Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Sen ska vi inte glömma att det (ibland och) ofta släpps lite mer ovanliga saker över BT som är fullt lagligt och därmed inte kommer finnas på de 100mbps siterna som vissa tror är makt och meningen med livet.

Jag håller med. Det finns massor av ovanliga saker som jag aldrig skulle kunna få tag på annat sätt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Rätt portar öppna? det kan göra en del för hastigheten.

Alla portar är öppna
Förutom den Blaster arbetade på men jag hoppas att den inte används

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

är detta nån form av plug-in till DC lr?

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Det är ett fristående program/distrubitionssät för att förmedla filer. Vanligen besöker man en trackersida med sin webbläsare och laddar sen ner filer med filändelsen .torrent som man senare väljer att öppna i sin BitTorrent-klient som då startar upp och börjar ladda ner filen samtidigt som den även agerar server och därmed delar ut till andra som är sugna på samma fil.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Villka sidor kan man ladda ifrån?
Laddade från [...] förut. Tyckte det gick för seg =(

[i]Redigerat av Castor: Se §7 i våra regler - http://forum.sweclockers.com/regler.php[/i]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pada
fattar inte varför folk sitter med "orginal" bittorent...den e ju värdelös...kör istället me denna :

http://bt.degreez.net/ du får garanterat snabbare dl speed....å upload speed ifall du skall seeda

Den funkar, varför byta?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Nej, du vet. Jag har 100Mbit, jag behöver inte använda sånt skit.
Jag drar i c.a. 10MB/s hela tiden.

Stackare.

ÅHH WOW! fan vad coolt!

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Vilka portar ska man ha öppna då för mitt är verkligen skit segt även om det står att jag ska kunna ladda i 200 så laddar jag i 20-30. Fast det kanske tar ett tag innan man kommer upp i bra hastigheter ??

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem

Detta är ju precis som eDonkey...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Villka sidor kan man ladda ifrån?
Laddade från [...] förut. Tyckte det gick för seg =(

[i]Redigerat av Castor: Se §7 i våra regler - http://forum.sweclockers.com/regler.php[/i]

Har ingenting med sidan att göra om det går segt att ladda.

Permalänk
Medlem

I http://wiki.sweclockers.com/BitTorrent står det att man inte kan få högre downloadhastighet än man har upload. Stämmer det? I så fall är det ju inte så kul för oss som har 8/1-uppkoppling.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

jag har glömt av alla bra sidor. kan nån skriva upp alla värda eller? altlså sidor man kan "tanka ifrån".

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treeo
jag har glömt av alla bra sidor. kan nån skriva upp alla värda eller? altlså sidor man kan "tanka ifrån".

det får vi tyvär inte göra pga swecs warez-regler.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
I http://wiki.sweclockers.com/BitTorrent står det att man inte kan få högre downloadhastighet än man har upload. Stämmer det? I så fall är det ju inte så kul för oss som har 8/1-uppkoppling.

skulle faktiskt kunna stämma, tror faktiskt att det har varit så när jag har tankat grejjer med bittorent.

men jag har ju sega telia adsl 0.5 bit, nästan lika mycket upp som ner, så det spelar ingen roll

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jürgen
skulle faktiskt kunna stämma, tror faktiskt att det har varit så när jag har tankat grejjer med bittorent.

men jag har ju sega telia adsl 0.5 bit, nästan lika mycket upp som ner, så det spelar ingen roll

nja... jag har tankat ner i 300 kb/s även fast jag bara kan ladda upp i 80-90.
vet inte exakt hur det funkar men jag har aldrig en share-ratio på över 1.0. dock låter jag bt stå igång så jag kommer över den gränsen förr eller senare, man vill väl inte vara en leecher

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

Men det är ju omöjligt att hitta sk torrents? och hur väljer man vad man ska sharea?

Permalänk

BT äger. Först använde jag edonkey, sen började jag med DC. Nu har jag slutat med DC totalt och det enda jag använder är Bittorrent nuförtiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Men det är ju omöjligt att hitta sk torrents? och hur väljer man vad man ska sharea?

BT är inget fildelningsnätverk, det kan inte sägas nog med gånger.
Du delar bara ut den/de fil(er) du laddar ner för tillfället. Om du vill ha ett stort lättillgängligt utbud av "saker" är det förmodlingen enklare att använda dc eller edonkey.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

ok! och hur ska man nu få tag på "torrents" ?
är det bara ut och googla efter fulsidor? :\

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
ok! och hur ska man nu få tag på "torrents" ?
är det bara ut och googla efter fulsidor? :\

ungefär ja.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Har försökt med mycket populära torrents men aldrig kommit över 150kB/s ändå, ska testa med den här klienten istället.

Konstigt, jag brukar inte ha några problem att komma över 200 på torrents där seed:leecher ration är > 1, fast det brukar kunna bero lite på om man har tur och connectas till "bra" peers också

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Glömsk

Tråd flyttad.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

så sanslöst. testar BT för andra gången, pendlat mellan massa clienter.
öppnat port 6881 - 6889 samt sett till att clienten använder de portarna.

tanka YTTERST sällan över 50kb/s (oftast 25) medans ja ofta UL'ar snabbare än så.

Bostream XSTREAM.

Vad ä fel?

Hör massa folk som kritiker-rosar de,
min erfarenhet är att de ä bland de sämre fungerande..

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Medlem

Roffel

Men eDonkey är ju också bara ännu en klient av många.

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Medlem

Har tankat klienten från: http://bt.degreez.net/ men får gul lampa hela tiden. Sitter bakom router, nåt speciellt man kan göra? någon speciell port man ska öppna eller?

Visa signatur

AMD T-Bird 1333/266 Mhz | 512 DDR/266 RAM | ELSA Gladiac 920 GF3 | IBM 80 & 40 Gb 7200rpm | Audigy Sound Blaster Platinum | WinXP Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndrewL
Har tankat klienten från: http://bt.degreez.net/ men får gul lampa hela tiden. Sitter bakom router, nåt speciellt man kan göra? någon speciell port man ska öppna eller?

6881-6889.
Om det inte funkar testa att öppna 6881-6999.

Permalänk
Medlem

Blir lite nyfiken på Bittorrent.
Hur ligger det till med säkerheten i programmet/klienten? Öppnar torrent-klienterna nya stora dörrar för intrång etc. eller är säkerheten lika "hög" som med p2p?

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

PointMan: Vi kan tävla... Jag vinner LÄTT över dig...

Permalänk
Medlem

Jag har testat alla som nämnts hittils..
Klart bäst är Torrentstorm !
www.torrentstorm.com

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEvo
Blir lite nyfiken på Bittorrent.
Hur ligger det till med säkerheten i programmet/klienten? Öppnar torrent-klienterna nya stora dörrar för intrång etc. eller är säkerheten lika "hög" som med p2p?

Alla program är säkra tills man hittar buggar i dem.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion