Permalänk
Medlem

problem med amd 500 mhz + moderkort

Har sakffat mig ett msi-5169 moderkort för att jag tänkte sätta upp en server. (amd 500mhz).

byggde ihop en trälåda helt i trä o gjorde så att jag kunde skruva fast kosten i en list.

skruvade fast moderkortet (minne, processor), köpte ny nätdel 350W.
Tänkte att eftersom den skulle stå soms erver så behövdes inget bra grafikkort så jag hittade ett gammalt ISA kort och monterade det. kopplade in det och startade upp... inget händer....
verkar inte hitta ISA kortplaterna... testade med ett PCI-kort oxå men till ingen nytta.

Det enda som jag med säkerhet kan säga fungerar är nätdelen och kylfläkten på processorn.

hur ska jag göra, jag e desperat har lagt ut pengar på en dator som jag inte får att fungera :/

tack för alla svar och tips.

Visa signatur

/Glenn

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem fast med andra saker ska kolla nu om jag kan få igång den

Föresten har du jordat allt i varann?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Jag har precis samma problem fast med andra saker ska kolla nu om jag kan få igång den

Föresten har du jordat allt i varann?

Jordat allt i varann?
hur menar du?
har inte jordat mer än det some jordat i aggregatet.

hur jordar jag allt annat?

Visa signatur

/Glenn

Permalänk
Medlem

Du har inte kollat ifall bios strular? Prova koppla in ett AGP grafikort då och testa om det funkar, och i så fall tycker jag att du ska testa flasha bioset till den senaste verisionen om du inte redan har den. kan ju vara något sådant som strular

Visa signatur

[Antec SONATA]-[MSI K8N Neo Platinum ]-[AMD64 3200]-[4*512 Corsair Value PC3200]-[Geforce 6800LE 128MB]-[32GB raptor, 160GB, 400GB, 500GB, 200GB, 200GB]-[SeaSonic S12-380W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tz
Du har inte kollat ifall bios strular? Prova koppla in ett AGP grafikort då och testa om det funkar, och i så fall tycker jag att du ska testa flasha bioset till den senaste verisionen om du inte redan har den. kan ju vara något sådant som strular

Hasr funderat på ifall bios strular dvs e korrupt lr nått för jag får ingen bild lr nått och inga agp lr pci platser verkar fungera.

har nollställt cmos och plockat ur allt osv tom. dragit en kabel till en av moderkortets skruvar för extra jordning (från nätagregatets chassi).

kommer ju inte åt någon skärm.. kanske man ska ta bort bios kretsen och skicka in den lr begära et nytt? vad tror du?
vad kan det kosta isf.

hatar när det strular.. :/

Visa signatur

/Glenn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gazzy123
kanske man ska ta bort bios kretsen och skicka in den lr begära et nytt? vad tror du?
vad kan det kosta isf.

mer än det är värt är min gissning

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life