StopShop.se - rekommenderas EJ!

Permalänk
Medlem

StopShop.se - rekommenderas EJ!

För en summering gå längst ned i detta inlägg.

Edit: Det visade sig efter StopShops inlägg i denna tråd att jag faktiskt blivit kompenserad - de hade bjudit på 200 kr i extra fraktkostnad som tillkommer när de skickar stora paket så som chassin. Dock hade jag ingen aning om detta då de inte talade om det för mig, och det inte stod något på orderbekräftelsen om att frakten skulle bli dyrare än de 125 kr som stod där. Läs mer om detta här. Kompensation var dock inte huvudpoängen med detta inlägg, så läs vidare om du läser detta för första gången.

Tisdag 28 oktober:
Beställde ett chassi, AcoustiPack och nätagg från StopShop.se, efter att bla ha läst på detta forum att det är en okej butik och det funkar bra med förskottsbetalningen. Jag betalar in i förskott och väntar ivrigt.

Onsdag 5 november:
Loggar in på sidan och ser detta:

2003-10-28 Pending
2003-11-03 Processing
2003-11-05 Delivered

Grejorna skickades enligt deras webbsida alltså en vecka och en dag efter att jag beställde. Inge problem än så länge, chassit fanns inte i lager så det var därför det tog lite tid att få ihop paketet.

Onsdag 12 november:
En vecka har gått sedan paketet skickades, och jag börjar bli fundersam över varför det inte kommit fram. Eftersom jag flyttade i månadsskiftet oktober/november så tänkte jag att det kanske berodde på eftersändning, så jag ringer Posten och kommer till slut till centralen som delar ut brev i mitt gamla område. Pratar med brevbärarna där, men de har inte missat någon avi eller så. Efter detta går jag in på StopShops hemsida och skickar iväg ett mail via deras formulär. Jag ber om kolli-ID alternativt referensen som man kan använda på Postens hemsida:

"Hej!

Jag skulle väldigt gärna vilja veta om ni har Postens kolliid på de
paket ni skickar iväg? Jag har nämnligen inte fått mitt paket ännu
(order #374). Om ni inte har det, så kanske ni har referensen som man
kan använda på Postens hemsida tillhanda?

Tack!"

Får svar samma kväll:

"Hej

Ser ut som den inte är skickad.. Jag skall ordna detta bums. Blir skickad imorgon.

Med vänlig hälsning

Patrik Nordström"

Här har de glömt att skicka mitt paket i en vecka - och har mage att inte ens be om ursäkt?

Samma kväll svarar jag på mailet:

"Hej Patrik!

För det första så skulle jag vilja ändra leverans- och fakturaadress, då jag flyttat. Den nya adressen är:

*adress*

För det andra så skulle jag vilja uttrycka mitt missnöje med att det på webbsidan står att mitt paket skickades den 5 november, vilket är en vecka sedan, men det faktiskt inte skickats. Man planerar ju både det ena och det andra efter när en leverans väntas ske. Jag har dessutom suttit i telefon med Posten ganska lång tid i dag och försökt leta reda på mitt paket.

Att det kan ta tid att få saker när man beställer varor över nätet är jag fullständigt medveten om, och det accepterar jag. Men att det står att paketet skickats fastän det inte gjort det - det är direkt missvisande information mot mig som konsument!

I detta fall anser jag att någon sorts kompensation är på sin plats. En tub Arctic Silver 5 och att Ni bjuder på fraktkostnaden anser jag vara en rimlig kompensation. Då Ni har mycket attraktiva priser på många produkter hoppas jag att jag kan återkomma till Er igen som en nöjd kund!

Med vänliga hälsningar

Namn"

Här ber jag honom att ändra min adress då jag flyttat, och ber om kompensation för att de givit mig missvisande information, vilket resulterat i att jag fått vänta i över en vecka. Observera att jag klagar inte på leveranstider - jag är fullständigt medveten om, och accepterar, att det kan ta tid att få sina saker när man handlar över nätet. Det jag klagar på är att de sagt att paketet skickats, när de egentligen glömt bort att skicka det.

Måndag 17 november:
Då jag inte fått någon avi går jag ned till utlämningsstället för att höra efter om de har mitt paket. Det är ett litet utlämningsställe, så de hade inga problem med att se huruvida det fanns ett paket stort nog att rymma en datorlåda eller inte. Det hade inte kommit, så jag skickar ett till mail till Patrik:

"Hej igen Patrik.

Du sade att du skulle skicka paketet i torsdags. Det har nu gått två veckodagar sedan dess, och paketet har inte ens inkommit till utlämningsstället, vilket det ska göra samma dag som det kommer till postcentralen. En dag efter det ska man få avin, förutsatt att den inte skickats separat av leverantören. Detta betyder att om mitt paket inkommer i morgon så kan jag tidigast hämta ut det i övermorgon, dvs onsdag (TVÅ veckor efter det att Ni satte ordern som "delivered"...). Inte tar det väl tre dagar för paketet att färdas från Er till Posten? Skickades paketet verkligen i torsdags?

Nu vill jag att du ger mig kollinumret för mitt paket, så att jag kan ta reda på var det är någonstans. Ett förslag apropå kollinummer är att alltid tillhandahålla kunden med det, så man själv kan söka efter sitt paket. Många andra datorbutiker/onlinebutiker gör detta - gör gärna det Ni också.

Jag väntar mig ett snabbt svar på detta mail.

Hälsningar
Namn"

Tisdag 18 november:
Ingen avi, dock ett mail:

"Hej

Det är skickat. Kollinr 78165057264SE samt 78165057278SE

Med vänlig hälsning

Patrik Nordström"

Går genast till Postens hemsida och söker efter mina paket. Upptäcker till min förvåning och ilska att de dagen innan ankommit till utlämningsstället vid min gamla adress!. Blir rasande, men inser att det inte är någon mening med att skälla på någon nu när paketen ändå är skickade, och beslutar mig för att helt enkelt vänta på avin.

Onsdag 19 november:
Ingen avi.

Torsdag 20 november:
Ingen avi. Går in på Postens sida igen och kollar. Paketet eftersändes igen på onsdagen, tillbaka till postcentralen i Uppsala, och sedan till utlämningsstället vid min nya adress... suck. Då jag inte ville vänta en dag till på avin ringer jag postcentralen och frågar om jag kan hämta upp dem. Det går bra så jag gör det och åker genast för att hämta ut paketen.

Här kommer det värsta.

[i]Paketen är skickade som postförskottspaket, och jag kan inte hämta ut dem utan att betala 2894 kr för dem IGEN.[/i] Blir så frustrerad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Går hem och skickar ett till mail:

"Hej.

Nu är jag VÄLDIGT less. Jag är inte den som brukar tappa tålamodet, men nu har det gått för långt.

Efter många turer fram och tillbaka, eftersom ni inte skickade paketen till min nya adress som jag bad om, så kom paketen i dag till mitt utlämningsställe. Jag åkte till postcentralen och hämtade avierna för att slippa vänta tills i morgon med att hämta ut paketen.

Väl framme på utlämningsstället står paketen och väntar på mig. Jag lämnar fram avierna och blir ombedd att betala 2893 kr SOM JAG REDAN BETALAT I FÖRSKOTT (2003-10-28)! Frustrerad, förbannad och less försöker jag lösa det på ett sista sätt genom att ringa ett nummer till Posten som jag fick av mannen på utlämningsstället. De jag ringer till ger mig två alternativ: antingen så skickar jag tillbaka paketen och ni får skicka dem igen bara för att ändra på avierna, eller så sätter ni tillbaka mina pengar, sedan hämtar jag ut paketen som vanligt och betalar för dem då.

Jag vill att du omedelbart sätter in 2893 kr på mitt bankkonto:

FöreningsSparbanken
Clearingnr: *
Kontonr: *

När du satt in mina pengar blir det som ett vanligt postförskottspaket som jag går och betalar för att hämta ut.

Jag vill att du gör detta omgående så att jag kan hämta ut mina paket. Ett telefonnummer till dig skulle också hjälpa så att vi kan talas vid på telefon. Det känns inte så tryggt att som konsument enbart kommunicera med en butik via mail.

Hälsningar
Namn"

Eftersom jag inte trodde att de skulle försöka snuva mig på pengar så går jag iaf ned och hämtar ut paketet, vilket jag betalar 2894 kr för - inte 2893 kr som priset egentligen var! Visst är det en struntsumma med en krona, men det är principen som gäller här. En butik ska inte skriva en sak på sin webbsida och på orderbekräftelsen, för att sedan skicka en avi med ett annat pris! Detta är fullständigt oacceptabelt. Trots detta brydde jag mig inte om att påpeka detta för StopShop - jag orkade helt enkelt inte bry mig längre.

Väl hemma öppnar jag paketen och förväntar mig nästan att det ska ligga någon form av kompensation i något av paketen, men där trodde jag givetvis fel.

Fredag 21 november:
Mail från Patrik:

"Klart och betalt idag.

Med vänlig hälsning

Patrik Nordström"

Och där slutar min historia med StopShop.se, för gott.

