Permalänk
Medlem

ännu ett router problem

Jag har problem med min DI-604 router HW D1. Jag har kopplat och installerat allt precis enligt anvisningarna, men i stort sett det enda jag kan göra är att surfa runt på internet.
Jag kan inte spela nätbaserade spel (ex. counter-strike) eller chatta (mIRC, MSN). Innan kunde jag inte heller ladda ner filer från nätet. (inte ens den senaste DI-604 firmwire).
Alla nerladdningarna gick bra till en början men sedan stannade de när de kom en bit. Men jag lyckades trixa lite så nu har jag laddat ner den senaste firmwire och nerladdningsproblemet verkar ha löst sig.
Jag har antagit att det har något att göra med portarna, men jag vet inte vad jag ska göra.

Firmware Version: V3.01b1

Har letat runt lite här och lite på andra sidor, men inte hittat ngt konkret förslag till just mitt problem.

Permalänk
Medlem

Börja med att öppna portarna för respektive program, avsnittet "virtual server" så står det allt som du skall göra. Använd fliken "help" vid problem.

Också om många tycker det är omanligt och jobbigt att läsa manualen så är det tyvärr det man måste göra ibland.....

*<|=-)

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

Om du menar boken man fick till routern så står det inget i den...
Men jag har försökt att öppna portar men det verkar inte funka iaf.

Permalänk
Medlem

det finns en rätt så bra hjälp i gränssnittet till routern, en flik som heter "help". på supportsidan för DI-604 router HW Bx så finns det instruktioner på hur du nollställer routern vilket kan behövas när du har gjort firmware uppgradering. Se till att du har rätt portnummer också till respektive program annars kommer det inte att funka. Bara att testa sig fram för det som man kan göra står i "Help" fliken.

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

Och glöm inte boota om routern så fort du gjort en ändring i den.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

null.

Funkar dem instruktionerna även även till DI-604 HW d1 ?

Tackar för alla svaren. Ska testa dem när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Japp.

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

Ingen av lösningarna har fungerat,

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem med min DI-624+. Beror inte på portar. Min har varit såhär utan firmwareuppgraderingar eller annat tjafs. Har endast gjort den där wizard som man gör i början.

Visa signatur

Om man inget frågar, får man inget veta.
Athlon XP T-bred 2200+ (180*10) | Epox 8RDA3+ | 2*256 PC3200 Twinmos + 512 PC3200 Kingston | 80 Gb Samsung SpinPoint P80 SATA | Gigabyte Radeon 9600Pro (460, 330)

Permalänk
Medlem

Det finns inget sätt att stänga av brandväggen helt?

Permalänk
Medlem

kan hända att du får skicka in den till dlink, jag fick göra det med min och fick en ny efter 4 dagar. trist men men

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

funkade det sen då?

Permalänk
Medlem

japp...klockrent. En viss procent av produktfel finns alltid i en serietillverkad produkt. Du kan bara haft otur

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

okej, jag har kanske haft den oturen. Min kompis har en precis likadan router som jag men han behövde bara koppla in den så funkade allt...

Permalänk
Medlem

For mig funkade Icq/msn direkt..
Men CS ska INTE funka.. utan du maste lasa upp portar...
typ 27000-27030 + ngra andra som jag inte kommer i hag sedan maste du nog ocksa vidare befodra dessa portar till ett "lokalt" ip om du inte har mer en ett officiellt IP!

Permalänk
Medlem

men nu har jag fått cs att funka utan att jag har öppnat några portar. Men Msn, oDc och mIRC funkar fortfarande inte.