Permalänk
Medlem

min tv-out. .. varför??

Min koppling mellan tvn och graffen funkar inte längre perfekt..

Jag lånade ut min kabel i 10 min till en korridorare och när jag sen fixa tillbaka den så var bilden helt keff. bilden bara hoppar och färgerna är konstiga. jag kan se att det går igenom ngn slags signal då det är skrivbordet man kan se, fast det då hoppar som bara fan=(

har testat allt tycker jag, pluggat in och ut alla kort och sladdar, testat med andra scartadaptrar + annan kabel. Är felet troligtvis på grafikkortet eller på tvn?

i övrigt är allt perfa.

btw jag har radeon 9700pro.

Permalänk
Medlem

du satte inte in kabeln när datorn och tv´n var igång va?
jag gjorde det och nu så är min tv-out paj.. ( typ liknande fel som du har..)

Visa signatur

[AMD64 Venice 3000+ @2433][Abit AV8][Aopen 6800GT][1024mb Twinmos/winbond PC3200]][Antec SLK3700AMB][Iiyama Prolite E430 17"]

Permalänk
Medlem

NEEEEj!

shit. är nog fan rädd för att det kan ha varit så =[

wtf. kommer det inte att kunna fixas eller? det är fan inte acceptabelt.. jag BEHÖVER min tv-out!!!!!!

Permalänk
Medlem

jag tror inte det.. jag ska skicka tillbaka mitt kort till datorbutiken snart.

köp ett pci-grafikkort med tv-out för 300:- funkar perfa!

Visa signatur

[AMD64 Venice 3000+ @2433][Abit AV8][Aopen 6800GT][1024mb Twinmos/winbond PC3200]][Antec SLK3700AMB][Iiyama Prolite E430 17"]

Permalänk
Medlem

hehe.. datorbutiken.... slöast i världen på reklamationer=)

turligt nog för mig så har jag inte tjackat mitt där.. och jag har kollat det kommr att gå på garantin..

känns bra. då kommer jag antagligen få 9800pro-chipsetet istället=]

Permalänk

Hm, jag har både kopplat i och ur min tvkabel många gånger med både tv och dator igång, Kanske bäst å sluta med det då

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Medlem

Har också kopplat in och ur när datorn varit igång. Inget har hänt...

Permalänk
Medlem

jo. har hört av många att de gjort så här.. och det ska porten fan palla.

anyway, nu fixar det sig ändå.. kommer väl tyvärr att vara utan ett ok graffe ett tag bara dock=[