Permalänk
Medlem

BIOS problem!

Hej!

Jag har ett ASUS A7N8X Deluxe Rev2.0 moderkort. Jag har ett litet problem angående biosen. Jag skulle flasha mitt bios idag och jag är 100% säker på att jag hade rätt bios, jag har testat exakt samma bios förr och det har funkat.. har nästan testat alla..
Som senast körde jag Uberbios 1007 rev2.0 och det funkade nice.. sen ville jag ha en äldre version vilket skulle vara uberbios 1005 ( som sagt har testat den innan och det har funkat ) och när jag då skulle flasha till det så börjar den att ta bort den äldre version.. den tar typ 1 rad i taget.. fast här var problemet vid den första raden, den sket i att radera den o ersätta med det nya men alla andra rader funkade bra och nu tänkte jag shiit.. när den sen var klar och jag startade om datorn då kom det upp nått med bios block v1.0 eller nått sen INSERT SYSTEM DISK eller nått sånt.. jag provade att sätta in en tom diskett o då kom det upp att den inte hitta awdflash.. själva programmet för att flasha biosen.. jag tänkte wee jag har den på en annan disket.. jag stoppa in den och den började Loading awdflash.. den kom in i själva awdflash o disketten arbetade sen kom det upp där nere på Msg "Source file not found" och nu tänkte jag att det var kört.. jag provade olika saker som tex att ha en av bios versionerna i samma disket som awdflash så att när den bootar från den så kasnke den skulle börja installera in den istället men det hände aldrig...

någon som är proffs på sånt här.. jag skulle vara tacksam för din HJÄLP annars blir jag tvungen att köpa ett nytt moderkort

Visa signatur

AsRock 939 Dual-Sata2 M1695 - AMD 64 3000+ @ 2,46Ghz 9x274 - 2x512 Dual Kingston 400Mhz - Timings 7 3 3 2.5 2T - Leadtek 6800LE @ 12x1.6vp Clock 400/850

Permalänk
Medlem

ge kortet en statisk stöt och lämmna tillbaka det och få ett nytt.
sedan pröva inte så där skit som uberbios

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

lite gamal tråd men..
Jag har iaf fått samma problem med mitt soltek kort, men jag fick
problemet några timmar efter jag flashat bios. altså den fungerade som den skulle ett tag. Är det bara fel på bios chippet eller kan det vara nåt hårdvarufel?

Visa signatur

AMD Barton 2500+ 12*200-2400Mhz Swiftech MCW5000-A vattenblock, Soltek SL-75FRN2, 2*256 Geil gd PC3200, Ati Radeon 9800 Pro

Permalänk
Medlem

Rumpel <----- är lumpel(n) hihihi fint tips det där.. NOT

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |