Permalänk
Hedersmedlem

Dålig bild på teven när datorn är på?

Tjo!

Har ett litet problem; varje gång jag sätter på datorn får jag dålig bild på 1:an på teven!

Vet inte riktigt vad detta beror på, kör vanlig analog antenn, och alla kablar är skärmade. Kan det vara så att datorn har för mycket saker i sig så den utstrålar stora mängder strålning?

Konstigt också att 2:an och 4:an som ligger på UHF-bandet inte påverkas. Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?

Edit: Jag har även testat byta el-fas, så det har inget med strömmen att göra.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Teoretisk teknik...

Jag tror på magnetiska störningar från onda aliens från Jupiters systerplanet Julipeter i galxen Xyroflo.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon
Teoretisk teknik...

Jag tror på magnetiska störningar från onda aliens från Jupiters systerplanet Julipeter i galxen Xyroflo.

Vågar inte posta i allmänt prat faktiskt, kommer bli 100% oseriösa svar, kanske likadant i teoretisk teknik tydligen..

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*
Leon: Det räcker med att rapportera, du behöer inte bevisa din omognad för hela forumet

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Kr^PacMan har du fönster på datorn?

Visa signatur

[AMD Athlon64 3200+| MSI K8T NEO-FSR (VIA K8T800)| Spire SP708B3 KestrelKing II | HIS 9800pro| Antec Sonata (inkl. Antec Truepower 380W)|Crucial BallistiX 512Mb PC3200 CAS2| 160Gb SATA HDD| win XP pro]

Permalänk
Medlem

Finns ofta en inställning i BIOS på datorn för att modulera FSB-frekvensen för att minska störningar. Överklockare stänger oftast av detta för bättre stabilitet men risk för störningar från datorn. Kolla BIOS-inställningarna. Se också till att datorn är ansluten till jordat eluttag.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazyboy
Kr^PacMan har du fönster på datorn?

Nej, och störningarna verkar inte varierar speciellt mycket när jag tar bort/sätter på chassisidorna på chassit.

Citat:

Finns ofta en inställning i BIOS på datorn för att modulera FSB-frekvensen för att minska störningar. Överklockare stänger oftast av detta för bättre stabilitet men risk för störningar från datorn. Kolla BIOS-inställningarna. Se också till att datorn är ansluten till jordat eluttag.

Nope, har ett Gigabyte AWARD-bios, och har inte sett någon sådan inställning faktiskt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

PAcMan: hur går det med dina Lärjungar : Zippan och Johan Stille ?

Visa signatur

Barton +2500 @ + 3200 ][ Radeon 9700Pro ][ 2x120 Seagate ][ Asus A7N8X Deluxe ][ Twinmos 2x512 ][ Samsung 913N ][Tagan 480W]

Permalänk
Medlem

Har du anslutit datorn till ett jordat nätuttag?

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp, datorn är ansluten till jordat uttag. Kan det vara någon gadget/datorpryl som stör VHF-bandet?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Fläktar brukar kunna störa rejält, speciellt när de blir gamla och slitna.

Edit: Det kan hjälpa med att sätta på några ferritkärnor på några väl utvalda kablar.
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/2011482.htm

Permalänk
Medlem

Hmm du har samma fel/problem som jag har, fast jag har det på alla kanaler, iofs jag har inte jordat uttag och jag har inte skärmad kabel heller. Först när jag stänger av strömbrytan där bak i datorn då blir alla kanaler fina igen, men när datorn är på så är det typ "myrornaskrig " på tven.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Hur är det med störningarna då din skärm är avslagen då?

Visa signatur

"Inte alltid, bara ibland"

Permalänk
Medlem

hur långt är det från tv:en och datorn?...

Permalänk
Medlem

Woho jag är inte ensam med detta problem. Jag hoppas verkligen att ngn kan lösningen på detta.

Först trodde att störningen kom genom Tv-out sladden från datorn, men det enda som hjälper är att stänga av datorn helt =(

Tur att det bara ettan som blir dålig då den endå inte sänder särkillt mkt intressant.