Koppla in Gamecube till PC

Permalänk
Medlem

Koppla in Gamecube till PC

Hejsan

Idag hämtade jag mitt planerade "fynd" från mellandagsrean, ett Gamecube Metroid-pak. Eftersom jag dumt nog inte har en tv på rummet, har jag tänkt att försöka koppla in den till en dator.
De saker jag har och kan tänka mig är användbara för det här är:
Ett Pinnacle PCTV Rave (TV-kort med tv-in)
Ett ASUS V7700 Deluxe (Geforce 2 med tv-in)

Kan jag få en bra bild, eller åtminstonde en duglig, med något av korten ovan, eller borde jag sikta in på ett nytt tv-in-kort? Vilket kort kan vara aktuellt i sådana fall (stavning?), och vad kostar det ungefär? Ett PCI-kort är nästan ett måste, så mitt Geforce 2 kort går i pricip bort, om det inte ger bra bild (gör det?).

Innan någon säger att jag helt enkelt borde testa själv, bör jag nog förklara att jag inte kan göra det innan jag har köpt ett minneskort till konsolen (inveklad historia), vilket antagligen dröjer tills efter nyår :/

Tack
Deryth

Edit: tv-in/video-in

Visa signatur

"Människan kan uppenbarligen inte stava rätt."

Permalänk
Avstängd

akei, men...en polare lyckade koppla in ett PS2 så tekniskt sett är det nog rätt lätt, men orka

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Köp en tv istället.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Har en kompis som klarade ut halva Zelda Wind Waker med ett rave-kort. Så det ska nog gå.