Permalänk
Medlem

aerogaten piper i start?!

Hej! Just köpt en ny Coolermaster Aerogate II men när jag kopplar in allt och startar datorn så piper den som fan typ 3ggr.. eller jag vet inte om det är den som piper med innan när jag inte hade den så pep det inte nån stanns.. så jag antar att det är den.
men iallafall så har jag kopplat ur chassi speakern så den kan inte låta..
nån som kanske vet vad jag ska göra??

MVH: Fredrik

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk
Medlem

Kolla manualen.

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

koppla rätt

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Har oxå en Aerogate 2 Den piper oxå som fan när man sätter på datprn!
Men det betyder bara att allt är i sin ordning.
min piper till 2-3ggr

Var lugn den ska göra så. Har du däremot ett konstant pip ifrån den är det nått som e fel (tror det stod så i manualen iallafall)

Visa signatur

[Intel P4 2.8 Prescott] [Abit IC7-MAX3] [2 x 512 Phoenix DDR400 CAS2.5 Dual Chanel, 2 x 512 Twinmos DDR400 Dual Chanel ] [GeX Cube Radeon 9800 Pro 128Mb] [WD Raptor 36Gb 10kRpm S-ATA] [Seagate Barracuda 7200Rpm 120Gb] [Hitachi Deskstar 7200Rpm 120Gb] [Seagate Barracuda 200Gb S-ATA] [Segate Barracuda 80Gb IDE] [Silicon Image Meadly PCI IDE Card][NEC 1300 DVD-RW Dual] [JVC Lite-On DVD-ROM 16x/48x] [Chieftec Dragon Full Tower] [AerogateII] [In-Win USB Card Reader] + Mycket mera

Permalänk
Hedersmedlem

Jag väntar på den dagen då amatördatorbyggare börjar läsa sina manualer. Min telefon skulle inte ens ringa hälften så många gånger om alla gjorde det.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in temp cencorerna?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Den gör som POST, piper till ett visst antal gånger för att säga att den lever.

Permalänk
Medlem

Och min gör även så, när den får kolla på temperaturen så slutar den pipa.
Om tex. CPU Fläkten stannar så piper den, om det blir för varmt där cpun ligger så piper den.
Fast min piper bara 1 ggr vid uppstart. Lyxx.

Permalänk
Medlem

ja med det är ju fett jobbigt! kan man inte stänga av den eller koppla ut nån liten speaker eller nåt?

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk
Testpilot

Sätt en tejpbit över summern så låter den lägre.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Löd bort den summern

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb

Permalänk
Medlem

nån som kanske kan rita en snabb skiss på vart den sitter o så.. om ni orkar..

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk
Testpilot

Kolla på baksidan, där ser du en liten svart cylinder, ca 1cm hög med ett litet hål i mitten, tejpa över det hålet.

Löda bort den går ju också att göra som sagt men då har man ingen garanti kvar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Okej tack! här ska tejpas

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Jag väntar på den dagen då amatördatorbyggare börjar läsa sina manualer. Min telefon skulle inte ens ringa hälften så många gånger om alla gjorde det.

Om du inte hade lust att hjälpa till kunde du lika bra låta bli att skriva

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ke84
Om du inte hade lust att hjälpa till kunde du lika bra låta bli att skriva

Jag försökte få honom att hjälpa sig självt. Och genom att skriva det jag skrev så uppmanade jag honom indirekt att ta en titt i manualen.

Jag tycker det är onödigt att ställa den här typen av frågor.

Samma sak gäller även när datorer ger ifrån sig felkoder när datorn vägrar starta. Istället för att direkt börja posta massa dumma inlägg i forumet tycker jag att man kan ta en titt i manualen. Har man inte gjort det så undrar man lite över om personen ens kommer bry sig läsa våra svar när han inte ens orkat öppna manualen.

Nu en fråga till dig, varför ifrågasätter du mig? Du behöver inte skriva svaret här då jag anser att det skulle bidra till att tråden tappar sitt ursprungliga syfte.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt