Permalänk
Medlem

Ladda ipod mini från USA hur gör man då?

Som topic säger hur laddar man en ipod mini från usa eftersom deras stick kontakter ser annorlunda ut vad använder man för att kunna ladda den nån slags adapter?

Permalänk
Hedersmedlem

Man använder en sån här: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=23200
Som man kopplar till laddaren.

Permalänk
Medlem

okej tackar tackar

Permalänk
Medlem

hmm, laddas batteriet när man har ipoden kopplad till usb-porten? .

..om en vecka kommer min kusin från usa på besök..

Permalänk
Medlem

telefon ja. Tror det iaf, för vanliga iPod är det bara om man har ansluten till firewireporten men jag har för mig att både usb- och firewireladdning funkar till mini.

För vanliga iPod's nätdel kan man iaf byta kontakt enkelt på nätadaptern, följer med olika som man kan välja mellan (både europeisk och amerikansk osv.). Är det inte så med mini?

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
För vanliga iPod's nätdel kan man iaf byta kontakt enkelt på nätadaptern, följer med olika som man kan välja mellan (både europeisk och amerikansk osv.)

Nja, det följer väl bara med för det landet man köper i. Vill man ha fler får man punga ut dyra pengar för ett adapterkit, bättre då med femton spänn på biltema...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weiman
Nja, det följer väl bara med för det landet man köper i. Vill man ha fler får man punga ut dyra pengar för ett adapterkit, bättre då med femton spänn på biltema...

stämmer

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Kan bara bekräfta att iPod mini laddas på både USB porten eller Firewire Porten

Macoteket som ligger inne i Stockholm på Birgerjarls gatan har en iPod mini Silver på display om frågar efter att få kolla på den

Ett litet tips ifall ni tvekar

Permalänk
Medlem

men tål ipod mini laddaren man köper i USA 230v eller bara 110v???

Visa signatur

.:AMD64 3500+ Venice:..:Abit AN8-V:..:MSI NX7800GT 256Mb:..:1Gb DDR PC3200:..:Maxtor DMax10 200Gb + Maxtor DMax9 120Gb:..:Antec Sonata II:.
.:Minolta Dimage A1:..:iPod 15Gb:.

Permalänk
Medlem

Det går att köpa ett world travel kit från Apple eller köra med en valig tvåpolig sladd från vilken radio eller rakapparat som helst.

Själva stickkontakten på strömadaptern är alltså lös och utbytbar.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se