Permalänk

bättre räckvidd

Hej hej den tjatige frågvise idioten är här igen undrar om nån vet hur man ökar räckvidden på sitt trådlösa tangentbord och sin trådlösa mus.. jag vill kunna va typ 4 m från datorn ... musen är en mx-700 och tangentbordet är också ett logitech men jag kör på olika motagare.. nån som vet??

Permalänk
Medlem

MX700 och d kan inte va 4 m ifrån? :S

Jag har med MX700 och kan stå utan problem i andra änden av mitt rum som är 7 meter bort.. hehe har faktist testat Den fungerar lika bra ändå. Svårt att se skärmen bara

Permalänk
Medlem

jag har absolut inga problem med 4 meter heller...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

snabba svar gillr jag jag e ju iof på lite annan höjd men så länge de e fritt i mellan så borde de inte va nå problem men ändå funkar de inte...
jävla skit =(

edit: har provat lite mer nu men efter 1,5 så e de dött.....

Permalänk

byt batterier i musen kanske?

Visa signatur

//The_Wuper
-------------------------------
Normal är överskattat.

Permalänk

den e ju nästan sprojtans så de borde väl inte hjälpa så mycket tycker jag.....

Permalänk
Medlem

mycket skumt... fel på musen kanske? ja jag vet ej

Permalänk

Prova att flytta mottagren längre bort från skärm/låda/sterio/osv. De kan störa komunikationen, framförallt gamla skärmar...

/NN

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nome_Nescio
Prova att flytta mottagren längre bort från skärm/låda/sterio/osv. De kan störa komunikationen, framförallt gamla skärmar...

/NN

Hehe, det förklarar en del min motagare står precis brevid en 5år gammal skärm och räckvidden är ca 40cm

Permalänk

har provat de men de e likadant ändå.... måste va nått generalknas på skiten... suck!

Permalänk
Medlem

det här med placering...

min sändare står mellan min shuttle och min TFT skärm...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

köp Logitechs DiNovo med bluetooth

Permalänk
Medlem

Viktigt att de är på samma höjd, mitt cordles optical går genom väggar och flera meter om det är i samma höjd, kommer det dock bara 2-3 dm "under" sändaren är det kört.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Prova musen och tangentbordet på en annan dator, och se om det fungerar bättre. Jag hade samma problem med korträckvidd och det löste sig när jag bytte nätaggregat.

Visa signatur

Dator1: AMD XP2500+, 9600PRO
Dator2: AMD XP1800+, 9000PRO AIW

Permalänk

åfan så de kan spela roll de me... hade jag aldrig tänkt på. tack för tippset ska prova

Permalänk
Medlem

Min morbror har precis samma problem hemma hos sig. Han kan max vara en meter ifrån mottagaren.
Men sen när jag provar samma grejer hemma hos mig kan jag stå ute på gräsmattan och det funkar kanonbra.
Så troligtvis är det något som på något sätt stör men han har inte lyckats lista ut vad för han har även provat att flytta runt datorn i lägenheten och provat med andra datorer i lägenheten men med samma resultat.

Så Antagligen är det något i lägenheten som stör och det är ju nära nog omöjligt att göra något åt det så tyvär så får du nog leva med det där problemet.

Men ett tips är ju att prova flytta mottagaren fysiskt en ganska lång bit därifrån den står nu, Minst någon meter.

Edit: som svar till zeus det problet har jag inte märkt då jag utan problem kan vara på våningen under alltså minst 3meter under mottagaren.

Edit2: kanske det skulle kunna vara någon form av störning som kommer via elnätet slog det mig nu. Alltså någonting "närliggande" som ger ifrån sig mycke störningar?? om så är fallat skulle kanske ett annat nätaggregat kanske ha bättre störnings"filter" som kan råda bot på problemet.

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk

mm kanske de... får prova att byta när jag har fixat nytt