Permalänk
Medlem

Win200 Vs. Win2003

Sitter och funderar på att ominstallera windows men funderingarna stannar vid frågan om jag ska köra win2000 som nu eller om jag ska prova på Win2003. Vet inte så mycket om Win2003 måste jag erkänna. Så, vad fins de för anledningar att köra på 2003 istället för 2000 ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är ett server-os. Och det är väl det den presterar bäst som. Men det finns diverse guider på internet hur man "gör en workstation utav ett server-os."
Det ser ut och presterar ungefär som Windows XP. Trivs du med det du har finns det absolut ingen anledning att byta.

Permalänk
Medlem

Om jag var du skulle jag ta 2000 om datorn inte är en server.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

Mja de e ju ingen server, fast den e nästan online 24/7

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av remmus
Mja de e ju ingen server, fast den e nästan online 24/7

Har inget med server att göra din uptime så länge du inte ska köra server tjänster.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

2003 helt klart! Men kom ihåg alla tjänster osv e avstängda i början, så du får starta några å ändra masikvaruacc osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
2003 helt klart! Men kom ihåg alla tjänster osv e avstängda i början, så du får starta några å ändra masikvaruacc osv

Läser man bara Windows 2003 FAQ'n och fixar alla inställningar så fungerar det strålande.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klibbe
Läser man bara Windows 2003 FAQ'n och fixar alla inställningar så fungerar det strålande.

jo, det gör det säkert, skall kolla igenom den någon dag!

Permalänk

Re: Win200 Vs. Win2003

Citat:

Ursprungligen inskrivet av remmus
Sitter och funderar på att ominstallera windows men funderingarna stannar vid frågan om jag ska köra win2000 som nu eller om jag ska prova på Win2003. Vet inte så mycket om Win2003 måste jag erkänna. Så, vad fins de för anledningar att köra på 2003 istället för 2000 ?

Varför skulle man vilja lägga ut ~10.000.- bara för att installera om?
Speciellt inte om man inte har ngn användning för just serverversionen?!? Verkar rätt dyrt o onödigt måste jag säga...

En del har alldeles för mycket pengar, så är det bara...
Skänk pengarna till ngn nyttig o bra fond istället o installera Win2000 som DU redan har licens för...

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03

Permalänk
Medlem

Re: Re: Win200 Vs. Win2003

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blacksnake
Varför skulle man vilja lägga ut ~10.000.- bara för att installera om?
Speciellt inte om man inte har ngn användning för just serverversionen?!? Verkar rätt dyrt o onödigt måste jag säga...

En del har alldeles för mycket pengar, så är det bara...
Skänk pengarna till ngn nyttig o bra fond istället o installera Win2000 som DU redan har licens för...

..eller beställer en gratis testversion från microsofts hemsida, som gäller i 180 dagar.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

köpa? hmmmmmm

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Avstängd

Personligen rekommenderar jag att du använder windows 2000 PRO..

Om du går igenom vad du använder datorn till så inser du ganska snart att det är ett ypperligt alternativ...

Och är du inte så hemma på datorer eller installationer så rekommenderar jag ett besök på http://teks.freesite.org där du får hjälp med att installera datorn så du uppnår maximal prestanda, hög säkerhet & maximal driftsäkerhet... dvs. du slipper ominstallationer & omstarter stup i ett...

Dessutom ser installationen till att du senare kan installera om datorn utan att förlora dina sparade filer, dokument, musik internetfavoriter mm.

Permalänk

körde 2000 förrut i 4 veckor, gick nu tillbaka till XP. XP är mycket skönare än 2000 men måste säga att om du confar (Configar) 2000 rätt så är det grymmt!

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PimPStaRDeluX
körde 2000 förrut i 4 veckor, gick nu tillbaka till XP. XP är mycket skönare än 2000 men måste säga att om du confar (Configar) 2000 rätt så är det grymmt!

Konfar rätt? Vad är det som är grymt?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|