Permalänk
Avstängd

enkel knightrider?

trodde aldrig jag skulle vilja lära mig och hålla på löda och så men då igår på min nya praktikplats så fick jag sitta hela dagen och löda kretskort och fick blodad tand, nu måste jag bara ha mer

så jag undrar om någon har kopplingsscheman till en enkel knight rider, måste vara så enkel som det bara går för bortsett från det jag gjorde igår var senaste jag höll på med det för 4år sen så. men jag är villig att köpa det man behöver för en sån som ska vara ~10cm lång och innehålla ett x antal(ni vet säkert bättre ) gröna lysdioder.

så om någon ängel skulle vilja hjälpa mig med att fixa ett schema och ge artikel-nummer till de komponenterna jag kommer behöva, köper från Elfa, och lite såna grejer så ska jag nog vara på gång

tips och råd är också att välkomna!

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

Re: enkel knightrider?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
så jag undrar om någon har kopplingsscheman till en enkel knight rider, måste vara så enkel som det bara går för bortsett från det jag gjorde igår var senaste jag höll på med det för 4år sen så. men jag är villig att köpa det man behöver för en sån som ska vara ~10cm lång och innehålla ett x antal(ni vet säkert bättre ) gröna lysdioder.

»He who seeks shall find.«
Hade du slängt ett snabbt getöga på ritningstråden hade du upptäckt att andra posten där innehåller precis vad du letar efter. http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=43329...

Permalänk
Avstängd

jo tack så långt kom jag själv, men kanske skulle ha laggt till att jag vill ha en enklare helst. den där, men kanske om någon(vem som helst eller the_flyer om han tittar förbi) skulle visa hur man läser av ritningen lite bättre, eller ja..

eftersom jag inte har någon aning alls nästan, så om någon kunnigare kan säga om den är enkel för en som kan styra löpennan men inte så mycket mer att bygga ihop så kan jag ju beställa in det där och testa

Edit:

om man köper en 85-200-74 Rinnande ljus nybörjarbyggsats på Elfa, vilka gröna lysdioder kan man byta ut till då? utan att behöva byta motstånd och sånt då
och går det att göra så den kopplas till datorns nätagg istället för batteri på ett lätt sätt och isf vad ska man köpa ?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

www.p1r.mine.nu/dator <- rinnande ljus

Visa signatur

http://p1r.se/dator/ <--Byggen, Guider
http://p1r.se <-- Hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1r
www.p1r.mine.nu/dator <- rinnande ljus

Hade tänkt bygga mig en Knight Rider jag med, en med CMOS-krestar då iofs, men din variant är dock MKT billigare får jag säga, har redan alla delar jag behöver hemma
Till frågan: Om jag sätter alla LEDS på en rad istället, kan jag får dem att lysa från vänster till höger och sedan tillbaka? Och hålla på så kontinuerligt? Utan att göra något program för det (varken har/kan C++)

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |