Settlers2 flerspelarläge

Permalänk

Settlers2 flerspelarläge

jag vill få igång flerspelarläget i Settlers2 (en gammal klassiker)
men jag vet inte riktigt hur man ska gå tillväga.

någon som vet hur man ska göra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

koppla in två möss på samma dator...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

visst, men det funkar inte, jag har kopplat in en mus på USB porten och en på PS/2 porten.
även testat en mus på COM1 porten men den ville bara styra över mina andra möss, dvs spelare 1, hur gör man så att man kan styra spelare 2 ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

när jag körde det var det bara så att vi kopplade in två st möss (usb-möss fanns inte då, kan tilläggas), och startade spelet, och därefter valde tvåspelarläget. om det inte fungerar för er vet jag inte vad som är fel.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Detta funkade långt bak i tiden då man fortfarande hade typ win 95... nu när man vill lira det med XP så vägrar mössen attt funka

NEED HELP

Visa signatur

[kolla min fina låda på www.webzonen.com]__ AMD XP 2100+ @ enmiljardsjuhundratusensvängningarpersekund..

Permalänk
Medlem

Som kode säger, USB-musen och (den första) COM-anslutna musen är "samma" mus för Windows. Prova att koppla in två seriella möss istället.

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller fått det att funka i Xp. Har inte tillgång till så många seriella möss, så testa det.
Ett utmärkt spel för övrigt, bäst i serien tycker jag.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -