F-secure Brandväggen

Permalänk
Medlem

F-secure Brandväggen

Tja tja har läst lite på forumet här om antivirus program och här står det att det är en integrerad brandvägg i f-secure som jag har inte hade en aning om att det fanns så vilken av dom 3 f-secure grejerna jag fick med instalationen är brandväggen är det:

F-secure Anti-virus 5.30?

F-secure Back-web 6.11?

F-secure Management Agent 4.50?

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som Back-web.

Permalänk

Backweb är bara ett program som uppdaterar F-secure med nya virusdefinitioner. Som "Live update" med andra ord.

Permalänk
Medlem

okej det är derför det aldrig kommer upp om jag vill updata va på vippen att slänga bort skiten och dra och köpa norton i dag på det men då fick man svar på det men vilken av dom är brandväggen om någon av dom är brandväggen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grotesk
Backweb är bara ett program som uppdaterar F-secure med nya virusdefinitioner. Som "Live update" med andra ord.

Ojdå, då lärde man sig nåt nytt. Jag valde att inte installera backweb eftersom det lät som något jag inte ville ha Blev också lite less på att uppdatera manuellt...

Permalänk

Ingen brandvägg bland dom 3 alternativen vad jag kan se.

F-Secure Internet Security 2004(200x) har branvägg, likaså F-Secure Anti-Virus Total Suite (om jag inte är helt ute o cyklar)

Permalänk
Medlem

okej dom får man väl ta och köpa sig ett av dom exemplaren

Permalänk
Avstängd

Sen är det alltid en fördel att kolla supporten hos företaget i fråga...

t.ex. http://www.europe.f-secure.com/download-purchase/manuals/

Det borde ge dej samtliga svar... på enklart möjliga sätt & med minsta tidsspillan..