Min dator kan inte läsa DVD-r och DVD-rw

Permalänk
Medlem

Min dator kan inte läsa DVD-r och DVD-rw

Jag har nu köpt ett packe med DVD-r och DVD-rw och tänkte bränna över lite filmer på dem. Men nu uppstår det problemet att min dator kan inte läsa av skivorna, fastän den har kunnat det innan.

När den inte kan läsa av skivorna så kan jag ju inte bränna, så vet någon vad mitt problem är?

Jag vet inte om jag har skrivit tillräckligt för att ni skall förstå vad jag menar, men jag hoppas att det räcker, annars får jag försöka fixa den informationen ni vill ha för att kunna hjälpa mig.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Börja med att läsa DVD FAQ´n http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=21492... punkt 6.

Då förstår du att även om du köper samma märke kan det var helt olika kvalité på skivorna. Vid ett tillfälle får du en bra dye medans nästa tillfälle får du en dye din DVD inte kan läsa alls.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

vad gäller det för brännare samt skivor?

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

anno:

Det är bara min dators dvd-brännare (Det går att bränna dvd skivor på den det vet jag, Volvos nya), och det är fujifilm skivor, dvd-r och dvd-rw, 4,7 gb.

Hoppas att det hjälper