Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patlador
Wow häftigt! *ironi* Klart fan det går att få tag på dom som går att klocka det finns fortfarande butiker som har kvar dom gammla som är klockvänliga. Men som det är nu handlar det bara om tur för dom ny tillverkade går typ inte klocka!

Ja då kan du väl vissa dom burikerna som har kvar dom "gamla" 2500+

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Avstängd

256mg pc3200.
den blir inte varmare heller. Men har inte hittat nåt sätt att klocka ner ramet, om det nu är det som muppar sig. Man kan välja memory % eller nåt liknande, hur mycket ska jag ändra den om jag drar upp fsb?

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

Steppa om minnena medans endå håller på sen är det bara att dra på vcoren till 1.85... sen drar du upp fsb i 200..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball
256mg pc3200.
den blir inte varmare heller. Men har inte hittat nåt sätt att klocka ner ramet, om det nu är det som muppar sig. Man kan välja memory % eller nåt liknande, hur mycket ska jag ändra den om jag drar upp fsb?

ändra inte den dina minnen ska klara 200/400 fsb.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Jag har en låst 2800+ och den går då att "klocka skiten ur". Nådde 2962mhz ( 237 * 12.5) här om dagen. Så nog går det att klocka dom låsta alltid.

Permalänk

Du kanske har för låga timings på minnena?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball
256mg pc3200.
den blir inte varmare heller. Men har inte hittat nåt sätt att klocka ner ramet, om det nu är det som muppar sig. Man kan välja memory % eller nåt liknande, hur mycket ska jag ändra den om jag drar upp fsb?

Vågar sätta min grannes pung (;)) på att du har en "äldre" version av ASUS Deluxe typ rev 1.06 eller tidigare. Om du har detta kan du endast komma upp i högre FSB genom en voltmodd då det är problem med en av deras bryggor.

Du kollar din revision mellan 4 och 5 PCI platsen (har jag för mig) det står med jätte liten text efter produkt namnet

typ ASUS DELUXE rev 1.04

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

H@sse!
Du skriver i din sign att du kör din Barton i 2.5 GHz i originalvolt ( 1.65 v ). DET MÅSTE VARA REKORD. Kan du inte berätta hur du gör?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x, Asus Rog Strix B550-F Gaming, Kingston DDR4-3600MHz 2 x 16 Gb, Asus Rtx 3060 Dual OC v2, Kingston KC 3000 1TB, BeQuiet Pure Base 500 TG, Fractal Design Newton R3 600w, BeQuiet Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem

Ojfan, jag har inte riktigt uppdaterat min signatur på det stället, så jag har inte precis 1,65v åp Vcoren. Den ligger något högre. 1,8v kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fräd
Jag har en låst 2800+ och den går då att "klocka skiten ur". Nådde 2962mhz ( 237 * 12.5) här om dagen. Så nog går det att klocka dom låsta alltid.

Vad ligger multiplin på original? har nämligen beställt en 2500 i väntan på att få en mobile (kommer typ 20/4) och då undrar jag vad du gjort så annorlunda för att lyckas få upp den till den rekord hastigheten? Vore trist o lägga ut pengar på en amd som man inte kan klocka alls.... kör med ett dfi lan party nforce 2 rev b kort.

Visa signatur

Bitfenix Prodigy = Asus Maximus VI impact = Asus 760 DC2 = Samsung 840 Evo 240GB = WD RE 3 TB

Permalänk
Avstängd

ee, nu har man kört 3d-mark några gånger och så helt plötsligt slocknade skiten utan att vilja starta igen, fsb låg på 183.
Symptom : Ingen bild, ingen Bitchy Betty, inte nånting,
resettar bios, ingenting, wierd :S

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

Kör 2400 mhz med 1.62v på vcore.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball
ee, nu har man kört 3d-mark några gånger och så helt plötsligt slocknade skiten utan att vilja starta igen, fsb låg på 183.
Symptom : Ingen bild, ingen Bitchy Betty, inte nånting,
resettar bios, ingenting, wierd :S

Kolla du vilken revision det va ?

