mottagning: 4,53 Mbit

UDP:
sändning: 8,35 Mbit
mottagning: 11,04 Mbit

Det var nog de sämsta farterna jag sett med vdsl hittills. Gjorde du testet mot bbb:s egen server?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FarsanFjutt
Det var nog de sämsta farterna jag sett med vdsl hittills. Gjorde du testet mot bbb:s egen server?

sämsta?

sändning: 8,35 Mbit
mottagning: 11,04 Mbit

??

laddar ju i 1,2 Mb/s från diverse servrar! o bra nära det i ladda upp saker. men kanske får anses dåligt. jag är då nöjd

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
sämsta?

sändning: 8,35 Mbit
mottagning: 11,04 Mbit

??

laddar ju i 1,2 Mb/s från diverse servrar! o bra nära det i ladda upp saker. men kanske får anses dåligt. jag är då nöjd

snabbre än chello iaf

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
sämsta?

sändning: 8,35 Mbit
mottagning: 11,04 Mbit

??

laddar ju i 1,2 Mb/s från diverse servrar! o bra nära det i ladda upp saker. men kanske får anses dåligt. jag är då nöjd

över udp tankar man gärna inte saker

Permalänk
Medlem

hehehe, kom på en sak, eller rättare sagt det slog mig nu, FarsanFjutt jobbar ju på telia supporten. i alla fall enligt honom själv i en annan tråd. är kanske sur för att jag övergivit telia !? :D:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av varget
över udp tankar man gärna inte saker

kanske inte, men om det nu är de lägre värdena som gäller, då äre konstigt att jag laddar saker i 1,3 Mb/s, en hastighet som motsvarar ca 11 Mbit. mycket konstigt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
kanske inte, men om det nu är de lägre värdena som gäller, då äre konstigt att jag laddar saker i 1,3 Mb/s, en hastighet som motsvarar ca 11 Mbit. mycket konstigt

Du har ju 12/9 så det är ju inte så konstigt

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Du har ju 12/9 så det är ju inte så konstigt

nä, det är inte så konstigt, men om det nu skulle vara TCP värdena i TPtest programmet som är de riktiga så skulle det inte stämma. UCP var det som verkar stämma mest överrens med det som jag upplever i fart.

skitsámma, hittills hare funkar bra o klanderfritt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Är det någon som har VDSL och bra upp?
Jag kommer aldrig över typ 3-400...:(

Ner är full speed dock (runt 1350 kb/s).

Permalänk
Medlem

d-boy, vart i stockholm bor du?

Permalänk
Medlem

Äntligen blev min sida hos BBB ändrad från registrering av beställning (vilket den har stått på i mer än 2 månader) till beställning av uppkoppling.

Verkar gå mycket snabbare för dem nu sedan Post o telestyrelsen var på Telia/skanova om att det tog tid.

Sen att jag har ringt ett par gånger denna vecka gjorde väl sitt med.

Permalänk
Medlem

På min har det stått beställning av uppkoppling sedan i början av september.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem

Fyfan vad snabbt det går... jag beställde min somsagt för 2 dagar sen... nu har jag 3/5 ibockat

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

jag längtar till mig ADSL.. har inte fått det ännnu och det verkar inte som det kommer de närmaste åren!

nej jag blir bara för sur, 34KB/sec det är inte roligt längre.....

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Fyfan vad snabbt det går... jag beställde min somsagt för 2 dagar sen... nu har jag 3/5 ibockat

Då är jag värre jag beställde igår och idag har jag 3/5, det kanske beror på att jag/vi sitter på uppringt och inte ska koppla ur ett befintligt abbonnemang.

Visa signatur

Det fanns ett liv före Internet
Barton 2600+@3200+, Zalman CU-Fläns,Win XP PRO, Leadtek NCR18D Pro, 1 GB PC 3200 RAM, Powercolor 9800 Pro Artic VGA Cooler, SB Audigy Player 5.1, IBM 60GB, Plextor 24x, Iiyama 19" 451 VM PRO, Chieftech 340w, BB 8/1, Äntligen en tyst dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H2o
Då är jag värre jag beställde igår och idag har jag 3/5, det kanske beror på att jag/vi sitter på uppringt och inte ska koppla ur ett befintligt abbonnemang.

jag sitter på chello... den använder tv-ledningar istället för tele-ledningar, kanske därför det går snabbt

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Bah nu blir jag galen!

Beställde BBB's adsl i mitten av juli, den 31/10 så vart mitt telia adsl uppsagt, nu efter tre veckor så har ingenting hänt. När man ringer och frågar vad som händer så får jag som svar att dem inte vet vad som händer.
Min adsl lampa på telia modemet slocknade för 19 dagar sedan så urkopplad måste jag ha blivit. Men jag upplevde samma sak som hypode skrev, jag ringde nämligen telia och frågade varför min adsl lampa lyser efter att jag blivit uppsagd, och efter en kort stund så slockna den lampan (skumt).

Permalänk
Medlem

Har också chello och har ej begärt att BBB säger upp det.
Tar ändå tid.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joga
Har också chello och har ej begärt att BBB säger upp det.
Tar ändå tid.

dit station kanske inte är uppbyggt??? min station va klar redan i maj då fick vi hem en massa erbjudande mm

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mashi
Bah nu blir jag galen!

Beställde BBB's adsl i mitten av juli, den 31/10 så vart mitt telia adsl uppsagt, nu efter tre veckor så har ingenting hänt. När man ringer och frågar vad som händer så får jag som svar att dem inte vet vad som händer.
Min adsl lampa på telia modemet slocknade för 19 dagar sedan så urkopplad måste jag ha blivit. Men jag upplevde samma sak som hypode skrev, jag ringde nämligen telia och frågade varför min adsl lampa lyser efter att jag blivit uppsagd, och efter en kort stund så slockna den lampan (skumt).

hade samma sak, var utan 21 dagar imellan att mitt telia kopplades bort in o mitt BBB kopplades in.

jag ringde dock till huvudkontoret o bad få prata med nån som var vdsl ansvarig, sen gick det snabbt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Fullmakten för att BBB ska kunna säga upp ens tidigare abbonnemang, kommer den med separat post eller kommer den med bekräftelsebrevet där preliminär hastighet osv. står?

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

den ska komma med bekräftelsen, så var det för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vx
d-boy, vart i stockholm bor du?

Odenplan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d-boy
Odenplan.

Fan! Hur kan du få VDSL? Är inte telestationen i birkastan. Jag bodde vid Odenplan förut och hade nästan 2000 meter (tror jag det var) till telestationen.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

BBB ringde faktiskt upp mig idag (jo det är sant) och sa vad problemet med att det tog så lång tid för min beställning hos dem var.

Det var att min nuvarande operatör, Tiscali, inte tog emot fullmakter på uppsägningar.
Så det blir till att skicka in en skriftlig själv!

Ska fan ta och säga till Tiscali att dem får avsluta den utan min uppsägnings tid på 1 månad.
Får väl ta och betala en räkning utan användning men wth!

BBB har ju beställt uppkoppling till mig nu ju. Det kan ju bara ta nån vecka i bästa fall. Om skanova har snabbat upp sina rutiner vill säga efter PoT styrelsens krav.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

ThAnOs.....lol...skanova lyssnar nog inte på någon förutom telia

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Nä de e klart, men Telia har ju fått kravet om man ska vara rätt på det

Permalänk

Är "Ett internt fel uppstod. Var god prova igen senare, eller kontakta kundtjänst." som leveransstatus ett tecken på att "Tidpunkt fastslaget" snart kommer (4/5)? Har haft Beställning av uppkoppling i några veckor och har aldrig fått ett felmeddelande förut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Fan! Hur kan du få VDSL? Är inte telestationen i birkastan. Jag bodde vid Odenplan förut och hade nästan 2000 meter (tror jag det var) till telestationen.

Ingen aning om var stationen ligger, men 840 meter är det i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmström
Är "Ett internt fel uppstod. Var god prova igen senare, eller kontakta kundtjänst." som leveransstatus ett tecken på att "Tidpunkt fastslaget" snart kommer (4/5)? Har haft Beställning av uppkoppling i några veckor och har aldrig fått ett felmeddelande förut.

jag skulle nog inte tolka det så. tyvärr men ring o hör efter

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive