NFSU Chained-Drift 566239 p... (film)

Permalänk
Medlem

Du har rätt i det och jag kör med lvl 1 eller lvl 2 på däcken på vissa banor... men just på drifttrack 2 måste man ha lvl 3 på däcken för att inte glida ut för mycket i långkurvan..

Sen är det ju inte så att man får mer poäng ju "mer" du driftar heller.... utan det beror ju lika mycket på hastigheten genom kurvan. En hög hastighet genom sladden ger mer poäng och det är ju lättare att hålla hög fart med lvl 3 på däcken.

Men sen kan det finnas partier på banan där man måste kunna hålla sladd även vid låg fart och då är det svårt med lvl3 på däcken. ... så det där är en avvägning.

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

Min bil har höre toppfart än din!
Mer på acceleration också tror jag. En svårkontrollerad best..
Men du har 5stjärnor, jag har bara 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Men du har 5stjärnor, jag har bara 4

Det beror troligen på att jag har skärmbreddare... de ger massor i reputation.

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Ahrgh! .. varför kan jag inte spela upp wmv?? "inträffat ett fel.. blabla."

Är det codecfel eller nåt annat trams?

1) Avinstallera ditt codecpac som du har installerat
ELLER
2) kör filmen i Wmplayer 7-9

Annars, WHOAH!!! Nice going!! dags att börja spela nåt annat?

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
WHOAH!!! Nice going!! dags att börja spela nåt annat?

Nej nej... , jag håller på å öva på drifttrack 6 nu... där finns det mer att hämta..:) Har räknat utt att 10 rena varv på den skulle ge drygt en miljon.. , det känns lockande...

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

ligger inte så långt efter dig
kör på drift track 3..
har fått 457 681 poäng och då vart det bara 6 varv drifting om jag inte minns helt fel ett varv till och det är nästan 100 000 till..
ska knäcka dig i kväll

Visa signatur

PC-Stationär: | Intel i7 6700k | MSI Z170A Krait gaming | Corsair Dominator Platinum Ddr4 3000mhz | SSD Samsung EVO 840 250GB | 2x Msi gtx 1080 ti gaming x | EK 360mm + 360mm + 240mm Radiatorer med EK cpu block Alphacool d5pump med ek pump huvud. Ek 12/10mm hard tube. 2x Alphacool 250mm Reservoar. custom loop | phanteks enthoo primo vit chassi. Logitech g19. SteelSeries 310 mus

Permalänk
Keeper of the Bamse

Testa att ha stockdäck och köra på hard. Då sladdar du fint vill jag lova.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

något jag fundera på.. hur recorda du demo?
vill göra det men har ingen anning om hur jag gör..
någon som kan förklara?

MVH Andreas!

Visa signatur

PC-Stationär: | Intel i7 6700k | MSI Z170A Krait gaming | Corsair Dominator Platinum Ddr4 3000mhz | SSD Samsung EVO 840 250GB | 2x Msi gtx 1080 ti gaming x | EK 360mm + 360mm + 240mm Radiatorer med EK cpu block Alphacool d5pump med ek pump huvud. Ek 12/10mm hard tube. 2x Alphacool 250mm Reservoar. custom loop | phanteks enthoo primo vit chassi. Logitech g19. SteelSeries 310 mus

Permalänk
Medlem

För det första använder du Fraps för att spela in från spelet. Sedan kan du ju redigera den lite om du vill i något trevligt redigeringsprogram.. själv kör jag med Adobe Premiere. Och till slut komprimerar du filmen med tex. VirtualDub eller windows movie maker.

Jag kan förvarna dig om att om du tycker det är lätt sätta 500000 i en sladd som vanligt så blir det INTE lättare när du spelar in.. , du kommer bara att ha 30 fps då.

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThE_HooD
ligger inte så långt efter dig
kör på drift track 3..
har fått 457 681 poäng och då vart det bara 6 varv drifting om jag inte minns helt fel ett varv till och det är nästan 100 000 till..
ska knäcka dig i kväll

Observera då att du kör på bana 3, Freeeman kör på bana 2.

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

Bra gjort! men ska jag vara ärlig så imponerar inte NFSU mig ett dugg, det är ju lika komplicerat att drifta som att svänga, hade varit roligt med driftchallange i Live for speed eller något där det krävs lite känn

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Medlem

hehe.. 30 fps låter kul ska tanka det och testa senare tänkte jag..

Iceman17: jo jag vet att jag kör bana 3 och inte 2an.. tycker den är mer utmaning..
testa lite på 2an..
klara 7 varv på 3de försöket.. den är så liten och enformig..
3an är med utmaning..
ska fixa 3an tänkte jag och sen gå på 6an som är redig utmaning..
min drift var 204 sec och det var 6 varv..

men vill bara säga att filmen var kanon..

Visa signatur

PC-Stationär: | Intel i7 6700k | MSI Z170A Krait gaming | Corsair Dominator Platinum Ddr4 3000mhz | SSD Samsung EVO 840 250GB | 2x Msi gtx 1080 ti gaming x | EK 360mm + 360mm + 240mm Radiatorer med EK cpu block Alphacool d5pump med ek pump huvud. Ek 12/10mm hard tube. 2x Alphacool 250mm Reservoar. custom loop | phanteks enthoo primo vit chassi. Logitech g19. SteelSeries 310 mus

Permalänk
Medlem

angående att man bara får 30 fps när man spelar in med fraps så kan man ju alltid använda sig av tv-outkabel, spela in på videon och sedan använda video-in för att få filmen på datorn igen

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

ThE_HooD ... börja köra på drifttrack 6 istället så kan vi tävla vem som får mest på den.

Jag har klarat 393k hittills.. men jag har inte kört så mycket på den än... lite klurig tycker jag..

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

Freeman: Helt sjukt bra kört (=

Visa signatur

"Det var bättre förr"
Athlon t-bird 1400, , 768 ddr, geforce2 64 mx400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freeeman
ThE_HooD ... börja köra på drifttrack 6 istället så kan vi tävla vem som får mest på den.

Jag har klarat 393k hittills.. men jag har inte kört så mycket på den än... lite klurig tycker jag..

HeHe...
ska ta och göra det tror jag blir en liten utmaning
gl hf *ler*

Visa signatur

PC-Stationär: | Intel i7 6700k | MSI Z170A Krait gaming | Corsair Dominator Platinum Ddr4 3000mhz | SSD Samsung EVO 840 250GB | 2x Msi gtx 1080 ti gaming x | EK 360mm + 360mm + 240mm Radiatorer med EK cpu block Alphacool d5pump med ek pump huvud. Ek 12/10mm hard tube. 2x Alphacool 250mm Reservoar. custom loop | phanteks enthoo primo vit chassi. Logitech g19. SteelSeries 310 mus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freeeman
ThE_HooD ... börja köra på drifttrack 6 istället så kan vi tävla vem som får mest på den.

Jag har klarat 393k hittills.. men jag har inte kört så mycket på den än... lite klurig tycker jag..

har testat liten stund nu jag med...
ja den är klurig
är bara uppe i 290k än så länge..
orkar inte lira mer i dag..
får ta nya tag i morgon..

Visa signatur

PC-Stationär: | Intel i7 6700k | MSI Z170A Krait gaming | Corsair Dominator Platinum Ddr4 3000mhz | SSD Samsung EVO 840 250GB | 2x Msi gtx 1080 ti gaming x | EK 360mm + 360mm + 240mm Radiatorer med EK cpu block Alphacool d5pump med ek pump huvud. Ek 12/10mm hard tube. 2x Alphacool 250mm Reservoar. custom loop | phanteks enthoo primo vit chassi. Logitech g19. SteelSeries 310 mus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koxbox
Bra gjort! men ska jag vara ärlig så imponerar inte NFSU mig ett dugg, det är ju lika komplicerat att drifta som att svänga, hade varit roligt med driftchallange i Live for speed eller något där det krävs lite känn

Jag är med på den du, tyvärr har jag varken fungerande ratt eller Live for Speed. Jag brukade dock drifta med en 1k hp nonus i Street Legal 2 innan patcharna kom ut, det är en utmaning men jag tror inte att det är lika realistiskt som i Live for Speed :).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

ThE_HooD: Detta är mitt nuvarande rekord på drifttrack 6... så du vet vad du behöver sikta på..

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk

tror min polare lyckades med en 700 000..... han är galen i alla bilspel och speciellt moto gp2.... jag lirade mot han i moto gp2. han somnade nästan i mitt knä och vann ändå... bra nitade var han me

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

Oh , jäklar... 700k är inte dåligt. Skulle va skoj å se ett screenshot på det.. Okej .. nu blir det å satsa på klå det iaf...

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

jag drog 615000 på driftmap 6. tyvärr ingen screen eller film..

Visa signatur

tq pahnesh ploho

Permalänk
Medlem

öumm, jag kan inte komma in på sidan där man kan tanka filmen? någon som har en annan mirror?

Visa signatur

- - -

Permalänk

1,1mille
tyvärr kan jag inte visa nått screenshot för jag har ingenstans att lägga upp. här är dock en film där jag fick 496k http://files.perk.ath.cx/krille/drift2.avi diskussion finns här http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&threadid=135000

Permalänk

jag har fått en total poäng på 789654....

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]