Summering:

* De glömde att skicka mitt paket
* De ändrade inte leveransadressen trots att jag bad om det (värst var dock att de inte behagade ta sig en minut för att tala om detta för mig!)
* Jag fick betala för att lösa ut paketen trots att jag redan förskottsbetalat
* Summan att betala på avin var högre än summan på ordersidan
* Värst av allt: Inte EN enda gång fick jag en ursäkt!

Jag har handlat mycket över nätet, men detta är det absolut värsta jag varit med om. StopShop och Patrik Nordström är extremt oproffsiga och har inte den minsta aning om hur man behandlar sina kunder på ett vettigt sätt.

Nu är det säkert flera här som kommer att säga att de handlat där och allt gått bra - visst, så länge allt går just bra så är det inga problem. Men när det väl händer något så är det INTE värt det.

Ta mitt råd - handla INTE på StopShop.se!

Permalänk
Medlem

Bra skrivet och enligt mig även bra agerat.
Tack för upplysningen kring StopShop.se.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket bra skrivet, jag kommer inte handla från dem i första taget.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag hatar sånt där, skandalöst!
Där skall jag aldrig handla

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Håller fullständigt med. Hua och ush!
Efter att ha väntat en månad på ett paket från it-butikken så sket jag i det. Var ju postförskott så... ^^ Det var i januari.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Bra skrivet, en sån där hantering är helt oacceptabel. Att de inte ens bad om ursäkt är ju skandalöst. Visst lite krångel blev det p.g.a. ditt adressbyte men att skicka ett förskottsbetalt paket som postförskott. Det tyder på dåliga rutiner.

Permalänk

Jag har också dåliga erfarenheter av stopshop. Köpte lite grejer därifrån, bland annat 2*256 meg twinmos minnen. När jag installerat upptäckte jag snart att datorn var instabil, och när jag körde memtest visade det massa fel, så jag mailar stopshop och får ett RMA-nummer och skickar in minnena, torsdag 18 september. Sen går det ett bra tag, skickar ett mail 29 september och får svaret:

Jag har skickat vidare dem.. Väntar också på svar.

Sen skickar jag flera mail utan att få nåt svar, men den 27 oktober får jag svaret:

Det är inte jag som bestämmer. Dom är vidare skickade.

Med vänlig hälsning

Patrik Nordström

Nu blir jag förbannad och skriver ett hotfullt brev där jag påpekar att man enligt konsumentköplagen ska få varan utbytt inom rimlig tid. Får svaret:

Men hur skall jag kunna skicka er en produkt när jag/leverantören inte
har den i lager. Det ändå jag kan göra är att du får tillbaka dina
pengar för varan.

Med vänlig hälsning

Patrik Nordström

Skickar ett svar dan efter och klagar på hans service, samt säger att jag vill ha pengarna tillbaka omgående. Får inget svar, så 5 november skickar jag ett mail till att jag vill ha tillbaka pengarna. Får svar samma dag att jag ska skicka mitt kontonummer, gör det direkt.

Den 12 november har jag fortfarande inte fått några pengar, så jag mailar och frågar, och samma dag sätter han in pengarna.

Men det visar sig att jag har bara fått 766 spänn, trots att minnena kostade 958. Jag skriver och påpekar detta och får svaret:

Hej

Vi ber om ursäkt jag betalade priset utan moms.. Detta ska vi
naturligviss ordna.

Med vänlig hälsning

Patrik Nordström

Den 17 november har jag fortfarande inte fått resterande belopp så jag skriver och klagar. Får inget svar. 21 november skickar jag ett nytt mail och nu får jag svar, och han sätter in pengarna på mitt konto.

Kan nämnas också att jag beställde 3 st ADDA 80 mm fläktar, och fick bara två, och påpekade flera gånger att jag ville ha pengar för den tredje också, men det fick jag aldrig, men jag orkar faktiskt inte hålla på att tjafsa mer då det bara rör sig om 44 spänn.

Jag tycker stopshop har helt värdelös kundservice, jag fick ofta skicka flera mail innan jag fick svar, och jag upplevde svaren som undvikande, som om han inte riktigt ville ta sitt ansvar. Först när jag började hota kändes det som jag fick lite respons. Väntetiden är som ni sett rent ut sagt löjlig. Tycker också att jag fick bristfällig information, varför dröjde det till 27 oktober innan jag fick veta att minnena var slut? Långsammare och mer oprofessionell service har jag aldrig varit med om!

Kommer aldrig mer att handla från stopshop, vilket är synd, då dom har bra sortiment och bra priser. Om han inte förbättrar servicen avsevärt kommer han nog inte ha så många kunder kvar...

Sammanfattning:

HANDLA INTE FRÅN STOPSHOP

Permalänk
Medlem

Vafan jag som hade tänkt köpa en dator från dem, trodde stopshop var bättre än datorbutiken, får fundera ifall jag ska köpa från db istället för från stopshop. hmm

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Det gör du rätt i

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

jag har aldrig haft problem med dem. tråkigt att höra sånt.

Permalänk
Medlem

Mycket bra skrivet, till skillnad från många andra klagomål på butiker.
Detta är ett utav få klagomål jag verkligen tagit på allvar.

Jag kommer att i fortsättningen varker rekommendera någon annan, eller själv, att beställa prylar från "StopShop".

Det värsta av allt var att du inte ens fick en ursäkt från StopShop, och inte
heller en kompensation för dina besvär.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt beställa ett Club 3D kort därifrån men avbeställde när jag läste detta. Låter skit uselt av dom..verkar skitstället ju om dom inte ens kan be om ursäkt.

Visa signatur

duron 1GHz, 256mb ram, GF2 MX 200 *175/143@230/200!*, 40 gig hd // 8RDA+, Barton 2500+, 0,5GB Twinmos PC3200, 120GB, Samtron 96P..nåt hyffsat graffe soon :)

Permalänk

"dem" ...
företaget består endast av en person. privatägt.

själv handlade jag delar till min dator från stopshop och valde att hämta ut varorna från kontoret. fick snabbt svar och kunde hämta ut 2 dagar efter, trevlig ägare faktiskt.

men jag har ju inte erfarenhet av hur företaget fungerar när det gäller leveranser.

Permalänk
Hedersmedlem

Bra att det löste sig tillslut. Och mycket bra av dig att du höll dig saklig och seriös. Man skall leverera kritik när man blir illa behandlad, men man skall sköta det på ett snyggt sätt.

Jag ligger själv lite i konflikt med cd-wow just nu, men det är inget skyttegravskrig utan båda parter sköter sig ännu sansat.

Permalänk
Hedersmedlem

Hade varit väldigt intressant om stopshops ägare/representant hade kommenterat detta. Med tanke på deras utbud så borde en hel del potentionella kunder finnas här på forumet. För övrigt var det väldigt väl formulerad kritik tycker jag och verkligen dåligt att du inte ens kunde få en skriftlig och väl menad ursäkt för den rent ut sagt värdelösa service du fått utstå.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Håller med, väldigt bra och sakligt skrivet.

Citat:

Jag ligger själv lite i konflikt med cd-wow just nu, men det är inget skyttegravskrig utan båda parter sköter sig ännu sansat.

Konstigt, CD-wow brukar sköta sig exemplariskt, vore intressant att veta vad det handlade om. Du får gärna PMa mig om du vill.

Permalänk
Medlem

En litet tips ang. kolli#: skriv upp det på en lapp (eller memorera det ) och ta med dig lämplig ID-handling till utlämningsstället så kan du få ut det utan AVI.

Så gör jag alltid, orka vänta på nån mesig lapp :).

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

Tackar alla som läst, svarat och tagit till sig informationen i detta inlägg (Bark, Vicotnik, budbrain mfl). Det känns som att jag uppnått det jag ville med detta inlägg: att varna mina medkonsumenter om en butik olämplig att handla av.

Och som Socialstyrelsen skriver:

Citat:

Jag upplevde svaren som undvikande, som om han inte riktigt ville ta sitt ansvar. Först när jag började hota kändes det som jag fick lite respons.

Precis samma sak kände jag, förutom att jag inte tog till något hot. Var som ni sett dock tvungen att skriva lite "hårdare" för att få den information jag ville ha. Hela tiden korta svar som upplevs som att de skrevs medan personen bakom tangentbordet skruvade sig och egentligen ville kasta bort hela problemet.

Citat:

Bra att det löste sig tillslut. Och mycket bra av dig att du höll dig saklig och seriös. Man skall leverera kritik när man blir illa behandlad, men man skall sköta det på ett snyggt sätt.

Jag håller med dig Mental. I de flesta fallen vinner man inget på att kasta glåpord eller hetsa upp sig onödigt mycket. Jag tror att de som får ett mail fullt med påhopp bara blir mindre benägna att lösa problemet eller svara med bra information.

Citat:

Hade varit väldigt intressant om stopshops ägare/representant hade kommenterat detta.

Ilstallione, med tanke på hur Patrik Nordström sköter direktkontakten med sina kunder är jag tveksam till att han kommer att skriva något här. Jag kan inte se något han kan säga för att göra saken bättre eller för att försöka få tillbaka några av de många potentiella kunder han nu tappat pga detta inlägg och personliga rekommendationer. Med tanke på hans ålder och att det är en butik som verkar rikta sig till entusiaster, så är jag ganska säker på att han, om han inte redan gjort det, kommer att läsa detta inlägg. Det tragiska är att allt detta hade helt enkelt kunnat undvikas från början med bättre kundservice och ett par välformulerade ursäkter.

StopShop.se och Patrik Nordström har en lång väg att gå, och mycket att förbättra, om de ska hålla sig kvar på marknaden.

Några tips innan man handlar av en nätbutik man inte handlat från tidigare:
* Handla inte från butiker som inte har telefonsupport.
* Om du måste bryta mot ovanstående, se till att kolla upp andras erfarenheter när det gäller just support och kommunikation med företaget. Sortera ut oseriösa inlägg och osaklig/ogrundad/subjektiv kritik. Tänk även på att det oftast går många nöjda kunder på en missnöjd.
* Kolla upp garanti- och returvillkor. Läs inte bara det företaget skrivit, utan ta även här reda på andras erfarenheter.

Efter denna erfarenhet kommer jag i fortsättningen, så länge varan finns och det inte är avsevärt mycket dyrare, att handla direkt i butik. När det väl skiter sig är det värt de extra pengarna.

Permalänk
Medlem

Hej

Vi tar all information som står på denna sida på fullt allvar och ser igenom vad vi kan göra för att förbättra vad som gått fel.

I det första fallet fick du kompensation på 200kr i fraktavgifter. Fraktkostnaderna för chassi + bland annat acoustipack är 325kr du betalade 125kr.
Varan var som sagt inte i lager när du beställde den och kan det kan därför ta lite tid innan varan kommer i lager. Vi ber om ursäkt om det tog längre tid än vad vi räknat med. Men vi anger den tiden som vi får av leverantören, om denna leverantör ej håller tiden kan vi ej heller hålla tiden.
Jag vet om att vi har lite problem när det gäller "beställningsvaror" produkter som vi beställer in i efterhand. Detta har medfört att vi har missat några paket. Vi är hemskt ledsna för detta och se över hur vi kan ordna det bättre med beställningsvaror.
Utbetalning kan ta lite längre tid som vi måste gå igenom hur mycket som ska betalas ut samt ifall informationen stämmer vi fått från kund.
Angående summan beror det på att vi har ett fakturerings program som ligger utanför webshoppen dessa 2 program använder sig av olika öresutjämning. Därför kan det skilja 1kr mer eller mindre.

Angående retur vet vi även där att vi har problem men jobbar på det. Oftast går det i flera led och kan därför ta lite tid. I ditt fall berodde det på att varken leverantör eller vi hade varan i lager. Vi kan omöjligt skicka ny vara då.

MVH

Patrik Nordström

Permalänk

Ok, när du nu ändå är här så skulle jag vilja föreslå lite saker.

Alla vet vi hur små marginaler en begynnade webbutik tvingas leva med om de skall kunna vara konkurrenskraftiga gentemot de stora företagen. Därför är det absolut nödvändigt att man behandlar sina kunder med respekt och ger en snabb service om något blir fel. Email skall besvaras snabbt och med en lösning som kan tilltala kunden.

Sätt ut ett telefonnummer så kunder som har problem med leverans etc. kan nå dig och få svar så fort som möjligt. Du kan poängtera att det inte är ett supportnummer utan endast för de som har problem med leverans.

Att glömma bort paket är fullständigt oacceptabelt om man försöker vara en seriös handlare. Det FÅR inte hända! Du kan komma med vilka bortförklaringar som helst men till slut beror det endast på slapphet från din sida ty det är ett problem som du borde addreserat som högsta prioritet.

Om du inser att du gjort fel så BE OM URSÄKT OMEDELBART! Var samtidigt snabb med att försöka blidka kunden med ett avdrag eller liknande även om det isf innebär att du ingenting tjänar just den gången. Den sortens publicitet du fått i denna tråden kostar GARANTERAT mer än du förlorar på att vara kunden till lags och hålla honom/henne glad.

Skyll inte på att du har två program som räknar olika. Även om det endast gäller en ynka krona så skall priset på fakturan vara detsamma som kunden fick när han beställde varan. Du får ta reda på om det är faktureringsprogrammet eller webbshoppen som räknar fel ty en avrundning är inte godtycklig. Sedan får du antingen ändra i webbshoppen eller byta faktureringsprogram. Om du själv inte har kunskap nog att koda så får du söka hjälp.

Om du kompenserar så var tydlig så kunden faktiskt ser att du gjort så.

Om en vara inte finns hos din leverantör så var snabb att påpeka detta för kunden och ge honom alternativet att antingen få en likvärdig vara eller häva köpet alternativt få oengarna tillbaka. SE TILL så att du har rätt information på hemsidan! Informera om det är så att du inte själv lagerför vissa varor och ge rätt tidsperspektiv på leverans.

Och till slut: Se över vad som står på din hemsida... T.ex. borde du vara medveten om att majoriteten som handlar hos dig tvingas ljuga eftersom det står: "I och med att du registrerar dig går du med på att vi sparar information om dig samt att du är 18år.". Jag ÄR inte 18år och tror inte heller att du endast vill sälja till 18åringar men för att kunna registrera mig hos dig så måste jag ljuga... "Lägst 18 år" kanske skulle vara en vettigare sak att kräva?

/S

Visa signatur

Livet är inget för nybörjare...

Permalänk
Medlem

"Eller målsmans medgivande" kanske det kan stå, om det inte redan gör det.

Jag tycker att det är mycket bra gjort av Stopshop att skriva här, precis som dbmannen så är det publicitet och kan hjälpa till vid problem.

Det finns ett uttryck "All reklam är även god reklam", för mig gäller detta lite vid det här tillfället, nu känner jag till stopshop som jag inte gjorde innan, och den här tråden har fått mig att granska sidan och upptäcka att där faktiskt finns varor som kan passa mig.

Pga detta kan jag tänka mig ett framtida köp på sidan, även den dåliga kritiken. Som någon annan sa, på en onöjd kund kan det finnas många, många nöjda.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Jodå Sphr, visst kan det (och finns säkert) finnas många nöjda kunder men på en missnöjd kund, som dessutom såhär sakligt framställt sitt ärende, så kan det resultera i att många eventuella kunder aldrig handlar där.

Och jag håller med om att det är positivt att officiellt erkänna ett misstag även om det är lite i senaste laget.
/S

Visa signatur

Livet är inget för nybörjare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stopshop
Hej

Vi tar all information som står på denna sida på fullt allvar och ser igenom vad vi kan göra för att förbättra vad som gått fel.

Bra. Jag hoppas att det i slutändan blir något bra av detta.

Citat:

I det första fallet fick du kompensation på 200kr i fraktavgifter. Fraktkostnaderna för chassi + bland annat acoustipack är 325kr du betalade 125kr.

Här erkänner jag gladeligen att du har rätt - det är jag som missat informationen på Er villkorsida om att fraktkostnaden för chassin och andra större saker kostar 200 kr extra. Jag tackar för kompensationen och ska ändra informationen i mitt första inlägg. Jag ser det som ganska konstigt att du inte talade om detta för mig - vore det jag skulle jag vara väldigt mån om att kunden blir medveten om att han blivit kompenserad för sina besvär.

Här har jag dock lite att påpeka. När jag beställde sakerna, 28 oktober, så stod det på ordersidan:

"Postpaket (Paketet skickas till närmaste uthämtningsställe med posten. ): 125kr
Totalt: 2,893kr"

När jag beställde stod det alltså att fraktkostnaden var 125 kr, och totalsumman 2893 kr. Denna summa förskottsbetalade jag. Även fast det står på villkorsidan att fraktkostnaden för chassin o dyl är högre, så är ju det rent informativt. Avtalet som jag och StopShop ingick i var att jag skulle betala 2893 kr för att få dessa saker skickade till mig.

Om jag nu skulle ha betalat de extra 200 kronorna för frakten av chassit, skulle jag blivit tvungen att betala den summan för att hämta ut paketet då? Är det så Ni gör mot andra kunder? Alltså att man ingår i ett avtal som säger att man ska betala en viss summa, man betalar sedan i förskott och sedan måste man iaf betala 200 kr extra för att hämta ut paketet?

Detta är mycket dåligt tycker jag. Den totala slutsumman, inklusive eventuell extra fraktkostnad, borde vara den summan som står på ordersidan. Jag som kund kan ju inte veta om en vara kommer att bli dyrare i frakt om det inte står så på min orderbekräftelse. Man kan ju inte ingå i ett avtal utan att känna till alla kostnader. Frågan är om det ens är lagligt att i efterhand ta extra betalt för något, när det inte stod i avtalet (orderbekräftelsen) från början?

Citat:

Varan var som sagt inte i lager när du beställde den och kan det kan därför ta lite tid innan varan kommer i lager. Vi ber om ursäkt om det tog längre tid än vad vi räknat med. Men vi anger den tiden som vi får av leverantören, om denna leverantör ej håller tiden kan vi ej heller hålla tiden.

Detta var jag medveten om, och det är heller inget jag klagat över. Så länge man inte handlar över disk så får man alltid räkna med att det kan ta längre tid än vad man tror.

