Permalänk
Medlem

Förklara detta om ni kan

Idag när jag öppnade dc++ och började tanka så upptäckte jag till min förvåning att filmen på 700mb bara tog några minuter att få hem. Tog en screenshot när jag tankade i nästan 7 MB/s men innan gick det mycket snabbare än så. Laddade också upp i en hastighet på 25Mb/s men bara till vissa personer.

Så hur förklarar ni detta? Har mitt sunkiga ADSL trimmat sig själv eller?

Bosse

Permalänk
Medlem

Det är omöjligt att uppnå med ADSL. Du kollade antagligen på siffrorna i fönstret med tankningar, dom visar ibland fel, kolla nere i vänstra hörnet istället. Det är som sagt omöjligt att uppnå med dessa hastigheter med ADSL eftersom max ligger på 8/1 Mbit.

Permalänk
Medlem

Har du testat filmen? Det är nog mest luft skulle jag gissa...

Permalänk
Medlem

Detta är sant fick hem hela filmen på bara någon minut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosses
Detta är sant fick hem hela filmen på bara någon minut

Jo det är många som har fått. Det har varit uppe minst 5 såna här trådar på senaste, det har nåt med komprimeringen (?) eller är jag ute och cyklar?

Permalänk
Medlem

Jo, dc++ komprimerar automatiskt filen som skickas om båda använarna har en någorlunda uppdaterad version av dc++.

Nedladdningshastigheten visar alltså hastigheten med komprimering inräknad om du förstår. Går det så snabbt är filen som sagt troligtvis mest luft.

Jag antar också att filmen i fråga inte är piratkopierad.

Permalänk
Medlem

Det roliga var att jag upplevde ungefär samma sak...,
har som sagt 0.5, och jag tankade ner 1 Gig alltså från steam
både hl och cs.. på 10-15 min. Omöjligt rent teoretiskt sett.

Frågade en som kunde mycket om nätverk han kunde inte besvara
fenomenet.

Kollade in all statistik när steam
tankade hem, statistiken låg runt 400/kb s

EDIT: Tog bort den felaktiga matematiska uträkningen!.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av icx
Det roliga var att jag upplevde ungefär samma sak...,
har som sagt 0.5, och jag tankade ner 1 Gig alltså från steam
både hl och cs.. på 10-15 min. Omöjligt rent teoretiskt sett.

Frågade en som kunde mycket om nätverk han kunde inte besvara
fenomenet.

Kollade in all statistik när steam
tankade hem, statistiken låg runt 400/kb s . alltså 200 *0.5!

200*0.5 blir iofs 100, och 400kb/s är 6,25*64, alltså 6,25*0.5mbit.

Permalänk
Medlem

Men ? har hänt för mig också. Har BBB 8-1. Laddade ner en fil på 700 meg på knappt 2 minuter... och den funkade som den skulle sedan.... sjukt.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Re: Förklara detta om ni kan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosses
Idag när jag öppnade dc++ och började tanka så upptäckte jag till min förvåning att filmen på 700mb bara tog några minuter att få hem. Tog en screenshot när jag tankade i nästan 7 MB/s men innan gick det mycket snabbare än så. Laddade också upp i en hastighet på 25Mb/s men bara till vissa personer.

Så hur förklarar ni detta? Har mitt sunkiga ADSL trimmat sig själv eller?

Bosse

Ungefär dom hastigheterna jag brukar ligge på internt..

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

höhö, grattis till den tomma filen du har laddat hem
har du möjligtvis hört talas om share fusk? jag tankade också hem en film i 16mb/s. att dne inte fungerade är ju en annan sak

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

DC++ har inbyggd komprimering.