Permalänk

xbox modchips ?

är det nån mening att köpa ett dyrare chips ?
klarar man sig på t.e.x ALADDIN ADVANCE lr ska man köpa ett dyrare...
Skillnaderna ? är det bara storleken på chippet i kb ? och behöver man flera bios ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja du klarar dig säkert med ett budget chip om du ändå bara lär ha et bios på den..

Gick själv och köpte ett X-bit för att jag vlle kunan flasha om det snabbt å kunna ha flera olka bios på den samtidigt´+ att snabbt kunna prova de nya biosen utan att behöva krongla med skiva elelr någe sånt...

Men de är väl egentligen en smaksak

Permalänk

vad tror ni om detta ?
X-ECUTER 2.3 BIOS Chip (Akira)
på den sidan
http://www.xboxmods.nu/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köp inte det... en simpel kopia.. en kompis till mig köpte ett men de var bara bortkastade pengar... Köp ett orginal istället.. Bättre kvalitet..

Permalänk

ok och vad var dåligt då ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

chipet funkade inte överhuvudtaget.. sen läste jag nått om att man inte skulle köpa fake chip...elelr dom kasnke syftade på någe annat... ajja It's up to u vad du vill ha...

Permalänk

"Q: Vilka garantier ger ni på modifieringar?

A: Du har en dag öppetköp/garanti på modifieringen. Detta gäller även vid köp av ny xbox. Är du inte nöjd kan du lämna tillbaka boxen inom ett dygn"

Är det inte 1 veckas bytesrätt enligt svensk lag? tar ju minst 2 dagar att skicka tillbaka konsollen

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

Tre jag känner har skaffat chp från den snubben på xboxmods.nu och alla har funkat felfritt.
Leveransen gick snabbt, max 2 dagar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADSL_kalle

Är det inte 1 veckas bytesrätt enligt svensk lag? tar ju minst 2 dagar att skicka tillbaka konsollen

Det där borde omfattas av distansavtalslagen, och då har man två veckor på sig att ångra sig.
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Permalänk
Medlem

kan rekommendera Swemods.com där jag köpte mitt chip ifrån, rätt hyffsade priser enligt mig och mycket snabba leveranser.

sen måste man ju som sagt tänka igenom vad man egentligen behöver, jag köpte ett x-ecuter 2.2 lite, mest för att jag tyckte att det var billigt

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Gå in på chipper.se där står det ganska mycket om chippen plus att det går att köpa där. Går ju oxså att lämna in den så fixar dom den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piGGen
Köp inte det... en simpel kopia.. en kompis till mig köpte ett men de var bara bortkastade pengar... Köp ett orginal istället.. Bättre kvalitet..

X-ECUTER 2.3 BIOS Chip (Akira)

varför de kallar det så förstår jag inte, chippets namn är Akira Cyclone 2 och är ett av de bästa chip jag lött i i en xbox, absolut inte bortkastade pengar, det är inte en kopia (egenskriven styrkod) har dock färre finesser än de dyrare chippen, bättre kvalitet? vad vet du om det?

sen läste jag nått om att man inte skulle köpa fake chip...elelr dom kasnke syftade på någe annat...

japp, de syftade på ett annat chip.

vill ni ha massa häftiga finesser som att kunna välja olika piratbiosar, kunna programmera om de genom usb, ha lite lysdioder på chippet? köp ett dyrare chip.

Vill ni ha ett som funkar, och gör det dessutom mycket bra till ett bra lägre pris, köp ett akira

/Daniel

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett alladin advance hos dvdnorden.se för 295 spänn, det klarar iallafall allt det jag vill det ska göra.

Visa signatur

Jag drar.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett som bara innehåller själva chipkretsen, homebrew alltså, för 120kr av nån snubbe i kungälv... Funkar utmärkt

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
[B]X-ECUTER 2.3 BIOS Chip (Akira)

varför de kallar det så förstår jag inte, chippets namn är Akira Cyclone 2 och är ett av de bästa chip jag lött i i en xbox, absolut inte bortkastade pengar, det är inte en kopia (egenskriven styrkod) har dock färre finesser än de dyrare chippen, bättre kvalitet? vad vet du om det?

Jag drog nog lite förhastade slutsatser där... tänkte att de var de där fake chippen för att min kompis inte funkade... Men då tar jag bort alla anklagelser från min sida...

Permalänk
Medlem

har hittade jag dom billigaste chippen i alla fall

http://www.royson.se/

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZkruW
har hittade jag dom billigaste chippen i alla fall

http://www.royson.se/

då har du inte letat nogrannt

/Daniel

Permalänk
Medlem

i alla fall är x-bit billigast och det e det jag vill ha

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."