Painkiller Problemtråd

Permalänk
Medlem

Painkiller Problemtråd

Tänkte göra en officiell problemtråd för spelet Painkiller !

Hör här när jag ska köra Painkiller Demot så kommer det upp en error ruta som säger: " ERROR: could not Initialize DirectX 9 renderer"

Jag har installerat DirectX 9 och alla drivrutiner till mitt grafikkort men problemet kvarstår.

Jag är tacksam för ett svar !

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

ja och jag får inte igång demot... d hänger sig när den laddar..

Visa signatur

Glöm storebror, Putin ser dig!

Permalänk

Reza & Leufert: Testat att installera om spelet? Olika drivrutiner? Klocka ner era system? Stänga av/Sätta på V-Sync? Flippar det i båda Demona?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har SP-Demot och hur sätter man på V-sync??

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Reza, jag tror att du kan göra det i options/settings, whatever, eller du kanske syftar på i grafikinställningarna i windows?

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Reza, jag tror att du kan göra det i options/settings, whatever, eller du kanske syftar på i grafikinställningarna i windows?

Jag syftar grafikinställningarna i windows. Det går ju inte och spela hur ska jag kunna gå in på Options/Settings.

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Ja undrar hur man dödar det stora "vattenmonstret" i träsket.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
Ja undrar hur man dödar det stora "vattenmonstret" i träsket.

Skjut sönder "gasbubblorna" som flyter upp och bäst är naturligtvis att göra det när han passerar förbi en.

Permalänk
Medlem

Då undrar jag hur man dödar lucifer.. ?

Visa signatur

Asus p5b-deluxe - 2gb ddr2 - Intel E6600@orginal - pov 8800gtx -

Permalänk
Medlem

military base, ute på stora "fältet", lyckas döda 170/371 lr nåt, vad ska jag göra för att komma vidare?

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd

Ontopic, så verkar inte Painkiller stödja MX kort...

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem

det funkar finfint på min burk (se sign)

Permalänk

verkar som att painkiller inte stödjer datorer, min flippa ur totalt då ja ladda en bana efter ja startat om burken, fixade sig med en scandisk iaf, en polares dator la av efter 10 - 15 min utan scandisk då han kom hem från lanet då vi enbart muppa me painkiller,
en annan polare till polaren, han dator slutade hitta hans J:(hd) efter han snört in de.

ja har en svag aning om att de inte va slumpen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deli
verkar som att painkiller inte stödjer datorer, min flippa ur totalt då ja ladda en bana efter ja startat om burken, fixade sig med en scandisk iaf, en polares dator la av efter 10 - 15 min utan scandisk då han kom hem från lanet då vi enbart muppa me painkiller,
en annan polare till polaren, han dator slutade hitta hans J:(hd) efter han snört in de.

ja har en svag aning om att de inte va slumpen.

Och hur stor är chansen tror du att ett och samma spel kan orsaka så många ovanliga problem? Det är windows eller era datorer som flippar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaboTec
Då undrar jag hur man dödar lucifer.. ?

Lyckades göra det, på något mystiskt sätt... attackerade dom där stenarna... eller så, vet inte hur det hänger ihop, kan vara vart han är också... iaf så var det första gången han kom fram som han dog, blev riktigt förvånad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Och hur stor är chansen tror du att ett och samma spel kan orsaka så många ovanliga problem? Det är windows eller era datorer som flippar.

du ja tror inte de är slumpen att alla våra datorer skulle bete sig konstigt efter vi installerat painkiller...den där andra snubben installerade painkiller, körde en bana sen starta han om datorn sen sluta de fungera, ja körde o sen arbeta ja lite på en hemsida sne då ja loada en bana hängde sig skiten o ja var tvungen starta om o de blev nå brutalt fel på disken men scandisken fixa de, o min polare, hans painkiller frös till 5 sec var 5:e min sen kruppa hela hans dator ihop då han kom hem...

Permalänk

Grr hur fan ska man döda monstret i gruvan i katacomberna.. spelar ju ingen roll hur mycke man skjuter han inget händer va ska man göra..?

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonka/lonka
Grr hur fan ska man döda monstret i gruvan i katacomberna.. spelar ju ingen roll hur mycke man skjuter han inget händer va ska man göra..?

skjut i taket så att solljus kommer in, därefter ställer du dig längst ut på rampen och lockar monstret till dig, och försöker komma undan/hoppa samtidigt som han slår dig då kommer han in i solljuset och dör..

Permalänk
Inaktiv

painkiller verkar grymt.. håller på att fixa det just nu.. har hört att det ska finnas nån pistol som skjuter fast folk i väggen eller så.. verkar tufft..:P

Permalänk
Medlem

Hur dödar man Alastor? (akt 4?)
Den store flygande snubben alltså, jag dör när man ramlar ner en våning för tredje gången. Jag har haft över 150 liv, och en del armor, men dör ändå jämt.

Vilka tarot-kort ska jag ta, och var hittar jag dem isf?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v
painkiller verkar grymt.. håller på att fixa det just nu.. har hört att det ska finnas nån pistol som skjuter fast folk i väggen eller så.. verkar tufft..:P

"Fixar"? Låter lite som brott mot Warez regeln här tycker jag

Ni andra har säkert tankat samma fil och därför fungerar det inte

nejvars men vet inte riktigt vad som kan orsaka, jag skulle ha sagt installera om drivrutiner men det är redan sagt

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaboTec
Då undrar jag hur man dödar lucifer.. ?

Skjut på hans svärd!!

Citat:

Hur dödar man Alastor? (akt 4?)
Den store flygande snubben alltså, jag dör när man ramlar ner en våning för tredje gången. Jag har haft över 150 liv, och en del armor, men dör ändå jämt.

Vilka tarot-kort ska jag ta, och var hittar jag dem isf?

I sista våningen ska du döda han tills han har 0.. När han fyller på liv Dra fram bazook och skjut sönder alla Statyer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deli
du ja tror inte de är slumpen att alla våra datorer skulle bete sig konstigt efter vi installerat painkiller...den där andra snubben installerade painkiller, körde en bana sen starta han om datorn sen sluta de fungera, ja körde o sen arbeta ja lite på en hemsida sne då ja loada en bana hängde sig skiten o ja var tvungen starta om o de blev nå brutalt fel på disken men scandisken fixa de, o min polare, hans painkiller frös till 5 sec var 5:e min sen kruppa hela hans dator ihop då han kom hem...

Men du nämner 3 helt olika och ovanliga problem. Det hänger inte ens ihop med spelet. Hur skulle just Painkiller kunna få din hårddisk att flippa så? Det är mycket troligare att Painkiller utlöste ett fel som redan var på gång i windows. Det är knappast spelet som är skylldigt till alla de problem ni fick.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deli
du ja tror inte de är slumpen att alla våra datorer skulle bete sig konstigt efter vi installerat painkiller...den där andra snubben installerade painkiller, körde en bana sen starta han om datorn sen sluta de fungera, ja körde o sen arbeta ja lite på en hemsida sne då ja loada en bana hängde sig skiten o ja var tvungen starta om o de blev nå brutalt fel på disken men scandisken fixa de, o min polare, hans painkiller frös till 5 sec var 5:e min sen kruppa hela hans dator ihop då han kom hem...

Jag tror ni har fått virus.
Låter inte som något ett spel kan åstadkomma, dessutom verkar det bara vara ni som fått de felen, det är ett ovanligt buggfritt spel, så det är troligen era datorer som är "muppa" eller så har ni virus, kanske både och.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Painkiller Demo 2 hoppar ut i windows ibland, helt utan felmeddelande. Fet-bugg eller?

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

inga problem för mig

Permalänk

'Hm kan man använda dom där korten till nått?? ja orkar fan itne bry mig om dom fatatr inte helelr va man ska med dom till bara att röja hehe å ja fattar inte helelr varför man får fail ibland när man jort nån bana man kommer ju vidare ändå jävla slummigt spel

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonka/lonka
'Hm kan man använda dom där korten till nått?? ja orkar fan itne bry mig om dom fatatr inte helelr va man ska med dom till bara att röja hehe å ja fattar inte helelr varför man får fail ibland när man jort nån bana man kommer ju vidare ändå jävla slummigt spel

Kan du inte engelska eller? Det är bara att läsa så står det vad som är "Failed". På varje bana så finns ett objective du måste klara för att få ett nytt kort. Dessa kort kan du använda för att få olika krafter. Tex slowmotion, ta mindre skada, öka värdet på pengar du tar upp, ta mer skada, osv. För att aktivera och använda dom så trycker du på kort-ikonen där du väljer bana. Läs där sedan hur du använder dom där. Sedan har du en speciell knapp att trycka på när du spelar för att aktivera dom om dom inte är det hela tiden.
Dåligt av dig att döma ett spel sådär hastigt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snaze
Ontopic, så verkar inte Painkiller stödja MX kort...

Spelmotorn i detta spel är totalt underbar.
Jag har Geforce2 GTS 32MB och kan spela i 800*600 och alla grafikinställningar maxxade och har fortfarande runt 70-100 fps så länge det inte blir mycker rök och rörelse

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk

visst kna ja läsa engelska men ja har bara inte orkat bry mig vil bara komma igenom spelet så fortsommöjligt.. är ju bara att slakta blir ganska tråkigt ibland.. som serious samungefär.. å de suger arrsle när fienderna aldrig tar slut

btw har lånta spelet av en kompis.. därför ja bara vill klara de

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I