Permalänk
Medlem

outlook express

Har XP prof. och igår installerade jag msn, messenger och jag installerade också service pack 1. Datorn går perfekt förutom just Outlook Express som segar enormt när man startar.

Den lilla ljusblå rutan visas i 30 sekunder innan jag kommer in i programmet. Presis som om den letar efter något den inte får kontakt med. Vad är det den kan kolla. Kan man avaktivera något. Det är alltså Outlook Express 6. Allra senaste versionen.

Visa signatur

Bengt

Permalänk
Medlem

Jag hade en långsam start när jag avaktiverat start av messenger men den letade ändå efter programmet, eftersom det normalt startas annars.
Jag laddade ner xp-antispy och tog bort det den vägen.
http://kickme.to/XPAntiSpy

Permalänk
Medlem

Du kan ta bort splash-screenen i Outlook Express genom att köra igång Regedit å fippla lite. Leta reda på:

HKEY_CURRENT_USER\Identities\{blah}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\

Där lägger du till ett DWORD-värde som du döper till 'NoSplash' (utan '), sen ändrar du värdet till 1.

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Den blå rutan försvann vid uppstarten, men det tog tid ändå. Kanske något annat. Jag installerade Outlook 2002 och det var exakt samma fördröjning där - först. Men jag avaktiverade "aktivera snabbmeddelanden i Microsoft Outlook " och då blev det fart på den. Till vänster om den lilla rutan där man avaktiverar finns det en msn-gubbe. Jag kör alltså Outlook nu och det går snabbare än vad Outlook Express gick innan den började krångla, men man vill ju lösa det ändå.

Visa signatur

Bengt

Permalänk
Medlem

Öppna regedit och sök efter strängen
{FB7199AB-79BF-11D2-8D94-0000F875C541} och ändra standardvärde för nycklarna InProcServer32 och LocalServer32 till en tom sträng.

Permalänk
Medlem

Now we talking. Tack

Visa signatur

Bengt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davib
Öppna regedit och sök efter strängen
{FB7199AB-79BF-11D2-8D94-0000F875C541} och ändra standardvärde för nycklarna InProcServer32 och LocalServer32 till en tom sträng.

Och vem har sagt att man inte hittar nåt när man söker bland trådarna..
Thnx alot..