Permalänk
Avstängd

Stealth mod!

Hej!

Jag ska steath modda mina cdluckor..
men.. hur gör man det på bäst sätt?

Visa signatur

"Hybrid-användare kör både Mac och PC"
"Nytt Sömn Rekord: 17 Timmar I Sträck"
"Folk är fan dumma"

Permalänk

vad menar du med Stealth ?????? :S

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

skjut in cdn en halv centimeter och limma på en ny front.

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Avstängd

Okej!

Visa signatur

"Hybrid-användare kör både Mac och PC"
"Nytt Sömn Rekord: 17 Timmar I Sträck"
"Folk är fan dumma"

Permalänk
Medlem

Är inte det rätt svårt att skjuta bak sina cd-enheter om man har ett chassi som är byggt för att man ska använda sånnadär skenor istället för skruvar

Permalänk
Medlem

kan nån visa en bild på stealth mod?

Permalänk

Stealthade chasin finns garanterat i galleriet, ta en titt och sed vad du hittat(tips! när du inte kan se nån cd/dvd så är det nog en stealth).
Annars så kan du ta luckan som satt där före du satte dit cd'n och sätta fast med dubbelhäftande tejp på släden(kan behövas att du flyttar in cd'n en bit och om du inte har några hål som passar så kan du nog borra upp egna!) sen kan du löda en ny öppna/stänga knapp och lysdiod och sätta på sidan av lådan eller nått sånt.
Sen kommer det se ut som du inte har nån cd överhuvudtaget(nästan)!
Bara ett tips:)

Visa signatur

//The_Wuper
-------------------------------
Normal är överskattat.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Är inte det rätt svårt att skjuta bak sina cd-enheter om man har ett chassi som är byggt för att man ska använda sånnadär skenor istället för skruvar

Då monterar man bara skenorna lite längre fram på enheten?

Permalänk
Medlem

men man skruvar ju på dom...det är problemet.. och det finns bara ett skruvhål

Permalänk
Medlem

Jag har 3st hål på skenorna till min Chiefteclåda. Om det inte finns mer än ett så är det ju bara att borra egna hål.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk

Jag har ett chiftec fulltower, och det går inte som nån sa, där är 3 hål att fästa med men dem sitter redan på dem längst in när det sitter som det ska. Visst man kan ju borra nya hål på skenorna men det går tyvärr bara vid hålen där fram, för hålen där bak dem är så långt bak så puttar jag cd-rommen längre bak så kommer cd-rommens hål efter skenan. Isåfall är det att borra nya hål i enheten men det kan ju medföra vissa risker också

Permalänk

Har alltid undrat en sak med stealthmoddade cdspelare.
Hur fan får man ut luckan om man inte är i windows? (dum fråga, kanske.)

Permalänk
Medlem

Palleballe: det går ju utmärkt att limma skenorna i bakkant mot cd-romen också, går ju att sprätta loss när man vill ta bort dem.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Har alltid undrat en sak med stealthmoddade cdspelare.
Hur fan får man ut luckan om man inte är i windows? (dum fråga, kanske.)

Läs guiden En liten distans på luckan. Sen är det bara att trycka lite i nedre hörnet, och den kommer ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palleballe
Jag har ett chiftec fulltower, och det går inte som nån sa, där är 3 hål att fästa med men dem sitter redan på dem längst in när det sitter som det ska. Visst man kan ju borra nya hål på skenorna men det går tyvärr bara vid hålen där fram, för hålen där bak dem är så långt bak så puttar jag cd-rommen längre bak så kommer cd-rommens hål efter skenan. Isåfall är det att borra nya hål i enheten men det kan ju medföra vissa risker också

Det går precis att borra längst bak på skenan.. DEt gick på mina iaf.
Bevis :
http://nox2.mine.nu/pics/tommydator/d155stor.jpg

http://nox2.mine.nu/pics/tommydator/d164stor.jpg

Permalänk
Avstängd

hmm, så d är lite svårare att göra me chieftec chassin..

Visa signatur

"Hybrid-användare kör både Mac och PC"
"Nytt Sömn Rekord: 17 Timmar I Sträck"
"Folk är fan dumma"

Permalänk
Medlem

jag har inte gjort det på nått annat chassi än mitt chieftec.. och det va inte så svårt

Permalänk
Medlem

annars kan du ju borra nya hål för skenorna i cd-enheten.... bara att ta av höljet och borra, lär ju va busenkelt.... garantin åker ju dock... ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Läs guiden En liten distans på luckan. Sen är det bara att trycka lite i nedre hörnet, och den kommer ut

Hehe oj, det var ju en smart lösning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxe
Har likadan lampa som dig, den lilla blåa, men min är det nåt fel på, för när jag lägger en
sax elelr något sånt på "teleskop ledarna" så blir det varm som attans och komemr gnistor, låter mysko med,
Det är kul och leka med på natten

Om du kollar på baksidan av den lilla skylten dom sitter mellan dom ledarna, så ska du se att där står det en lapp som visar att man inte ska hänga nått över den.. tror nog det är samma sak med en sax eller liknande.. så det är nog inte att rekomendera att göra så i fortsättningen..
men men kul måste man ju alltid ha!!

Permalänk

hehe gör inte det om du vill ha lampan kvar jag gjorde också så och då gick hela lampan sönder den bara dog och det gick inte att får igång den igen:P

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li