Annan klient till fjärrskrivbord

Permalänk
Medlem

Annan klient till fjärrskrivbord

Hej

Finns det någon annan klient som man kan använda för att ansluta till ett fjärrskrivbord i windows?

Kan inte använda webbversionen eller den som följer med standard.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har kört både vnc/RAdmin men jag vill åt TS. Eftersom det fungerar mycket bättre med tanke på vissa funktioner som jag vill åt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qimen
Jag har kört både vnc/RAdmin men jag vill åt TS. Eftersom det fungerar mycket bättre med tanke på vissa funktioner som jag vill åt.

Vilka funktioner då?
tänkte att det kanske finns andra program som har dem..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Vilka funktioner då?
tänkte att det kanske finns andra program som har dem..

Det går nog att använda vnc men det blir väldigt enkelt rörigt med behörigheter osv. Även om det finns stöd för det så fungerar det inte så bra heller om man rebootar servern.

Men ja trodde TS-delen var öppen och att det skulle innebära att det fanns andra klienter. Finns inte det så får jag väl nöja mig med vnc eller Radmin.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qimen
Det går nog att använda vnc men det blir väldigt enkelt rörigt med behörigheter osv. Även om det finns stöd för det så fungerar det inte så bra heller om man rebootar servern.

Men ja trodde TS-delen var öppen och att det skulle innebära att det fanns andra klienter. Finns inte det så får jag väl nöja mig med vnc eller Radmin.

Det finns ju ts-klienter till linux, så det borde ju finnas andra klienter till windows också, tycker man.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Om vi ska återgå till ämnet, Microsoft har flertalet klienter, har du testat alla olika varianter/versioner? [/B]

Jag har bara testat den versionen som följer med xp pro samt webbversionen som man kan installera med IIS. Finns det andra versioner som man kan få tag på?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Han vill inte ha tips på serverprogram för fjärrstyrning, han vill ha en klient med RDP-stöd.

Nästa tips på VNC, Radmin eller liknande resulterar i en varning.

Fortfarande inte klart? Skicka ett mail till mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qimen
Jag har bara testat den versionen som följer med xp pro samt webbversionen som man kan installera med IIS. Finns det andra versioner som man kan få tag på?

Sök runt lite på MS hemsida, finns i lite olika utföranden, alla är gratis att ladda ner.