Citat:

Jag vet om att vi har lite problem när det gäller "beställningsvaror" produkter som vi beställer in i efterhand. Detta har medfört att vi har missat några paket. Vi är hemskt ledsna för detta och se över hur vi kan ordna det bättre med beställningsvaror.

Ursäkten accepterad, även om den känns väldigt klen när den kommer i efterhand på ett forum - nu känns den mer som ett måste för att visa ett bra ansikte mot resten av läsarna. Den hade passat väl i det första mailet jag fick av dig.

Citat:

Utbetalning kan ta lite längre tid som vi måste gå igenom hur mycket som ska betalas ut samt ifall informationen stämmer vi fått från kund.

Utbetalningen sköttes bra i mitt fall - tog bara en dag.

Citat:

Angående summan beror det på att vi har ett fakturerings program som ligger utanför webshoppen dessa 2 program använder sig av olika öresutjämning. Därför kan det skilja 1kr mer eller mindre.

Precis som Sunshades skriver så är detta INTE försvarbart på något sätt! Det är fullständigt orimligt att man ska behöva betala mer än överenskommet för att få hämta ut sina varor. Detta måste Ni ordna omedelbart. Ett tips är att ändra i PHP-koden till webbshopen, så att den avrundar likadant som faktureringsprogrammet. Det kan lätt göras av kunnig PHP-programmerare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stopshop

Angående retur vet vi även där att vi har problem men jobbar på det. Oftast går det i flera led och kan därför ta lite tid. I ditt fall berodde det på att varken leverantör eller vi hade varan i lager. Vi kan omöjligt skicka ny vara då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunshades
Om en vara inte finns hos din leverantör så var snabb att påpeka detta för kunden och ge honom alternativet att antingen få en likvärdig vara eller häva köpet alternativt få oengarna tillbaka.

Jag håller med Sunshades. Det tog som sagt fram till 27 oktober innan jag fick veta att varan var slut hos leverantören och fick erbjudande att få pengarna tillbaka, men först sedan jag nämnt konsumentköplagen. Sen att det ska ta fram till 12 november tills mina pengar blir utbetalade är ju katastrof, och dessutom att det tar fram till den 21 innan jag har fått hela summan, trots att jag påpekade detta direkt. Och ADDA-fläkten fick jag aldrig någon ersättning för, fastän jag blev lovad 2 st i ersättning.

Som kund vill jag ha en service där jag blir informerad fortlöpande vad som händer, och dessutom vill jag slippa att skicka gnälliga mail för att få något att hända.

Citat:

Utbetalning kan ta lite längre tid som vi måste gå igenom hur mycket som ska betalas ut samt ifall informationen stämmer vi fått från kund. [/b]

Jag antar att du avser mitt fall, eftersom Ecto ficks sina pengar direkt. Jag skickade in mina konto-uppgifter, direkt när du bad om det, den 5 november, en vecka efter det att jag bett om att få pengarna tillbaka. Inga uppgifter var felaktiga. Det rörde sig om en vara, hur kan det ta så lång tid att kolla upp det?

Mitt tips till alla är, förutom det Ecto sa, att ni ska lyssna mest på dom omdömen där kunden har varit tvungen att returnera något, det är först då man ser hur bra en webshop är. Att stopshop ber om ursäkt här tar jag med en rejäl nypa salt, jag kommer definitivt inte handla där (eller rekommendera det till någon) om jag inte hör från många kunder som har bra erfarenhet.

Permalänk

Hej, jag har också dåliga erfarenheter från Stopshop som jag valde att handla från pga hans låga priser på adda-fläktar.

Precis som Socialstyrelsen så beställde jag 3 st Adda fläktar men fick bara 2 i mitt paket.
Jag fick sedan påtala detta via mail (då det som bekant inte finns något telenr) 2 ggr innan jag fick något svar.

********************************************

Mitt andra mail :

Hej mitt namn är Markus Johansson jag har kundnummer ****.
Jag gjorde min beställning hos er den 7:e november ordernummer ****.

När jag hämtade ut paketet i lördags så visade det sig att det fattades
en fläkt i paketet. Den var inte restnoterad eller så, utan jag har fått
betala för den som om den hade varit med i paketet.

Fläkten det gäller är en ADDA 8x8cm DX 15db jag beställde 3 sådana men
fick alltså bara 2.
Detta är det andra mailet jag skickar nu jag antar/hoppas att det andra
inte har gått fram eftersom ni inte har hört av er.

Jag skulle gärna vilja veta vad ni tänker göra åt saken.

Tacksam för svar
Mvh Markus

********************************************
Jag fick då detta knapphändiga svar:

Hej
Vi skickar en ny sådan
Med vänlig hälsning
Patrik Nordström

********************************************
Återigen inga ursäkter eller kompensationsantydningar.

Jag har fortfarande inte sett någon ny fläkt eller fått någon bekräftelse på att han skickat någon till mig.

Kalla mig paranoid men det är ju inte särskillt svårt att hålla låga priser på fläktar när han bara skickar 2/3 till kund.

Att det händer en gång är en sak men jag höll på att sätta i halsen när jag såg att det hade hänt Socialstyrelsen också.

******
//Kingen

Permalänk
Inaktiv

Låter som att jag har åkt på samma sak som er.. Beställde lite saker för ca 2000:- ifrån stopshop.se och betalade i förskott. Allting gick smidigt och jag fick mitt paket väldigt snabbt, men det fattades en 120mm titaniumfläkt i paketet.. Har haft den här mailkonversationen (Skickade mitt första mail den 21:a november men det fick jag inget svar alls på så jag skickade ett nytt den 25:e:

Jag:
------------------------------------
Skickat: den 25 november 2003 19:59
Till: stopshop.se
Ämne: Re: Fråga frånstopshop

Hej, skickade ett mail tidigare (i fredags) men har inte fått svar på
det.
Fick som sagt inte med 120mm fläkten som jag beställde så jag tänkte
höra om
du fått någon information angående varför jag inte fick det.. Jag tänkte
att
ni kanske skickade två paket, men jag fick bara en avi i måndags så jag
antar att det blev något fel..?
-----------------------------------------

Stopshop:
-----------------------------------------
Sent: Wednesday, November 26, 2003 2:03 PM
Subject: SV: Fråga frånstopshop

Vi skickar ny
------------------------------------------

Jag:
------------------------------------------
Skickat: den 5 december 2003 20:02
Till: stopshop.se
Ämne: Re: Fråga frånstopshop

Hej, det har ju gått en och en halv vecka nu och jag har inte fått någon
fläkt ännu..
Undrade om du har glömt bort mig eller vad är det som har hänt..?
---------------------------------------

Stopshop:
---------------------------------------
Sent: Monday, December 08, 2003 10:04 AM
Subject: SV: Fråga frånstopshop

Ska se vad som har hänt. Om inte annat så skickar vi den idag.
---------------------------------------

Men jag har inte fått fläkten ännu, känns som att jag kan glömma den faktiskt och får beställa den från något annat ställe..
OK om dom inte haft den på lager eller något sånt, men de kan ju isåfall meddela det och meddela när dom får in den på lager så dom kan skicka den till mig..
Skickade i alla fall ett till mail idag (13 december) och frågade, men det blir nog ingen förklaring eller något om varför det tagit så lång tid..

Permalänk
Medlem

Ush, man blir ju verkligen avskräckt från att handla på stopshop när man läser era inlägg (fö bra skrivna).

Ett tips till Patrik Norström vore att han anlitar någon slags kundtjänst som ger mer utförligare svar.

"Ska se vad som har hänt. Om inte annat så skickar vi den idag. "
Det var det värsta jag läst på länge, helt oacceptabelt, ingen förklaring till varför kunden blivit försatt i denna situation över huvudtaget.

Patrik Norström bör se över sin kundtjänst, snarast!

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Än en gång visar sig vad som kan vara Sveriges sämsta kundtjänst.

Trots att Patrik Nordström läst denna tråd och skrivit "Vi tar all information som står på denna sida på fullt allvar och ser igenom vad vi kan göra för att förbättra vad som gått fel", har han inte lärt sig det mest grundläggande när det gäller kundtjänst: att be om ursäkt när man begått ett misstag. Det verkar som att Patrik inte alls tar detta på allvar, och att innehållet i hans inlägg var rent struntprat - ett desperat försök att försöka behålla några kunder.

Uppenbarligen har han inte bättrat sig det minsta trots att det gått nästan en månad sedan jag startade tråden. Jag ser detta som ett tydligt tecken på att StopShop inte kommer att bättra sig någonsin - om inte Patrik Nordström anställer någon att ta hand om all kundtjänst, med rättigheter att kompensera kund.

Permalänk
Medlem

Det var ett evigt tjat om att be om ursäkt.

Ärligt talat känns det lite B att hela tiden ursäkta sig som näringsidkare för småsaker. Vid utebliven eller felaktig leverans kan jag tänka mig att slänga iväg ett "sorry" men min filosofi är annars att mina kunder skall vara tacksamma att de får äran att handla av mig och jag förväntar mig nästan en ursäkt av de som inte väljer att handla hos mig... [nästan ironi].