Permalänk
Medlem

Bok om Debian ?

Efter att ha provat RH, SuSe och lite Debian tänkte jag lära mig Debian.

Har någon tips om en bra bok ?
Lite sugen på Debian GNU/Linux Bible men den, liksom de flesta andra har några år på nacken.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle också vilja ha en bok om linux, fast Slackware.. nått namn ?.. kanske finns på biblioteket

Visa signatur

Slackware Linux 9.1, Kernel 2.6.1
Asus a7v8x -<|>- 256mb pc 2100 - 512mb pc 2700 - DDRDimm -<|>- Athlon XP 2000+ -<|>- GeForce 4 MX 440

Permalänk

Running Linux 4th Edition

Permalänk
Medlem

Precis som professorn skriver så räcker nog en "vanlig" linuxbok som går igenom linux i allmänhet. Sen är det ju bra om(oftast när) du byter dist.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

jag sökte på "debian filetype:pdf" på Google när jag ville ha lite att läsa.. hittade en del guider på 100+ sidor. Som tur var så har man gratis utskrifter på skolan..

Mycket trevligare att läsa på papper än skärmen IMHO.

Kan du inte göra så så håller jag med professorn och filigran.. vilken bok som helst borde funka. Helst ingen dist-specifik då kanske då de går in på en del verktyg som är specifika för just den disten...

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem

Jodå, har tillgång till fria utskrifter, men det är så tråkigt att hålla på med lösblad eller liknande, sen är det bra att alltid kunna bläddra i.
Så jag ska ta och titta på Running Linux 4th Edition.