NFSU Chained-Drift 566239 p... (film)

Permalänk
Medlem

Ett ord: Kung!

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Håller med NaRcotize.. jag har kört igenom det en gång med ratt och en gång utan.... och det är nästan lika skönt med tangentbord faktist.. det ligger nåt i det du säger om att arkadlir lika gärna kan spelas med tangentbord.

Men jag är egentligen en simulatorälskare och i sådana spel är allt annat än ratt otänkbart..

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mej om ni kör med den bakhjuls drivna Mazdan???
Lite jobbig att köra i annat än drift då!
Själv sitter jag med min råtrimmade lancer, inte så bra på drift, inte äns med stability off!

Körde iaf Innercity (drag) utan trafik på 21.16, rätt stolt över det, va har ni fått???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Skulle inte förvåna mej om ni kör med den bakhjuls drivna Mazdan???
Lite jobbig att köra i annat än drift då!
Själv sitter jag med min råtrimmade lancer, inte så bra på drift, inte äns med stability off!

Körde iaf Innercity (drag) utan trafik på 21.16, rätt stolt över det, va har ni fått???

Hmm... du vet inte riktigt vad du snackar om..:) , tanka ner filmen och kolla vilken bil jag har.. det är inte maztan iaf.. Jag tycker maztan suger i drift... okej det sladdar som fasen men man har inte alls samma kontroll som med bilen jag kör med.

Edit: jag har fått 20.67 med skylinen.

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

hm, sorry, har 56k modem ja med, du orkar inte skriva vilken bil du har? Fet drift iaf, snyggt gjort!!!

Permalänk
Medlem

Jag kör imprezan... lvl 3 på allt utom suspension och drivetrain.. dessa lvl2.

Då är den som bäst på drifttrack 2..=)

på de andra banorna har jag helt andra inställningar..

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

Hm, fett o få med skylinen, provade den råtrimmad men det gick sej inte alls för mej, hoppar o skuttar & sladdar i starten sen va det kört! ska väll få min lancer på lite mer spinn, då brukar det funka bäst, brukar spinna när man pressar mellan 4-5 med nitron, det gäller med tvåan, den går som den går!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Hm, fett o få med skylinen, provade den råtrimmad men det gick sej inte alls för mej, hoppar o skuttar & sladdar i starten sen va det kört! ska väll få min lancer på lite mer spinn, då brukar det funka bäst, brukar spinna när man pressar mellan 4-5 med nitron, det gäller med tvåan, den går som den går!

Okej nu vart jag osäker.... kanske var 21.67 då.. :p... jag har inte alls nött drag nåt så det kanske är ett rimligare resutat. Det vet nog ni som brukar köra det.

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

Den dagen de installerar tangentbord som styrdon i min bil...

--> Till topic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Den dagen de installerar tangentbord som styrdon i min bil...

--> Till topic

Då tar jag körkort...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Yeah grymt, jag som ansåg att jag var überleet när jag fick ca 25k i en drift men nu får jag nog tänka om

Visa signatur

Don’t go around saying the world owes you a living; the world owes you nothing; it was here first.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mtzon
Yeah grymt, jag som ansåg att jag var überleet när jag fick ca 25k i en drift men nu får jag nog tänka om

Hehe.. ja kanske det..

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt jobbat Freeman, helt underbar kontroll du har där

Jag har försökt på Bana 2 en hel del, men av någon anledning får jag det aldrig att stämma:(

Jag nöter vidare på bana 5, har som bäst 286439 i sammanhängande drift på den bana, slå mig nu!

Permalänk
Medlem

Rätt nära iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Då tar jag körkort...

Körkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homerjs
* BILD *

Rätt nära iaf

Sådärja... en till som iaf fixar 10 varv på bana 2.. :D.. Härligt! Kör lite mer bonuszone så kommer du nog att knäcka mig.. 575651 är mitt nuvarande rekord.

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

Hur ser man till att man får bonuszone?

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Angående att spela med ratt:
Det är mycket svårare (iaf i NFS:U) att spela med ratt när det kommer siuationer när man skall svänga mycket för reaktionsförmågan, att dra ratten från fullt till höger sedan till vänster och tillbaka tar mycket längre tid än med Gamepad/keyboard (jag kör med PS2 dosa).
Men annars så är ratt ett bra val om man har en dyr ratt för dom billiga är det ingen känsla i.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Angående att spela med ratt:
Det är mycket svårare (iaf i NFS:U) att spela med ratt när det kommer siuationer när man skall svänga mycket för reaktionsförmågan, att dra ratten från fullt till höger sedan till vänster och tillbaka tar mycket längre tid än med Gamepad/keyboard (jag kör med PS2 dosa).
Men annars så är ratt ett bra val om man har en dyr ratt för dom billiga är det ingen känsla i.

Jo precis... och i drift vill man oftast byta från fullt höger till fullt vänster eller tvärtom.. därför blir det lättare att drifta med tangentbord.

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk

Var du inte nervös sista varvet (Freeman)? Det var fett grymt kört!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Djungelmeister
Var du inte nervös sista varvet (Freeman)? Det var fett grymt kört!

Nja, sådär... eftersom jag klarat det så pass många gånger så håller man på bli lite avtrubbad eller vad man ska säga... men de första gångerna jag fixade 10 varv så var man riktigt jäkla nervös sista varven vill jag lova..:)

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

Inte för att jag sätt den en men det kan inte annat än respekt vara..

Ska se den snart och ta och köra lite drift..

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Freeman, vad är dina "settings" på din bil, vad har den för toppfart osv? Jag försökte det samma igår, men jag tror min bil är lite för het av sig

Permalänk
Medlem

Som jag skrev förut har jag trimmat min såhär.

Lvl 2. Drivetrain och suspension

Lvl 3: Resten...

Vad den har för toppfart osv. har jag ingen aning om... jag sladdar bara med den...=)

En annan sak som hjälper är att köra med manuell växellåda.. annars händer det att datorn växlar till 3:an ibland och det är inte så bra.... då tappar man allt vrid..

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freeeman
Som jag skrev förut har jag trimmat min såhär.

Lvl 2. Drivetrain och suspension

Lvl 3: Resten...

Vad den har för toppfart osv. har jag ingen aning om... jag sladdar bara med den...=)

En annan sak som hjälper är att köra med manuell växellåda.. annars händer det att datorn växlar till 3:an ibland och det är inte så bra.... då tappar man allt vrid..

Gå in på greja-med-bilen-stället (ursäkta mitt dåliga språk) och ta en screenshot då? Så får vi se din bil i all sin härlighet

Permalänk
Medlem

Men det finns väl ingenstans man kan få en översiktsbild över hur man ställt in den och så...

eller menar du bara en screen på själva bilen...

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freeeman
Men det finns väl ingenstans man kan få en översiktsbild över hur man ställt in den och så...

eller menar du bara en screen på själva bilen...

När man vill byta typ hjul eller nåt som har med performance att göra så ser man tre mätare som visar acceleration, toppfart och "handling". Det är det jag vill se.

Permalänk
Medlem

Här har vi skönheten.....

Och här ser ni bilens inställningar...

såg för övrigt att jag visst hade lvl 2 weight red åxå...=) , men det känns typ ingen skillnad till lvl 3.

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

Respekt! Riktigt hårt... Man ligger i lä med sina toppar mot 50000...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Freeeman: Kanske går att få ännu bättre slir med lvl1-2 på däcken. Skulle tro att "handling" minskar då, vilker ger mer sladd

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.