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

det här känns ju trygt.. när man har ett paket med +2500 baton å ett asus delux på posten som väntar... vågar man hämta ut ?? :/

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrIllz0
det här känns ju trygt.. när man har ett paket med +2500 baton å ett asus delux på posten som väntar... vågar man hämta ut ?? :/

Det är frågan det.
Nu är datorn helt sönderkörd.
Det kommer inte någon bild.
Har provat cpu, graffe, minne och hårddisk på en annan dator och det funkar bra.
Kan nätaggregatet ha failat och gett för hög spänning till datorns komponenter?
Provade även ett annat aggregat på datorn men det hände inget intressant.

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tubby
Vad ligger multiplin på original? har nämligen beställt en 2500 i väntan på att få en mobile (kommer typ 20/4) och då undrar jag vad du gjort så annorlunda för att lyckas få upp den till den rekord hastigheten? Vore trist o lägga ut pengar på en amd som man inte kan klocka alls.... kör med ett dfi lan party nforce 2 rev b kort.

Mulipeln på min 2800+ ligger på 12.5 orginal vilket den även är låst till. En 2500+ har 11 orginal. Om man vill komma högt är det bra kylning och mycket spänning som gäller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Kolla du vilken revision det va ?

Han säger att det är ett o med ett streck igenom och sen 1.. han körde 3dmark innan så låste sig bilden på skärmen så kom det fram en ruta med vsync utanför räckvid sen starta han om ioch körde 3dmark igen sen låste den sig utan ruta sen starta han om sedan så händer det inget utan att skärmen står och blinkar!

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

Min 2500+ ( köpt i januari ) gör 3200+ utan problem med org kylning i min shuttle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball
Det är frågan det.
Nu är datorn helt sönderkörd.
Det kommer inte någon bild.
Har provat cpu, graffe, minne och hårddisk på en annan dator och det funkar bra.
Kan nätaggregatet ha failat och gett för hög spänning till datorns komponenter?
Provade även ett annat aggregat på datorn men det hände inget intressant.

låtter som de funkar prima ??

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virustommy
Han säger att det är ett o med ett streck igenom och sen 1.. han körde 3dmark innan så låste sig bilden på skärmen så kom det fram en ruta med vsync utanför räckvid sen starta han om ioch körde 3dmark igen sen låste den sig utan ruta sen starta han om sedan så händer det inget utan att skärmen står och blinkar!

är det en nyköpt eller "äldre" dvs begagnad ?

Om det är ett begangat så kan det vara felet att det inte klarar av 200FSB.

KrIllz0:

Är det ett nytt ASUS A7N8X-E klarar det nog det galant.... även de flesta ASUS A7N8X rev 2.0 klarar 200FSB fint.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

En fråga bara: Vad är rev 2.0?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dimme
En fråga bara: Vad är rev 2.0?

Rev 2.0 = Version 2

Permalänk
Medlem

jag kör min i 200*11 med 1,8 Volt till processorn...

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^

KrIllz0:

Är det ett nytt ASUS A7N8X-E klarar det nog det galant.... även de flesta ASUS A7N8X rev 2.0 klarar 200FSB fint.

Phuuu... då kan man gå och hämta packetet i lungn å ro

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

hoppas du har bättre tur än vi

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

Jag sitter med relativt nyköpta grejjer:
Asus A7N8X-E Deluxe
AMD 2500+
Corsair nånting PC3200

Jag kommer upp i 185 FSB med 1.65 vcore
195 med 1.8 vcore ganska ostabilt (kraschar efter en liten stund i 3Dmark2001)

Eftersom jag har ganska dålig ventilation och inte vet hur mycket jag kan lita på tempmätarna i burken så vill jag inte pumpa upp vcore för mycket, utan jag sitter hyfsat nöjd med 185*11 ändå.

Min CPU är tillverkad 0406.

Permalänk
Avstängd

Men hur kommer det sig att det inte fungerar alls på min dator?
har ju 3 chassifläktar som brummar bra

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

hmm jag har köpt en 2500+ i typ september - oktober 03 funkar den bra o klocka ? eller är den låst som alla andra?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Vart låser man AGP/PCI frequency på ett ASUS A7v8x?

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.