Permalänk
Medlem

Backa windows Xp

Har hört att det går att backa xp så om man har gjort nått fel eller nått så kan man backa tiden eller liknande i xp vet inte om det är sant eller ej men nån därute kanske vet men hur och om de går att göra de?

Gärna snabab svar morsan behöver ett dokument som hon råkade slarva bort men en över sparning i ett dokument

Permalänk
Hedersmedlem

System restore finns ju, men så långt jag vet så är det bara för att automatiskt ta backup av systemfiler när program och drivrutiner installeras.
Sen finns ju volume shadow copy, har man en server 2003 så kan det användas för att ta backup av utdelade mappar (användares dokument typ). Det måste ändå startas i förhand (och som sagt så finns inte "shadow copy of shared folders" i XP).
Så nä, det enda försök du kan göra är med program som letar efter filer tagits bort på hårddisken, utifall det nu inte skrivits över på samma ställe.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

blubbb det går inte att dra tillbaka tiden i xp, däremto kan man göra en systemåterställning men den gäller INTE filer och mappar utan bara inställningar, ifall din morsa tog bort en fil som hon vill ha tillbaka så vet jag ett program för det, filescavenger . har aldrig kört det men jag känner till det.

Permalänk
Medlem

Jag glömmde göra backup på Mozilla s bookmarks.html efter en formatering.
så jag installerade PC Inspector File Recovery
http://www.webattack.com/get/pcinspector.shtml
och sökte efter bookmark
Jag hittade flera likadana filer vissa var corrupta vissa funkade. Så spara alla du hittar till olika ställen.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,