Permalänk
Medlem

800 mb skivor

hejsan varför kan inte jag bränna 800 mb
skivor??

när jag ska bränna en film på 750 mb så
säger nero att skivan är för liten att det är på
703 mb bara...

vad ska man göra??

Visa signatur

Zalman Fatal1ty Champ1on/Evga 680Sli/Core2duo x6800/Zalman CNPS9700NT/Ocz ddr2 8500 Sli 4G/Asus 8800GTX Sli/Scythe Kamameter/74 raptor+500 sata 300/ThermalTake850w Nu med asus 20 widscreen tft skärm,tagan 900w aggregat

Permalänk
Medlem

ignorera vad nero säger, ställa in tillräcklig overburn i inställningarna och sedan bränna med disc-at-once valt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Jag och min kompis hade samma problem.
Han har visserligen en gammal brännare som kör i max 8x men jag däremot har en 48x.
Ska man inte ha minst 24x-brännare för att klara av att bränna 800Mb skivor eller hur är det?

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Permalänk
Medlem

Hastigheten har ingen betydelse. Det gäller bara att trycka i Overburn som kode säger. Då skiter programmet man använder i att den tror att cdn är för liten, vilket den nu inte är, och bränner ändå.

Permalänk
Medlem

jag har samma problem, jag ställde in overburn på min men den sa ändå att min var för liten, det kom inte äns upp ett alternativ på overburn som det gjorde på den första skivan jag brände, någon som vet vilka instälningar man ska ha för att kunna göra overburn?
jag kan dessutom bara bränna dessa skivor i 8x men jag ska kunna bränna i 32x, vad är felet?

Visa signatur

AMD PII X6 1055T@2,8GHz, Asus Crosshair IV Formula, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2, Corsair CMPSU-650HX, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9, XFX GeForce GTX 260 896MB, Crucial M225 128GB, 2x Samsung SpinPoint F3 1TB, Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

Jag skulle precis ta o bränna en fil på 801Mb, men då kunde jag oxå välja att bränna i 8x...
varför då?Ö nu skulle jag ändra tillbaka för att kunna bränna normalt, dvs 48x men 8x e fortfarande kvar, hur ändrar jag tillbaka???

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Permalänk
Medlem

jag lyckas inte äns bränna, den säger att skivan är för liten och matar ut den, konstigt det fungerade en gång, då fick jag alternativet overburn men int nu längre, har någon nått tips?

Visa signatur

AMD PII X6 1055T@2,8GHz, Asus Crosshair IV Formula, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2, Corsair CMPSU-650HX, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9, XFX GeForce GTX 260 896MB, Crucial M225 128GB, 2x Samsung SpinPoint F3 1TB, Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

Men jag har problemet att jag kan bara bränna i 8x oavsett om jag vill köra overburn eller inte, hur ändrar jag tillbaka så att jag kan köra normalt på 48x ???

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Permalänk
Medlem

tack för svaren hitta det förut ställde upp den på 150 min
tror jag...brännde en 900 mb skiva o det gick kannon

Visa signatur

Zalman Fatal1ty Champ1on/Evga 680Sli/Core2duo x6800/Zalman CNPS9700NT/Ocz ddr2 8500 Sli 4G/Asus 8800GTX Sli/Scythe Kamameter/74 raptor+500 sata 300/ThermalTake850w Nu med asus 20 widscreen tft skärm,tagan 900w aggregat

Permalänk
Medlem

Men brände du i 8x då eller?

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Permalänk
Medlem

alig, bränningsprogrammet (tex Nero) kollar först vilken hastighet CD-skivan klarar att bränna i och visar bara dessa altenativ. Kanske är så att CDn inte vill brännas fortare.

Permalänk
Medlem

men skivorna är av märket TDK o d står high capacity recordable 800mb 90min up to 40x
borde d inte gå då?

O sen en annan grej, nyligen testade jag att bränna 750Mb på den här 800Mb skivan, men den klagade iaf på att d var för lite utrymme. vad ska jag då göra???
Jag kör Nero 5

Felmeddelandet är följande:
Det finns inte plats att bränna kompileringen på denna skiva.
Sätt in en annan skiva med mer plats på,
Krav på skiva för kompilering: CD-R/RW

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Permalänk
Medlem

har du valt "disc-at-once"? isf ska det komma up en dialogruta där man kan välja att göra overburn.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Ja jag har valt disc-at-once o sen kan man välja o ställa in minuterna t.ex till 90 osv..
o d har jag provat men d funka iaf inte...
tänkte att jag kanske ska prova med Easy cd creator

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Permalänk
Medlem

Kan vara brännaren som inte klarar overburn upp till 90 minuter. Det är inte alla brännare som klarar av det.

Permalänk
Medlem

Kolla åxå så inte multissesion är ikryssat för då skall det inte gå att overburna har jag för mig.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

brännaren är av märket LG och är köpt i somras, kan bränna upp till 48x
är den verkligen för gammal då??

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alig
brännaren är av märket LG och är köpt i somras, kan bränna upp till 48x
är den verkligen för gammal då??

min klara ca 900meg "lg 48 ggr"

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Men använder du Nero 5 ??

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Permalänk

Efter att Nero klagat på att skivan alltis var för liten, så slängde jag in CDRwin 5 och har aldrig hört ett klagomål om det sedan...har faktiskt lyckats få in 722 meg på en 700 megs skiva

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk

Är det .mpg format eller .avi du bränner? Om du bränner .mpg till en SVCD så kan man få in lite över 800Mb på en 700Mb-skiva. Är det däremot en dataskiva med tex DivX så är det nog bara att sätta på overburn och hoppas att skivan är stor nog...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord_Moridin
Efter att Nero klagat på att skivan alltis var för liten, så slängde jag in CDRwin 5 och har aldrig hört ett klagomål om det sedan...har faktiskt lyckats få in 722 meg på en 700 megs skiva

lyckades en gång få in 690mb på en 650mb-skiva, utan att varken brännare eller program stödde overburn. skivan var även av den billigare sorten...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

det är vanliga filer som jag bara ville prova o testbränna, men den ville inte.
Lord_Moridin-->Så det programmet var mkt bättre med andra ord då eller?

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"