Permalänk
Medlem

färgval?

först vill jag be om ursäkt för att jag skapar en rellativt onödig tråd. men jag har problem med vad jag ska välja för färger

ska lacka om mitt chassi (invändigt och utvändigt), nätagg, hddrack, cdenheter m.m.

jag har funderat på högblank svart utsida, och vit insida.
då blir nätagg, cdenheterna och annat svart (vill ha lite kontraster).

ska man köra med svart utsida, och allting innuti vitt?
eller, köra svart hela vägen?

funderade ett tag på volvos lazerblå, men är lite rädd att det ska bli för likt chiftech's (lär mig aldrig det där namnet ) blåa chassin.

någon/några andra färger man använda sig av?
saffransgul? riktig pippigul?

Permalänk
Medlem

svart-vitt är alltid snyggt

annars om du vill ha en modedator så kan du alltid ta och kolla in typ gantkatalogen om du nu vill ha en vår/sommardator 2004. jag menar att du ska ta insperation från färgvalet.....

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

gantkatalog.. känner igen ordet "gant".
när jag läste det så fick jag för mig att det är sånna där små lappar 1x4cm eller nåt med färg. stämmer det?
om det nu är så.. så tycker jag inte att man ser hur det kommer bli med hjälp av småa pappersbitar, visst om man ska kolla färgval och kontrasterna mellan färgerna så är det bra, men hur det kommer se ut i det stora hela kommer nog inte bli som man tror om man går efter dem små lapparna.

Permalänk
Medlem

jag menade klädesmärket gant. de har en katalog där man kan se deras senaste mode med färger, stil och så vidare...

det är inte sådana där små lappar som du trodde.

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

ahh, okey.. förlåt.
aldrig hört talas om det klädesmärket.

Permalänk
Avstängd

Var det inte nån här på forumet som lackade sitt chassi saffrans färg? Om jag minns korrekt så var det ett rejält snyggt chassi Kanske vore kul att apa efter? Tänk bara på att lacka i färger som går bra tillsammans.

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
Var det inte nån här på forumet som lackade sitt chassi saffrans färg? Om jag minns korrekt så var det ett rejält snyggt chassi Kanske vore kul att apa efter? Tänk bara på att lacka i färger som går bra tillsammans.

Var nog till o med volvos saffransorange som användes..