Permalänk
Medlem

Extrem Tempratur...

Min kompis har just köpt en Barebone (MSI MEGA651 MEGA SiS 651, http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MSIMEGA651). På Dreamhack inhandlade han ett Radeon 9600Pro från Club som vi monterade. Det var ett helvete att få in kortet i det lilla faanskapet :). Iaf, med kortet monterat tyckte jag att det AGP-portens placering i förhållande till processorfläkten var lite udda i och med att grafikkortet placerade sig ca 1.5 cm ifrån processorfläkten (över fläkten alltså). Men efter som det var konstruerat så antog vi att det inte var någon fara. Så vi startade datorn men lyckades inte installera grafikkortet då vi hela tiden fick felmeddelande. Så vi startade om datorn för att så om någonting var felinställt i bios. Av ren slum fick vi se att hans processor-temp låg på 86 grader(!). Vi antog att det var fel på sensor och skruvade loss chassi-locket och konstaterade att nätaggregaten skulle kunna smälta en sten om man lade på den. Lika så dvd-läsaren. Allt var glödhett. Varför? Processorn är en 2.0 P4. Troligen 400Mhz med orginal-fläkt.

Permalänk
Avstängd

skaffa en fläkt i taket ! på lådan

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

SKIT LÅDA

Visa signatur

//ripakt
p4b 2,4 - 768 ram (266 mhz) cas 2- MSI Gf ti4600 - 400 gb hdd | Duron 950@1264 mhz R.I.P

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte rekomendera att ha en P4 över 1.5 ghz i en barebone låda, hellre en Celeron eller nått liknade som är svalare. Och deffintivt inte ett Radeon9600....

Permalänk
Medlem

En på pappas jobb har en sån, Med P4 2.66ghz (533mhz) , Geforce 2 Gts 32mb ddr (mitt gamla) , 512ddr ram 400mhz , mm.. Funkar så jävla bra..

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

Lär jhu va nåe fel på nätagget eller nån annan värmealstrande komponent! Gör nån fandukt lr nåt till prollen annars...