vilket mirc script föredrar du å varför?

Permalänk
Medlem

vilket mirc script föredrar du å varför?

bra fråga...

Visa signatur

Ich Mag Zu Scheissen, Das Bist So Schön, Und Das Reichen Lecker

Permalänk
Medlem

brevduva för det är fint

Permalänk
Medlem

NBS-IRC för det är smidigast med härligast funktioner annars är det qIRC och mIRC som gäller.

Visa signatur

:)

Permalänk

Behöver inget

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamberg
NBS-IRC för det är smidigast med härligast funktioner annars är det qIRC och mIRC som gäller. *host* Det heter IRC-script, mirc är bara ett script.

mIRC är mIRC, dvs ett program, de scripts du nämner är scripts som körs i just mIRC, mIRC är inget script...

Visa signatur

Oh. Uhm, look... if we built this large wooden badger...

Permalänk
Medlem

hamberg eh...nej? mIRC är en IRC-klient, och det heter mIRC-scrips eftersom mIRC-scripten är just mIRC-scripts, och inte "IRC-scripts" som du kallar det (antar att du syftar på egna program).

PnP.

Håll dig borta från brevduva, bloatat och äckligt. Fy för public aways.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Noname script är väldigt bra, har en jäkla massa funktioner. Finnas att ladda hem på www.nnscript.de

Permalänk
Avstängd

extreme e nice.. http://kall.cjb.net/

Visa signatur

p4 2.4 MSI PT880 NEO-LSR Aopen Aeolus FX5200 agp8x 512 twinmos Maxtor Diamond Max 120gig

Permalänk
Medlem

noname.. Väldigt nöjd med det..
Brevduva = leet cs-fjårtiz ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nbs-Script är ganska bra *host* DCC funkar inte i nns *host*

Permalänk
Medlem

Om man nu är tvungen att använda mIRC så kör man det självklart utan NBS- eller brevduvascript och liknande. Sånt är bara skit. Behöver man ett script tankar man det separat.
Tacka vet jag irssi.

Permalänk
Medlem

mamp (winamp) och moodll(visa sys-spec)
och vanliga mirc förstås.

dom som använder brevduva,nn-script etc förtjänar att brinna i helvetet

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

extreme är nice, fast har det uppdaterats nått på ett tag tro?

Visa signatur

Asus p5b-deluxe - 2gb ddr2 - Intel E6600@orginal - pov 8800gtx -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Om man nu är tvungen att använda mIRC så kör man det självklart utan NBS- eller brevduvascript och liknande. Sånt är bara skit. Behöver man ett script tankar man det separat.
Tacka vet jag irssi.

och glöm inte att tanka foo.pl :D:D

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

hammaskrivna.. för irssi

Permalänk
Glömsk

Flyttad.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

mIRC är hemskt. Jag kör med Bersirc eller irssi.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe_

mIRC är mIRC, dvs ett program, de scripts du nämner är scripts som körs i just mIRC, mIRC är inget script...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
hamberg eh...nej? mIRC är en IRC-klient, och det heter mIRC-scrips eftersom mIRC-scripten är just mIRC-scripts, och inte "IRC-scripts" som du kallar det (antar att du syftar på egna program).

PnP.

Håll dig borta från brevduva, bloatat och äckligt. Fy för public aways.

Oops ni har rätt jag tänkte på IRC-klient när han skrev mIRC-scripts.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

NoName e grymmt!
De flesta funktioner man kan tänkas behöva, dessutom stabilt som tusan..

Speciellt om man gamear mycket är det lämpligt

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Kör jag mot förmodan mIRC så kör jag mitt eget script. mIRC har allt man behöver från början, förutom en awaylogger, men det skriver man ju snabbt ihop en. Vid dagligt bruk använder jag dock irssi. Tyvärr finns ju inte den till windows.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Kör jag mot förmodan mIRC så kör jag mitt eget script. mIRC har allt man behöver från början, förutom en awaylogger, men det skriver man ju snabbt ihop en. Vid dagligt bruk använder jag dock irssi. Tyvärr finns ju inte den till windows.

irssi finns visst till windows.
http://www.pervalidus.net/cygwin/irssi/

Permalänk
Medlem

Föredrar irssi, men om jag använder mirc så blir det med mitt hemsnickrade script som är utformat efter vilka funktioner _jag_ behöver, och inte vad alla cs'are behöver.

Visa signatur

”I do not fear computers. I fear the lack of them.” --- Isaac Asimov

Permalänk
Medlem

irssi, med dccstat.pl eventuellt och google.pl, folk med auto-aways borde förvissas till dalnet för all framtid.

Permalänk
Medlem

gtok: Anade att någon skulle säga det, men jag orkade inte ändra inlägget. Ja, cygwin kan man använda, men jag anser att det är 100ggr jobbigare än att ssh:a till gatewayen och använda ett screenat irssi. Då kan jag dessutom boota om min ws utan problem och irssi är fortfarande igång.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Då är det ganska onödigt att dra igång mIRC.

Permalänk
Medlem

Jag kör nn-script..
Ingen spam som i brevduva etc och många extrafunktioner som auth, protections, psybnc etc.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

gamla fina bitchx

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

gtok: Exakt.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
mamp (winamp) och moodll(visa sys-spec)
och vanliga mirc förstås.

dom som använder brevduva,nn-script etc förtjänar att brinna i helvetet

Mycket trevligt och konstruktivt inlägg. Jag använder själv nn-script för att det innehåller alla dom funktioner jag vill ha. Men tydligen är jag på något vis dum i huvudet för det.

Permalänk
Medlem

Folk får använda vilket script de vill, så länge de inte talar om för alla andra på IRC vilket de använder genom public aways, awaynotices, advertiserscripts osv osv. Typ polaris. Finns det något script som har så mycket reklam för sig självt, och som talar om det med gulliga färger och tuffa krumelurer. Sådeså.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.