Permalänk
Medlem

Datorn går inte att stänga av.

I förgår instalerade jag om min dator för jag skulle lägga C på en annan disk. Gick hur bra som hälst.

Sen startade jag om datorn efter jag laddat ner uppdateringar och då kommer det upp något medellande om att det inte går att läsa från den angivna lagringsenheten.

Jag kopplade ur den disken och koppla in en annan och då kommer det upp att man ska kontrollera om man har virus på datorn. Bluscreen ni vet Samma sak kom upp på min tredje disk.

Sen går det inte att stänga av datorn nu heller. Man får dra ut kontakten. Så fort man sätter i den startar den igen.

har plockat bor graffe och minne och allt annat för se om det hjälpte men det gjorde det ej.

Kan jag göra något för att fixa moderkortet (för det är det det är fel på väll ?) eller måste jag lämna in det? jag har garanti kvar på det. Fick nytt för 2 månader sedan för den andra inte fungera.

MYCKET tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

du skulle ju kunna prova att byta bios chip. det är i stort sett det enda du kan byta själv. men om du har garantin kvar så ä de ju bara å skicka in. säg att du vill ha en annan model. för det där kortet fungerar ju uppenbarligen inte.

Visa signatur

i7 3770K | 16GB Vengeance | R9 290X | 2x840 EVO - Raid0 | Mionix Naos 3200 | Mionix Zibal 60 | Astro A40

Permalänk
Medlem

ok. Ja ska säga att jag vill ha något annat moderkort. Eller så kanske jag kan lägga till pengar så jag kan få ett bättre. Andra gången det blir problem med det.

Kan det va cpun det är fel på?