Permalänk
Medlem

Geforce4mx vs geforce2mx

tjena.
jag har ett geforce2mx nu UTAN Tv-OUT.
en som jagkänner säljer ett Leadtek WinFast GeForce4mx 440 med tvout för ca 250:-

är det värt? Jag tycker nog att det är det!
Jag spelar inte så mycket, spelar cs typ 2-3gånger i veckan....bara..
För nå är väl ett
Leadtek Winfast GF4mx 440
bättre än dåligt Point Of View GF2mx 100/200

edit: det är mestadels för tv-out'en jag kanske ska köpa detta kort, är det värt eller ska jag lägga till mer pengar och köpa ett bättre kort?

Visa signatur

xp2100+(palomino), 256ddr pc2700, gf4ti4200, 2x80gb seagate, 19", 3.0+surface

Permalänk
Medlem

jag tycker att det är värt det, om du inte spelar mycket och behöver mest kortet för tvout så tycker jag att du ska köpa den. Jag själv har geforce4 mx 420 och det räcker för att köra nästan alla dagens spel .

Permalänk
Medlem

örli... kan du köra Star wars KotOR eller har du provat? bara nyfiken

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

har inte provat den. Men max payne 2, nfsu och call of duty kan jag köra utan problem.

Permalänk
Medlem

Är det tv-out du är intresserad av ska du kolla på ATI-kort istället. Dom har bättre sådan

Edit: Vet dock inte om dom finns till samma förmånliga pris...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

mm har oxå fått höra nu att ati har bättre tv-out får nog investera ett sådant istället!

Visa signatur

xp2100+(palomino), 256ddr pc2700, gf4ti4200, 2x80gb seagate, 19", 3.0+surface

Permalänk
Medlem

Jag hade ett gf4 mx 440 och det är nog det sämsta kortet jag någonsin haft. Medans mitt tidigare gf2 mx nästan aldrig hängde sig eller crashade så gjorde mitt gf4 mx 440 det mest hela tiden. Dessutom var prestandaskillnaden minimal. Och att det korter klarar att köra nästan alla dagens spel är väl sant iofs. Men allt över minimal detaljnivå resulterar förmodlingen i bildspel.

Aja, 250:- är det väl värt antar jag
Ville bara kasta tillbaka lite skit som mitt g4 mx gav mig under 1 års tid.

Visa signatur

AMD XP2500+ @2.54ghz (11.5x220), Abit NF7-S Rev 2.0, Geil Dragon Series 2x256mb Dual PC3500 (synkat 2-3-3-8), Hercules Radeon 9800pro 405/361mhz, Seagate Baracuda 120gb, Antec TruePower 430w, Alpha PAL8045T med Delta 80mm 10.8w, Antec PlusView 1000AMG.

Permalänk
Medlem

Jag har precis gjort en uppgradering från ett GF4 MX440 till ett R9800SE. Alla som säger att tv-out är bättre på ATI-korten, har ni jämfört dem? Jag ser nästan ingen skillnad. Kanske att färgerna är lite lite klarare på ATI-kortet men det är nog också lite inställningar.

Kan ju tilläggas att det är samma tv-out på GF4 MX-korten som det är på FX-korten. Den är mycket bättre än den på GF4 Ti-korten.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Jag har precis gjort en uppgradering från ett GF4 MX440 till ett R9800SE. Alla som säger att tv-out är bättre på ATI-korten, har ni jämfört dem? Jag ser nästan ingen skillnad. Kanske att färgerna är lite lite klarare på ATI-kortet men det är nog också lite inställningar.

Kan ju tilläggas att det är samma tv-out på GF4 MX-korten som det är på FX-korten. Den är mycket bättre än den på GF4 Ti-korten.

Då måste tv-outen på GF4 MX korten vara helt bäst om den är mycket bättre än på ett GF4 Ti eftersom att jag tycker min är mycket bra.

Och du har såklart jämfört tv-outen på GF4 MX och GF4 Ti ?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

Jag tror att det är så att geforce 4 mx har en rätt ojämn kvalité på sina kort när det gälller tv-ut. En del är super medan andra är sämre. Sedan kan det kanske stämma att ATI har bättre bildkvalité, jag håller inte helt med då jag inte såg nån skillnad själv, men vad som är säkert är att många har svårt för ATI och tv-ut. Det är bara att skumma igenom alla trådar här på forumet som heter "TV-out-problem"

Permalänk
Medlem

För ett sådant pris så är det värt det.

Och kortet suger inte så mycket som vissa säger om man inte ska gå på enskilda individers åsikter.

Sitter ett inbyggt på Nforce2 moderkortet här och det funkar att spela hyffsat med faktiskt. Beror ju på. Ajja kan skriva mycket men orkar inge mer så godnatt på er.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Då måste tv-outen på GF4 MX korten vara helt bäst om den är mycket bättre än på ett GF4 Ti eftersom att jag tycker min är mycket bra.

Och du har såklart jämfört tv-outen på GF4 MX och GF4 Ti ?

Det har jag faktiskt gjort, har under ett kort tag här kört med ett Ti4600 som jag fått låna från en kompis som gjorde lumpen. Inga fel på den, men den var inte riktigt lika bra som på mitt mx eller 9800se så den inte fyllde hela tv:n utan lämnade svarta områden högst upp och längst ner.

Damodred: Nej, ojämn kvalitet är det inte på GF4 MX-korten eftersom alla kör med en inbyggd tv-out. Däremot så kan det vara ojämnt på GF2/3/4 Ti, eftersom de korten kan ha olika tv-out chip och varierande kvalitet.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

jag har ett Gf4mx420 nu, å jag kan knappast köra de flesta av dagens spel.. iof har jag bara 256mb minne, men ändå.. spel som flyter skulle väl vara HL+modar, men i BF och andra spel får man allt dra ned på detaljerna en hel del..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gh0zTziLa
örli... kan du köra Star wars KotOR eller har du provat? bara nyfiken

Va fan, spelade igenom hela Kotor på mitt gamla Geforce 2 MX 200, inga problem

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Medlem

det är ett annat TVout chip på GF4MX än det som sitter på GF4TI och hentai-san har rätt i det att det är bättre kvalite på MX kortet.

kortet är värt 250 spänn, KÖP!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Det har jag faktiskt gjort, har under ett kort tag här kört med ett Ti4600 som jag fått låna från en kompis som gjorde lumpen. Inga fel på den, men den var inte riktigt lika bra som på mitt mx eller 9800se så den inte fyllde hela tv:n utan lämnade svarta områden högst upp och längst ner.

Ok, med mitt kort så får jag inga svarta kanter nånstans. Får väll leta upp ett GF4 MX och prova det...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Ok, med mitt kort så får jag inga svarta kanter nånstans. Får väll leta upp ett GF4 MX och prova det...

Som sagt, på Ti-korten så kan tv-out chippet vara av varierande kvalitet.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Har provat kortet i min dator igår kväll/natt.

En REJÄL PRESTANDA ÖKNING blev det!

MEN varranan gång jag startar datorn så får inte skärmen någon kontakt med kortet.

så det verkar som att något är fel med kortet......

har inte betalat det ännu, fick ju ha det på prov av kompisen

vet någon vad det kan bero på? det fungerar ju hur fint som helst i windows och cs men när man reebotar så verkar det som att den inte får kontatk, sen stänger jag av datorn genom att hålla ner powerknappen tills datorn slocknar, sen sätter jag på den igen och det fungerar..

lite skumt........
oj nu vart det kansek offtopic.

Visa signatur

xp2100+(palomino), 256ddr pc2700, gf4ti4200, 2x80gb seagate, 19", 3.0+surface

Permalänk
Medlem

Kan ju vara drivarna till kortet som inte fungerar som det ska.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

hm, dom ska väl inte ha någon betydelse när man startar datorn, det är innan den börjar räkna upp ramet och kolla hdd's osv...
det är då den inte startar själva skärmen.
sen stänger jag och slår på då fungerar den som vanligt, sen samma veva................

skumt..

Visa signatur

xp2100+(palomino), 256ddr pc2700, gf4ti4200, 2x80gb seagate, 19", 3.0+surface

Permalänk
Hedersmedlem

Klent nätagg?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

hm det vet jag inte.. har ett chieftech 360w.. det ska väl inte vara för klent?
har bara en hdd, en brännare och en cdrom.

Visa signatur

xp2100+(palomino), 256ddr pc2700, gf4ti4200, 2x80gb seagate, 19", 3.0+surface

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
jag har ett Gf4mx420 nu, å jag kan knappast köra de flesta av dagens spel.. iof har jag bara 256mb minne, men ändå.. spel som flyter skulle väl vara HL+modar, men i BF och andra spel får man allt dra ned på detaljerna en hel del..

jag kan ju säga nästan direct att det är ram-minnet som gör att de inte flyter.
jag hade innan 256ddr och då gick de inte bra men sen när jag fick ytligare 256 så gick allt perfekt..

gf2mx är inte så dåligt som alla säger..
klarar alla dom spelen jag spelar allefall

lite exempel: battlefield (full grafik), CS (full grafik 100fps), NFSU, max payne (full grafik), nja lite av dom går bara fint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Som sagt, på Ti-korten så kan tv-out chippet vara av varierande kvalitet.

Då har jag väll haft flyt och fått ett mycket bra

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Då har jag väll haft flyt och fått ett mycket bra

och jag har haft mindre flyt med mitt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaRude
jag kan ju säga nästan direct att det är ram-minnet som gör att de inte flyter.
jag hade innan 256ddr och då gick de inte bra men sen när jag fick ytligare 256 så gick allt perfekt..

gf2mx är inte så dåligt som alla säger..
klarar alla dom spelen jag spelar allefall

lite exempel: battlefield (full grafik), CS (full grafik 100fps), NFSU, max payne (full grafik), nja lite av dom går bara fint

Battlefield på full grafik med ett gf2mx? Det går väl rent praktiskt att spela men det lär väl ska hacka loss rätt skapligt ibland (ala bildspel)? Aja, man har väl olika krav antar jag. Själv orkar jag inte med att spela om det sjunker under 60fps synkat. Är väl en bieffekt efter hundratals timmar framför cs med 100fps

Visa signatur

AMD XP2500+ @2.54ghz (11.5x220), Abit NF7-S Rev 2.0, Geil Dragon Series 2x256mb Dual PC3500 (synkat 2-3-3-8), Hercules Radeon 9800pro 405/361mhz, Seagate Baracuda 120gb, Antec TruePower 430w, Alpha PAL8045T med Delta 80mm 10.8w, Antec PlusView 1000AMG.