Hur många fick egentligen en dator av Riksdata

Permalänk
Medlem

Hur många fick egentligen en dator av Riksdata

Enligt denna länk - verkar det inte vara många som fick en dator av dom. Tänker på 3.0Ghz med massa minne och annat.

http://testcentret.idg.se/synpunkter.asp?ID=3669&read=true#91...

Permalänk
Medlem

Re: Hur många fick egentligen en dator av Riksdata

Antagligen inte många med tanke på att de var tvungna att lägga till ca 3000:- av egna pengar för varje dator de "sålde" (datorerna gick alltså med förlust).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av reg edit
Enligt denna länk - verkar det inte vara många som fick en dator av dom. Tänker på 3.0Ghz med massa minne och annat.

http://testcentret.idg.se/synpunkter.asp?ID=3669&read=true#91...

Permalänk

Jag tror inte att dom har levererat många datorpaket alls...
Beställde själv för 5 veckor sedan och när jag ringer och frågar så svarar dom att nya leveranser kommer in om två veckor. (Detta säger dom hela tiden, när två veckor passerat så är det fortfarande två veckor som gäller när man frågar.)

Trots att jag beställt så pass tidigt är det flera hundratals ordrar före min enligt riksdata.
Jag tror att dom vill att alla som ringer ang. detta paket skall avbeställa sin dator.

Vill man istället ha ett 9800Pro kort som kostar 675:- mer än 9800 kortet på deras sida så tillkommer 2000 kr och då får man även nöja sig med ett sämre moderkort.

Näää... jag beställer på annat håll istället nu har jag fått nog av riskdata.

Hoppas sverker tar upp detta i PLUS.

Permalänk

av allt skit man hört och läst ifrån dom så borde dom ju inte få finnas mer. Ned med riksdata!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Vad ska de som jobbar där leva av?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKulspruta
av allt skit man hört och läst ifrån dom så borde dom ju inte få finnas mer. Ned med riksdata!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Vad ska de som jobbar där leva av?

Ett nytt företag? näe då.

Menade mer att det är chefens ansvar. De ska inte få öppna igen innan de förbättrat sig rejält. Nån som typ av överänskommelse.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Finns väl andra arbeten dem kan göra bättre. Skogsröjnig ex.
Skämt åsido. Ville bara checka av hur det gick. Eftersom jag fann en länk via idg där det endats var klagomål. Och när jag skulle beställa via annonsen i pc för all nr 8, fick jag inte göra det alls. Därav tänkte jag bara checka av.

Thx

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Vad ska de som jobbar där leva av?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Vad ska de som jobbar där leva av?

Uppenbarligen inte nöjda kunder i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag och min broder fick faktiskt den här datorn, men då beställda vi inom en vecka efter erbjudandet kom ut. Vi är mycket nöjda med datorerna och vi kan skatta oss lyckliga som fick dem=)

Permalänk
Medlem

ok 2st alltid ngt
Men hur blev det flera hundra . (som dom själva säger)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av canton
Jag och min broder fick faktiskt den här datorn, men då beställda vi inom en vecka efter erbjudandet kom ut. Vi är mycket nöjda med datorerna och vi kan skatta oss lyckliga som fick dem=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frustrerad
Jag tror inte att dom har levererat många datorpaket alls...
Beställde själv för 5 veckor sedan och när jag ringer och frågar så svarar dom att nya leveranser kommer in om två veckor. (Detta säger dom hela tiden, när två veckor passerat så är det fortfarande två veckor som gäller när man frågar.)

Trots att jag beställt så pass tidigt är det flera hundratals ordrar före min enligt riksdata.
Jag tror att dom vill att alla som ringer ang. detta paket skall avbeställa sin dator.

Vill man istället ha ett 9800Pro kort som kostar 675:- mer än 9800 kortet på deras sida så tillkommer 2000 kr och då får man även nöja sig med ett sämre moderkort.

Näää... jag beställer på annat håll istället nu har jag fått nog av riskdata.

Hoppas sverker tar upp detta i PLUS.

Dem är helt klart lurendrejare, exakt såhär är det för jättemånga kunder.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Kallas det inte falsk marknadsföring att göra såhär?

Permalänk
Medlem

jag fick min tre månader efter att jag beställt den, men med ett sunkigt 9600pro istället för 9800... utan prisnedsättning.

Visa signatur

| Ryzen 9 5900X | Noctua NH-D15 | 32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600MHz | 500GB Samsung 980 Pro NVMe M.2 | 1TB WD Black NVMe M.2 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | MSI MEG X570 UNIFY | Fractal Design Define 7 Compact |

Permalänk
Medlem

lo, missförstå mig inte, jag skrattar åt deras sätt att hantera sina kunder
men jag är förbannad på deras sätt

Gör en reklammation eller gå på dem och säg att det är fel - Dom sägs ha ett antal reklamationer mot sig via ARN
Kolla med dem
Lycka till

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foppemoa
jag fick min tre månader efter att jag beställt den, men med ett sunkigt 9600pro istället för 9800... utan prisnedsättning.